Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل با تاکید بر اینکه بحران سوریه راه حل نظامی ندارد، بر پایان اشغال آن تاکید کرد و گفت تمام نیروهای اشغالگر و ناخوانده خارجی باید بدون پیش شرط و تاخیر، خاک سوریه را ترک کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره بررسی تحولات سیاسی سوریه، اظهار داشت: حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه چه از طریق اشغال بخش‌هایی از این کشور و چه با تجاوزات رژیم اسرائیل و تروریست‌ها همچنان نقض می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سفیر ایران در سازمان ملل متحد افزود: مشکلات و مصائب مردم سوریه در نتیجه اشغال، تجاوز و اعمال تحریم های غیرقانونی و غیرانسانی آمریکا و کشورهای اروپایی همچنان ادامه دارد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد در سال ۲۰۲۱، سوریه شاهد یک وضعیت نسبتا آرام و بازگشت تدریجی آوارگان و پناهندگان سوریه بود. موقعیت منطقه‌ای سوریه و روابط دوجانبه آن با برخی کشورها بهبود یافته است.

وی تاکید کرد در حالی که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد، اما نمی تواند بدون پایان دادن به اشغال آن، احیای حاکمیت و تمامیت ارضی و مقابله با تهدید تروریسم به پایان برسد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد در این راستا، تمامی نیروهای اشغالگر و ناخوانده خارجی باید بدون هیچ پیش شرطی یا تأخیر بیشتر خاک سوریه را ترک کنند.

تخت روانچی گفت شورا باید برگزاری نشست اخیر کابینه رژیم اسرائیل در جولان اشغالی سوریه و بیانیه مقامات این رژیم مبنی بر ساخت دو شهرک جدید در آنجا را به شدت محکوم  و رژیم اسرائیل را مجبور به پایان دادن به اشغال جولان سوریه کند.

 وی تصریح کرد هرگونه اقدامی با هدف تغییر وضعیت حقوقی و جمعیتی جولان اشغالی سوریه باطل و فاقد اثر قانونی است.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد اظهار داشت: در فرایند سیاسی، ایران از تلاش‌های فرستاده ویژه دبیر کل در امور سوریه برای کمک به حل بحران سوریه حمایت می‌کند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: ما بار دیگر فعالیت های جدایی طلبانه و غیرقانونی در سوریه را رد کرده و هر گونه تلاش برای حمایت از این اقدامات غیرقانونی را محکوم می کنیم.

وی تاکید کرد که بحران سوریه باید به صورت مسالمت آمیز و بر اساس اصول حقوق بین الملل، به ویژه احترام کامل به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها حل و فصل شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ایران در سازمان ملل متحد بحران سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار ابوالغیط به نتانیاهو درباره اشغال محور صلاح‌الدین

دبیرکل اتحادیه عرب با اشاره به وخامت اوضاع انسانی غزه، به نتانیاهو درباره هرگونه تحرک برای اشغال محور صلاح الدین هشدار داده و تاکید کرد این امر روند سازش اسرائیل و مصر را تحت تاثیر قرار خواهد داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی ادامه تهدیدات مقامات صهیونیست برای حمله به رفح که واکنش ‌زیادی را در سطح منطقه داشته و به ویژه نگرانی مصر را برانگیخته است، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در سخنانی به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر در این زمینه هشدار داده و خطاب به نتانیاهو گفت که «نه مصر را آزمایش کن و نه سختی سنگ گرانیت اسوان را». (اشاره به منطقه اسوان در جنوب مصر)

این سخنان دبیرکل اتحادیه عرب بعد از آن بیان شد که رژیم اشغالگر از قصد خود برای انجام عملیات نظامی جدید در رفح صحبت می‌کند که منجر به اشغال محور صلاح الدین (فیلادلفیا)  خواهد شد.

احمد ابوالغیط تصریح کرد که اقدام اسرائیل برای اشغال این محور به هیچ وجه در خدمت روند سازش بین مصر و اسرائیل نخواهد بود و آینده صلح و ثبات در خاورمیانه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دبیرکل اتحادیه عرب گفت که آینده صلح در منطقه فراتر از منافع بنیامین نتانیاهو است که می‌خواهد از افتادن خود به زندان جلوگیری کرده و همچنان در قدرت بماند.

وی در ادامه با اشاره به وخامت اوضاع انسانی غزه اظهار داشت که تلاش‌های عربی در رابطه با مسئله فلسطین همچنان ادامه دارد و این در حالی است که مردم غزه منبعی برای غذای روزانه خود پیدا نمی‌کنند.

هشدار هنیه به صهیونیست‌ها درباره رفح: آماده دفاع هستیمارتش رژیم صهیونیستی: برای یورش گسترده به رفح آماده می‌شویم

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین در واکنش به هدف قرار دادن آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) توسط رژیم صهیونیستی و حامیان آن اعلام کرد که هدف از این اقدامات علیه آنروا حذف مسئله آوارگان فلسطینی است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که مقامات مصری نسبت به عملیات نظامی اسرائیل در رفح، جنوبی‌ترین شهر نوار غزه ابراز نگرانی کرده‌اند و قاهره به دنبال راه‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از این حمله است. مصر همچنین در حال آماده شدن برای تعیین خطوط قرمز جهت محافظت از شهروندان خود است.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی در ماه‌های میانی جنگ غزه به مصر اعلام کرده بود که قصد اشغال محور صلاح الدین میان مرز غزه و مصر را دارد و از سربازان مصری خواست که مرز را خالی کنند.

محور صلاح الدین در طول مرز میان نوار غزه و مصر واقع است‌. طول آن 14 کیلومتر است و از دریای مدیترانه در شمال تا گذرگاه کرم ابوسالم در جنوب امتداد دارد.

به موجب یکی از بندهای پیمان کمپ دیوید (توافق عادی سازی مصر و رژیم صهیونیستی) که در سال 1979 میان مصر و رژیم اشغالگر امضا شد، محور صلاح الدین یک منطقه حائل در طول مرز به شمار می آید. تا قبل از عقب نشینی رژیم اشغالگر از باریکه غزه در سال 2005، این محور تحت کنترل این رژیم بود‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار ابوالغیط به نتانیاهو درباره اشغال محور صلاح‌الدین
  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • اسرائیل چند سفیر را احضار کرد
  • واکنش سفیر سابق رژیم صهیونیستی به ویترین تسنیم
  • طرح شش ماده‌ای ایران به شورای امنیت برای مسأله فلسطین