Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران باید در هفتمین بازی خود در چارچوب دور سوم و نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ باید امروز(پنجشنبه) از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی عراق برود.

شاگردان دراگان اسکوچیچ در صورت پیروزی در این دیدار می‌توانند بدون در نظر گرفتن دیگر مسابقات صعود خود به جام جهانی ۲۰۲۲ را قطعی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سی و یکمین تقابل ایران و عراق در مسابقات مختلف است که باید به انجام برسد و البته برای دومین بار باید در بهمن‌ماه به مصاف این تیم برویم.

هفت سال و چهار روز قبل یا به عبارتی دیگر ۲۵۶۱ روز پیش تیم ملی فوتبال ایران در دور یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۵ در خاک استرالیا به مصاف عراق رفتیم. تیم کارلوس کی‌روش با سه برد و بدون گل خورده پا به این مرحله گذاشته بود و شانس بسیار زیادی برای صعود به نیمه‌نهایی داشتیم.

ایران با گل سردار آزمون از عراق پیش افتاد اما در ادامه مهرداد پولادی با بی‌تجربگی و البته با سختگیری بنجامین ویلیامز، داور استرالیایی از زمین اخراج شد تا شاگردان کارلوس کی‌روش خیلی زود ۱۰ نفره شوند. در نیمه دوم احمد یاسین کار را به تساوی کشاند و بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد.

یونس محمود گل دوم عراق را وارد دروازه علیرضا حقیقی کرد. دقایقی بعد مرتضی پورعلی گنجی کار را به تساوی کشاند. در نیمه دوم وقت‌های اضافه خود مرتضی مرتکب پنالتی شد و این بار ضرغام اسماعیل بود که گل سوم را برای تیم راضی شنایشل به ثمر رساند. البته که ایران به قول پیمان یوسفی قصد حذف شدن نداشت و رضا قوچان‌نژاد در لحظات آخر نتیجه را سه بر سه مساوی کرد و کار به ضربات پنالتی کشیده شد.

در ضربات پنالتی احسان حاج‌صفی و وحید امیری پنالتی‌های خود را خراب کردند و علیرضا حقیقی موفق به گرفتن هیچ پنالتی‌ای نشد تا عراق با ضربه سالم شاکر کار را تمام کند و به نیمه‌نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۵ صعود کند.

حالا بعد از حدود هفت سال یک بار دیگر ایران و عراق در ماه بهمن باید با یکدیگر رقابت داشته باشند و جالب است که یک داور استرالیاییِ دیگر قاضی این بازی خواهد بود. دراگان اسکوچیچ و شاگردانش تلاش می‌کنند تا انتقام آن باخت را در ورزشگاه آزادی بگیرند و تا حدی از تلخی آن شکست فراموش‌نشدنی بکاهند.

ایران در صورت پیروزی می‌تواند به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کند و سریع‌ترین صعود خود به این رویداد مهم را تجربه کند.

برچسب‌ها احسان حاج صفی رضا قوچان‌نژاد دراگان اسکوچیچ ورزشگاه آزادی کارلوس کی روش تیم ملی عراق وحید امیری پیمان یوسفی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: احسان حاج صفی رضا قوچان نژاد دراگان اسکوچیچ احسان حاج صفی رضا قوچان نژاد دراگان اسکوچیچ ورزشگاه آزادی کارلوس کی روش تیم ملی عراق وحید امیری پیمان یوسفی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیرت بارسلونا: داور ال‌کلاسیکو نمره قبولی گرفت

به گزارش "ورزش سه"، سزار سوتو گرادو شب سختی در برنابئو پشت سر گذاشت و داوری او بسیار مورد انتقاد باشگاه بارسلونا قرار گرفت. بارسا سخت اعتقاد دارد برخورد کوبارسی و لوکاس پنالتی نبود. توپ یامال از خط گذشته بود و اینکه رودیگر نیز فرمین لوپز را با پنالتی متوقف کرد ولی داور بی‌اعتنا از همه این صحنه‌ها گذشت.

اعتراض بارسا به‌خصوص روی این سه صحنه است و شکست 3-2 برابر رئال را نمی‌پذیرند. روی صحنه مشکوک یامال بارسا اعتراض دارد و دیروز لاپورتا حتی ادعا کرد درخواست تکرار بازی را خواهند داد.

با این اوصاف ولی کمیته داوران فوتبال اسپانیا به سوتو گرادو نمره قبولی داد. مارکا نوشته است که کمیته داوران معتقد است در صحنه توپ یامال حتی یک تصویر وجود ندارد که نشان دهد همه توپ از خط گذشته است. تکل کوبارسی روی لوکاس پنالتی بود و رودیگر نیز مرتکب پنالتی نشد. روی گل اول بارسا نیز کمیته داوران معتقد است کریستنسن روی تونی کروس مرتکب خطا نشده بود.

دیگر خبرها

  • حیرت بارسلونا: داور ال‌کلاسیکو نمره قبولی گرفت
  • دکتر بیژن بازی حساس را درآورد! (عکس)
  • کارشناس داوری ال‌کلاسیکو: پنالتی رئال مادرید اشتباه بود؛ عبور توپ از خط را نمی‌توان ثابت کرد
  • خشم ستاره سابق بارسا: داور سرمان را برید
  • ال‌کلاسیکو سوپرجنجالی: برای لالیگا آبرو نماند!
  • پنالتی جنجالی رئال درست بود (عکس)
  • اتهام بزرگ در لیگ برتر: داور VAR طرفدار حریف بود!
  • اعتراض تند ذوبی‌ها: پنالتی بود آقای داور!
  • جنجال در فولادشهر: پنالتی بود آقای داور!
  • صحنه بحث برانگیز در دیدار منچسترسیتی و چلسی که پنالتی و هندی از سوی داور و VAR اعلام نشد / فیلم