Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدحسین فلاح مهرآبادی روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا اظهار داشت: پروتکل این کارآزمایی در کمیته کشوری اخلاق در پژوهش های علوم پزشکی درحال بررسی است و پیش بینی می شود تا هفته آینده اجرایی شود.

وی با یادآوری اینکه کارآزمایی بالینی افراد ۱۸ سال به بالاتر این واکسن با موفقیت انجام شده است، خاطرنشان کرد: با تمام توان و ظرفیت در تلاش هستیم مطالعه بالینی روی کودکان ۷ تا ۱۱ و ۱۲ تا ۱۸ ساله را آغاز کنیم تا امکان تزریق این واکسن هم به کودکان ایرانی فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی پیش بینی کرد که حداقل سه ماه زمان برای انجام آزمایش بالینی این واکسن روی کودکان نیاز است و امیدواریم این مرحله هم با موفقیت پشت سر گذاشته شود.

فلاح افزود: ۲ ماه برای مطالعه بی ضرری و مدتی هم برای اثبات ایمنی زایی آن نیاز است که برآورد می شود سه ماه زمان برای اجرای کامل کارآزمایی بالینی این واکسن روی کودکان نیاز است.

در حال مذاکره با طرف های خارجی برای صادرات واکسن رازی هستیم

وی با بیان اینکه در حال مذاکره با طرف های خارجی برای صادرات واکسن رازی کووپارس هستیم، گفت: با توجه به اینکه فاز سوم کارآزمایی بالینی این واکسن نهایی شده امکان صادرات آن فراهم شده است.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در پاسخ به این سوال که آیا شرایط برای صادرات واکسن رازی وجود دارد؟، اظهار داشت: تعدادی از کشورها خواهان واکسن ایرانی رازی کووپارس هستند که در حال مذاکره با آنها هستیم تا اقدامات لازم برای صادرات این واکسن انجام گیرد.

فلاح تاکید کرد: هرچند همچنان اولویت اول ما تامین نیازهای داخلی است، اما پس از آن، اقدام به صادرات این واکسن ها می کنیم.

به گزارش ایرنا، واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت تولید می شود.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از اسفند سال ۱۳۹۸ کار ساخت واکسن را آغاز و از روش واکسن پروتئینی نوترکیب که از ایمن ترین واکسن ها است برای تولید آن استفاده کرد. این واکسن در حال حاضر در سبد واکسیناسیون کشور برای افراد ۱۸ سال به بالا قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کودک واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کودک ویروس کرونا موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کودک واکسن کرونا موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی رازی کووپارس برای صادرات روی کودکان واکسن رازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است

دکتر منیره رحیم خانی دکترای علوم آزمایشگاهی، PhD میکروب شناسی بالینی و عضو هیئت علمی (دانشیار) دانشگاه علوم پزشکی تهران با تشریح اهمیت نقش آزمایشگاه‌ها گفت: آزمایشگاه‌ها خط مقدم در تشخیص و درمان بیماری‌ها هستند و اگر آزمایشگاهی وجود نداشته باشد، هیچ پزشکی نمی‌تواند به تشخیص قطعی درباره بیمار خود برسد.

وی افزود: با وجود آزمایشگاه‌ها، یک دکتر می‌تواند بیماری را تشخیص دهد؛ ساده‌ترین بیماری‌ها با علائم بالینی زیاد، با وجود آزمایشگاه‌ها تشخیص داده می‌شوند.

این دکتر بیان کرد: بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است؛ من این روز را به تمام آزمایشگاهیان، سفیدپوشان و افرادی که در خط مقدم تشخیص بیماری هستند، تبریک می‌گویم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • دستگیری دختر دهه نودی که فروشنده مزون لباس را به قتل رسانده بود
  • آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا درباره تیک‌تاک لایت
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • چرا روسای جمهور آمریکا به جنگ علاقه دارند؟ / گذشته و حال مافیای موتورسوار ژاپن / آزمایش زندان استنفورد / چرا بیت المقدس اهمیت دارد؟
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • آمریکا: شهادت کودک ۶ ساله فلسطینی در غزه توسط اسرائیل را بررسی می‌کنیم
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد
  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه