Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@15:22:14 GMT

شرمن مدعی حمله احتمالی روسیه به اوکراین شد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۳۱۶۲

شرمن مدعی حمله احتمالی روسیه به اوکراین شد

وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا همزمان با ارائه پاسخ کتبی کشورش به پیشنهادات روسیه درباره تضمین های امنیتی، مدعی حمله مسکو به اوکراین تا اواسط ماه فوریه (ماه آتی میلادی) شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این مقام ارشد آمریکایی در نشست استراتژی اروپایی موسوم به یالتا ادعا کرد واشنگتن معتقد است با وجود کارزار فشار علیه ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، وی در اواسط ماه فوریه علیه اوکراین به زور متوسل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وندی شرمن معاون آنتونی بلینکن گفت: من نمی دانم که آیا او (ولادیمیر پوتین) تصمیم نهایی را گرفته است یا خیر، اما همه نشانه ها حاکی از استفاده از نیروی نظامی علیه اوکراین از اکنون تا اواسط ماه فوریه است.

شرمن که در اوایل ماه جاری با همتای روس خود دیدار کرد و مسکو را برای حمله به اوکراین تهدید کرد، مدعی شد که برنامه ریزی پوتین (برای حمله احتمالی به اوکراین) ممکن است تحت تأثیر المپیک زمستانی پکن قرار گیرد.

  آمریکا و چندین متحد آن المپیک زمستانی پکن را به بهانه حقوق بشر تحریم کرده اند.

شرمن گفت: همه ما می دانیم که  مراسم افتتاحیه المپیک پکن در ۴ فوریه، آغاز می شود و انتظار می رود پوتین در این مراسم شرکت کند. فکر می‌کنم اگر پوتین آن زمان  را برای حمله به اوکراین انتخاب کند، احتمالا  باعث نارضایتی شی جین ‌پینگ رئیس‌جمهوری چین می شود و این امر ممکن است بر زمان‌بندی و تفکر پوتین تأثیر بگذارد.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا با بیان این ادعا که کشورش بر دیپلماسی اصرار دارد و در عین حال گفت که واشنگتن برای بدترین وضعیت آماده می شود.

شرمن تاکید کرد ورود حتی یک نیروی روسی به اوکراین یک موضوع بسیار جدی  خواهد بود.

معاون وزیر خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که واشنگتن برای انواع احتمالات از تهاجم کامل گرفته تا حملات ترکیبی یا براندازی، خرابکاری یا اعمال زور آماده می شود .

وی افزود: هرگونه تهاجم، پیامدهای بزرگی برای اوکراین و اروپا دارد. این حمله همچنین پیامی را به کل جهان می‌فرستد مبنی بر اینکه مستبدان دیگر می‌توانند با مصونیت از مجازات عمل کنند و اصول دیرینه بین‌المللی در خصوص حاکمیت و تمامیت ارضی و توانایی یک کشور در انتخاب اتحادهای خود را نادیده بگیرند.

به گزارش ایرنا، روسیه بارها ادعاها در مورد حمله به اوکراین را رد کرده و اعلام کرده که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد، روسیه همچنین هشدار داده است که اقدامات ناتو در نزدیکی مرزهایش تهدیدی برای امنیت ملی است و این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که نیروها را به دلخواه در قلمرو مستقل خود جابجا کند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی تایید کرد که ایالات متحده به پیشنهادات روسیه درباره تضمین های امنیتی پاسخ کتبی و سفیر واشنگتن در مسکو آن را تحویل مقامات کرملین داد.

وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری افزود جان سالیوان سفیر آمریکا در روسیه پاسخ  کتبی واشنگتن به پیشنهادات تضمین های امنیتی را به مسکو تحویل داد.

بلینکن ادعا کرد این پاسخ یک مسیر دیپلماسی جدی را پیش رو قرار می دهد در صورتی که روسیه این مسیر را انتخاب کند. این پاسخ همچنین شامل نگرانی های آمریکا و متحدان و شرکا در مورد اقدامات روسیه است که امنیت را تضعیف می کنند.

روسیه بارها ادعاها در مورد حمله به اوکراین را رد کرده و اعلام کرده که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد، روسیه همچنین هشدار داده است که اقدامات ناتو در نزدیکی مرزهایش تهدیدی برای امنیت ملی است و این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که نیروها را به دلخواه در قلمرو مستقل خود جابجا کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حمله به اوکراین خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: ادعای برنامه ریزی ما برای جنگ با اروپا بی اساس است

به گزارش جماران؛ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در اظهاراتی گفت که مسکو هیچ برنامه‌ای برای حمله به کشورهای عضو در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» ندارد.

پوتین با اشاره به اینکه کشورش به لهستان، کشورهای بالتیک یا جمهوری چک حمله نخواهد کرد، گفت که اگر غرب جنگنده‌های «اف-16» در اختیار اوکراین قرار دهد «نیروهای روسیه آنها را سرنگون خواهند کرد».

پوتین همچنین در سخنرانی خود در جمع خلبانان نیروی هوایی روسیه در روز چهارشنبه گفت که «ناتو» از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 در حال توسعه سمت شرق و روسیه است، اما مسکو هیچ برنامه‌ای برای حمله به هیچ کشور عضو ناتو ندارد.

او گفت: «هیچ گونه قصد خصمانه‌ای نسبت به این کشورها نداریم، تصور اینکه به کشور دیگری، مثل لهستان یا کشورهای بالتیک حمله کنیم، کاملاً مزخرف است، چک نیز هراس داد، این تنها نوعی هذیان است.»

پوتین همچنین در پاسخ به سوالی درباره جنگنده‌های «اف-16» که غرب وعده ارسال آن را به اوکراین داده است، گفت که این هواپیماها تغییری در وضعیت اوکراین ایجاد نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم
  • ادعای زلنسکی درباره حمله پوتین به خاک ناتو
  • چرا پوتین به صحنه حمله تروریستی مسکو نرفت؟
  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین: ادعای برنامه ریزی ما برای جنگ با اروپا بی اساس است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • حمله دوباره بایدن به پوتین