Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی «علاء جمال حسن حنایشه» از شهر قباطیه در جنوب جنین را پس از سال ١٠ اسارت از زندان آزاد کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از العهد، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی «علاء جمال حسن حنایشه» از شهر قباطیه در جنوب جنین را پس از سال ١٠ اسارت از زندان آزاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، منابع فلسطینی خبر دادند که جمال التمیمی اسیر ۶۳ ساله فلسطینی روز چهارشنبه در یکی از زندان‌های رژیم صهیونیستی فوت کرد.

هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که این اسیر فلسطینی که از ۱۸ ماه پیش در یکی از زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوس بود، در شرایطی مشکوک و مبهم فوت کرده است.

هیئت مذکور مسئولیت کامل فوت این اسیر فلسطینی را متوجه رژیم صهیونیستی دانست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساکنان غزه؛ قربانیان کمک‌رسانی هوایی نامناسب

کمک‌رسانی نامناسب هوایی به نوار غزه در میانه تجاوز رژیم صهیونیستی، به یکی از عوامل کشتار ساکنان تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، روز گذشته رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که کمک‌رسانی هوایی نادرست در نوار غزه به شهادت ۱۸ نفر دیگر منجر شده است.

فلسطینیانی که از بمباران، تیراندازی یا گرسنگی اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی در نوار غزه جان سالم به در بردند، اکنون در نتیجه ورود نامنظم کمک‌های بین‌المللی به شهادت می‌رسند و یا با سقوط کمک‌ها بر روی سرشان، غرق شدن در تلاش برای رسیدن به آن، یا خفگی در یک ازدحام جان خود را از دست می‌دهند.

با توجه به جنایت نسل‎کشی رژیم صهیونیستی که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) ادامه دارد، جامعه بین‌المللی باید فورا برای تعیین مکانیسم‌های مناسب اقدام کند تا اطمینان حاصل شود که منابع بشردوستانه به گرسنگان می‌رسد به گونه‌ای که حرمت و جان آن‌ها حفظ شود.

این امر به‌ویژه با توجه به تلفات مکرر در شهر غزه و شمال نوار غزه که در اثر پرتاب تجهیزات از هواپیماها یا کامیون‌ها بدون ارائه تضمین برای تأمین امنیت دریافت‌کنندگان به وجود آمده است، اهمیت دارد.

۱۲ فلسطینی در ۲۵ مارس (۶ فروردین) پس از گرفتار شدن در طناب چترهای بسته‌های کمکی که از سوی هواپیماها به دریا در سواحل نوار شمالی پرتاب می‌شد، غرق شدند.

پیکر ۷ تن از شهیدان از دریا بیرون آورده شدند، در حالی که ۵ نفر دیگر مفقود هستند و گمان می‌رود جان خود را از دست داده باشند.

در حادثه‌ای متفاوت که در همان روز در شمال غزه رخ داد، ازدحام جمعیت برای جمع‌آوری بسته‌های کمکی که از سوی هواپیمای دیگری رها شد، منجر به جان باختن یک فلسطینی و مجروح شدن چندین نفر شد.

در همین حال، ۱۰ نفر دیگر در حوادث جداگانه در نتیجه اصابت بسته‌های کمکی به‌طور مستقیم در شهر غزه و مناطق شمالی نوار غزه در هفته‌های اخیر جان خود را از دست دادند.

یک حادثه شامل انداختن بسته‌های کمکی نیز منجر به تخریب پنل‌های خورشیدی بیمارستان المعمدانی در شهر غزه و خسارت‌های مشابه به منازل مسکونی شد.

تا به امروز، دستکم ۵۶۳ نفر در نتیجه هدف قرار دادن عمدی دریافت کنندگان کمک‌های بشردوستانه از سوی رژیم صهیونیستی، به شهادت رسیده و صدها نفر دیگر مجروح شده‌اند.

این تیراندازی‌ها حاکی از وجود سیاست نظام‌مند رژیم صهیونیستی برای ممانعت از دسترسی امن صدها هزار فلسطینی در نوار غزه به کمک‌های بشردوستانه است.

از اوایل فوریه (بهمن ماه گذشته)، رژیم صهیونیستی به انبارهای کمک حمله کرده و میزان کمک‌های بشردوستانه و سایر تجهیزات مورد نیاز برای حفظ جمعیت غیرنظامی را در سطح لازم، کمک به بازسازی زیرساخت‌های غیرنظامی و امنیت جاده‌ها، انبارها، مراکز توزیع و کاروان‌ها را محدود کرده است.

جامعه بین‌الملل مسئولیت ناتوانی در ابداع سازوکارهایی را بر عهده دارد که از حوادث مرگبار جلوگیری کند، از جمله کمک‌هایی که به‌طور نادرست از طریق هوایی فرو ریخته شده یا وارد کامیون‌ها بدون بیمه یا قرارداد با مقامات مربوطه می‌شوند.

اهمیت گسترش و تغییر کانال‌های ارسال کمک‌ها به نوار غزه، به‌ویژه به شهر غزه و مناطق شمالی نوار غزه، قابل اغراق نیست.

در حالی که نسل‌کشی فلسطینیان در غزه از سوی رژیم صهیونیستی وارد صدوهفتادوسومین روز خود می‌شود، باید تدابیر فوری اتخاذ و تضمین شود که کمک‌ها بدون آسیب رساندن به دریافت کنندگان و به‌گونه‌ای که کرامت انسانی افراد را حفظ کند، انجام شود.

منبع: میزان

دیگر خبرها

  • پیروزی نهایی مردم غزه را خواهید دید
  • رژیم صهیونیستی قادر به شکست نیروهای مقاومت نیست
  • رهبر انقلاب: رژیم صهیونیستی قادر به شکست نیروهای مقاومت نیست
  • نتانیاهو: هدفم از لغو سفر هیئتی به واشنگتن ارسال پیام به حماس بود
  • نتانیاهو به دنبال چراغ سبز آمریکا برای حمله به رفح
  • شهادت ۸ فلسطینی دیگر در تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
  • ساکنان غزه؛ قربانیان کمک‌رسانی هوایی نامناسب
  • کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اختیارات هیئت مذاکره کننده را بیشتر کرد/ شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار نفر رسید/ نظامیان صهیونیست به قتل، غارت و تجاوز در بیمارستان شفا ادامه می‌دهند/نیروهای قسام اشغالگران و ادوات جنگی صهیونیست‌ها در اطراف بیمارستان شفا را درهم کوبی
  • اذعان رژیم صهیونیستی به کشته شدن اسیر خود در غزه
  • لغو سفر هیئت اسرائیلی به واشنگتن با تصویب قطعنامه آتش‌بس در شورای امنیت