Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن زنگنه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمهوری اسلامی ایران به اعتراف بسیاری از کارشناسان و دولتمردان دیگر کشورها، جایگاه خوبی در عرصه تحولات بین المللی دارد و نزدیکی ایران به روسیه، تاثیرگذاری کشور را در تحولات جهانی مضاعف می کند و همین امر موجب نگرانی آمریکا و غرب شده است.

وی اظهار کرد: حاشیه‌سازی‌ها پیرامون سفر رییس‌جمهور ایران از سوی برخی جریان‌ها و رسانه‌های بیگانه بیانگر این است که سفر آیت‌الله رییسی به روسیه، سفری موفق و تاثیرگذار بوده است و چون در ماه های نخست دولت سیزدهم رخ داد، اهمیتی چند برابر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مجلس بیان کرد: در سال های اخیر روسیه در بسیاری از مناسبات بین المللی مواضع خوبی داشته و در کنار کشورهایی قرار داشته که مورد تهاجم آمریکا و استکبار بوده اند.

زنگنه گفت: آمریکا می داند که هر جا روسیه در کنار جمهوری اسلامی قرار گرفته است، ایران برنده منازعه بوده و سابقه همکاری مشترک ایران و روسیه در سوریه و مبارزه با داعش تجربه ارزشمندی است که ۲ کشور را در حفظ امنیت منطقه کنار هم قرار داد و روسیه یکی از کشورهایی است که بر سر میز مذاکره نیز کنار ایران قرار دارد و هرچه تعامل ما با این کشور همسایه تقویت شود، قدرت چانه زنی ما افزایش پیدا می کند.

نماینده شهرستان‌های تربت‌ حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس بیان کرد: باید روابط خودمان را با قدرت‌های منطقه به ویژه  قدرت‌های تجاری و اقتصادی منطقه مثل روسیه ارتقا دهیم، و حال آنکه غربی‌ها و برخی از عوامل وابسته و دلبسته به غرب که در داخل کشور هستند، تلاش دارند تا این سفر مهم را به حاشیه ببرند اما این سفر اثرات مثبتی داشته است. 

زنگنه گفت: هرچند سفر رییس جمهور به روسیه  اثرات مثبت اقتصادی زیادی مثل افزایش ۱۰ میلیون دلاری روابط تجاری ۲ کشور را به دنبال داشته، اما ابعاد سیاسی این سفر مهم تر از ابعاد اقتصادی آن است.

وی افزود: این نکته بسیار مهم است که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند که هرکجا دیدید که طرف مقابل ابراز نگرانی و ناراحتی می‌کند، بدانید که منافع شما آنجاست و این نوع واکنش‌ها نشان می‌دهد که سفر جناب آقای رییسی به مسکو، سفری موفقیت‌آمیز بوده است.

وی اظهار کرد: در ۴۰ سال گذشته از ظرفیت شرق غافل بوده ایم، اما نگاه به شرق، سیاست مطلوب دولت سیزدهم است چون هم به لحاظ تعاملات فرهنگی و هم نگاه  ملت ها به یکدیگر، سیاست درستی است.

شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی روسیه تربت حیدریه چین سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی روسیه تربت حیدریه مجلس شورای اسلامی روسیه تربت حیدریه چین دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت

محمد شریفی‌مند گفت: مفهوم ضریب پشتیبانی در سازمان تامین اجتماعی یعنی نسبت بیمه پردازان به بازنشسته ها است، که در تربت حیدریه این شاخص با کاهش ۱۴ درصدی در سال گذشته به چهار و ۱۸ صدم درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس قانون سازمان تامین اجتماعی کشور، ضریب پیشیبانی با عدد پنج و کمتر از آن شروع بحران مالی برای سازمان خواهد بود که اکنون ضریب پشتیبانی سازمان در سطح کشور زیر عدد پنج است.

وی در ادامه گفت: پارسال شمار بیمه‌شدگان اصلی و فرعی به همراه خانواده‌هایشان در شهرستان‌های زیر پوشش این دستگاه خدماتی، با افزایش هفت و هشت صدم درصدی به ۱۴۲ هزار و ۴۴۵ نفر رسید.

شریفی‌مند همچنین افزود: تعداد بیمه‌شدگان اصلی در تربت حیدریه نیز با افزایش ۵.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل از آن به ۴۴ هزار و ۶۸۵ نفر رسید.

رییس تامین‌ اجتماعی منطقه تربت‌‎حیدریه تعداد مستمری بگیران اصلی این شهرستان در سال گذشته را با افزایش ۸.۷ درصدی نسبت به سال قبل آن ۱۰ هزار و ۶۶۱ نفر عنوان کرد و افزود: شمار بیمه‌شدگان تبعی در تربت حیدریه با رشد ۱۰ درصدی به ۸۷ هزار و ۹۹ نفر افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: حوزه تامین اجتماعی منطقه تربت‌حیدریه شهرستان‌های تربت‌ حیدریه، رشتخوار و زاوه را در بر می‌گیرد.

شریفی مند ادامه داد: یکی از مزیت‌های مهم این منطقه برای بیمه‌شدگان وجود بیمارستان رازی تامین اجتماعی در تربت‌حیدریه است، زیرا دیگر شهرستان‌های واقع در نیمه جنوبی خراسان رضوی از چنین امکانی برخوردار نیستند.

به گفته وی، بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان در مراجعه به بیمارستان رازی تامین اجتماعی در تربت‌حیدریه بطور مستقیم و رایگان از تمام خدمات درمانی و دارویی این سازمان استفاده می‌کنند.

حدود ۴۰۰ هزار نفر ساکنان چهار شهرستان زاوه، مه‌ولات، رشتخوار و تربت‌حیدریه در مرکز و جنوب خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه قرار دارند.

مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • ایران قدرتی منطقه‌ای است که به تدریج به قدرت جهانی تبدیل خواهد شد
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه
  • هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت