Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

امام جمعه سابق اصفهان با تأکید بر اینکه آنچه در دولت اتفاق می‌افتد با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی و مقامات عالی است، به نظر من موضع گیری در برابر این مسائل باعث ایجاد اختلاف می‌شود. من نمی‌دانم چه کسی مخالفت کرده یا نکرده، ولی من معتقدم ما باید به مصالح ملی، مشکلات مردم، مسائل اقتصادی ملت و امنیت کشور فکر کنیم و این ارتباطات هم از نظر بنده که بیش از ۶۰ سال روی مسائل اسلامی مطالعه داشته ام هیچ اشکالی ندارد؛ تا زمانی که با دین، فرهنگ و عزت ملی ما منافاتی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر در خصوص موضع گیری ائمه جمعه درباره رابطه ایران با روسیه و چین، اظهار داشت: ارتباط با هر کشوری تا زمانی که نخواهد سوء استفاده کند، با عزت ملی ما مخالفت نداشته باشد و منافع کشور ایجاب کند، هیچ اشکالی ندارد. ما با آمریکا، اسرائیل و برخی از کشور‌ها نمی‌توانیم رابطه داشته باشیم، اما اگر کشوری مثل چین یا روسیه بخواهد با ما داد و ستد کند، این کار را انجام می‌دهیم.

می‌خواهیم مصالح ملی در ابعاد اقتصادی و امنیت ملی تأمین شود
امام جمعه سابق اصفهان افزود: ما نمی‌خواهیم از فرهنگ آن‌ها تبعیت کنیم و می‌خواهیم مصالح ملی در ابعاد اقتصادی و امنیت ملی تأمین شود و این تصمیمات چیزی نیست که با شریعت مخالفت داشته باشد. به علاوه اینکه آنچه توسط دولت اتفاق می‌افتد با هماهنگی است و این طور نیست که یک کسی از سوی خودش بگوید با فلان جا ارتباط داشته باشیم و با فلان جا ارتباط نداشته باشیم. برداشت من این است که این‌ها در شورای عالی امنیت ملی و جلسه با مقامات عالی مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: به نظر من موضع گیری در برابر این مسائل باعث ایجاد اختلاف می‌شود. من نمی‌دانم چه کسی مخالفت کرده یا نکرده، ولی من معتقدم ما باید به مصالح ملی، مشکلات مردم، مسائل اقتصادی ملت و امنیت کشور فکر کنیم و این ارتباطات هم از نظر بنده که بیش از ۶۰ سال روی مسائل اسلامی مطالعه داشته ام هیچ اشکالی ندارد؛ تا زمانی که با دین، فرهنگ و عزت ملی ما منافاتی نداشته باشد. بهتر این است که ما بگذاریم سیاست نظام یکدست عمل کند و طرح بعضی از مسائل اختلاف انگیز، الآن به نفع کشور نیست.

تقی رهبر در پاسخ به این سؤال که چرا برخی ائمه جمعه به مشکلات معیشتی مردم و فقر و بیکاری نمی‌پردازند و به صورت هماهنگ رابطه با چین و روسیه را مطرح می‌کنند، گفت: واقعیت این است که الآن مشکلات اقتصادی و گرانی هست و باید با زبان مصلحانه از ادارات بخواهند که به مردم رسیدگی کنند و مشکلات مردم حل شود. مسئولین هم سیم خاردار دور خودشان نکشند و نامه امیرالمؤمنین (ع) به مالک اشتر را عمل کنیم.

وی یادآور شد: دولتی که در این چند ماه آمده علی رغم مشکلات عدیده و بیماری کرونا توانسته اند موفقیت‌هایی به دست بیاورند. ما هم باید پشتیبانی کنیم تا مشکلات کشور حل شود.

منبع: سایت جماران

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محمدتقی رهبر مذاکره ایران و آمریکا امنیت ملی مصالح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز گفت: حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی ویکی از مهمترین موضوعاتی است که موجب استحکام خانواده و جامعه می‌ شود و از نظر شرعی و قانونی واجبی است که رعایت آن لازم و تضعیف آن تبعات سنگین برای فرد بی حجاب و جامعه اسلامی به بار می‌آورد، از این رو نظام و امت اسلامی نمی‌تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.

امام جمعه کیش گفت: دشمنان دین و نظام اسلامی که نتوانستند از راه‌های مختلف به این نظام مقدس ضربه بزنند با جنگ شناختی و ترکیبی بدنبال تضعیف اعتقادات دینی، ترویج هنجار شکنی و بی حرمتی به موازین شرعی در جامعه اسلامی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز خاطرنشان کرد: بر همگان لازم است در مقابل این فتنه دشمنان نیز با هوشیاری و بصیرت بایستند و یکبار دیگر نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند و برای عزت و سرافرازی نظام اسلامی و مردم عزیز و شریف ایران اسلامی تلاش کنند.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها، مردان و زنان مومن و قانونمند کشور عزیزمان نسبت به این امر مسئولیت دارند، از این رو لازم است با تعامل منطقی، معتدل و حساب شده برنامه ریزی و اقدام کنند و با اهتمام وافر و قاطعیت کامل در جلوگیری از هرگونه بی قانونی و هنجار شکنی بر اساس قوانین کشور و ضوابط شرعی، از ایجاد دو قطبی‌ها، تفرقه و تقابل در جامعه پرهیز کنند.

امام جمعه کیش افزود: از جامعه نخبگان انتظار می‌رود برای بصیرت افزایی، حفظ اخوت و مودت اسلامی و جذب حداکثری با عنایت کامل منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضوری موثر در عرصه جهاد تبیین داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز گفت: از زحمات و تلاش همه مردم و دستگاه‌ها به ویژه فراجا برای تثبیت هویت فرهنگی حفظ و ترویج ارزش‌ها در جامعه اسلامی و صیانت از آرمان‌های امام بزرگوار (ره) و شهدای گرانقدرمان، صمیمیانه تقدیر و تشکر می کنم و از خداوند متعال مزید توفیقات این عزیران را خواستاریم و خدا قوت عرض می‌نمایم.

وی افزود: بدیهی است در کنار این اقدامات، جهاد تبیین و دفاع منطقی و مستدل از ارزش‌ها و بصیرت افزایی و آگاه سازی آحاد مردم نسبت به فتنه‌های دشمنان و نیز اهتمام به رویکرد اصلاحی و جذب حداکثری و اخوت و مودت اسلامی و اقدامات معتدل و منطقی و توجه کامل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید است.

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

علیرضا بی نیاز
امام جمعه جزیره کیش

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت | دلیل استعفای او در سال گذشته
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • عکسی از دبیر شورای عالی امنیت ایران در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور