Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@03:57:49 GMT

صادرات حوله رویین اسفراین و زعفران فاروج آغاز شد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۳۲۷۵

صادرات حوله رویین اسفراین و زعفران فاروج آغاز شد

جواد جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه این منسوجات در حجم کوچک صادر می شوند امکان صادر کردن آن از طریق امانات پستی فراهم شده است و هم اکنون ماهانه ۴۰ کیلوگرم حوله رویین به مقصد کشورهایی مانند انگلیس صادر می شود.

وی افزود: به صادرکنندگان این کالا مهلت داده شده تا با گسترش کار خود و حمایت هایی که انجام داده ایم تا پایان سال  کارت بازرگانی  دریافت کنند و بتوانند صادرات را به صورت رسمی از طریق گمرک انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری خاطرنشان کرد: زمینه های صادرات این کالا به کشور ایتالیا فراهم شده و به زودی حوله به این کشور نیز صادر می شود.

مدیر کل گمرک خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر گمرک استان در خراسان رضوی و سبزوار نیز نمایندگی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر  ۱۲ واحد تولیدی در خراسان رضوی خدمات خود را از گمرک خراسان شمالی دریافت می کنند.

صادرات زعفران فاروج

وی با اشاره به صادرات زعفران استان نیز گفت: امسال مقدار ۴۰ کیلوگرم زعفران  فاروج نیز از گمرک استان به کشورهای دبی، ترکیه و چند کشور اروپایی صادر شده است و با توجه به ظرفیتی که در این زمینه وجود دارد امسال دفتر گمرک نیز در این شهرستان دایر شد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی ظرفیت های خوبی در زمینه های صنعتی و معدنی و صنایع دستی دارد اظهار داشت: از این ظرفیت ها برای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و ایجاد ارزش افزوده استفاده کافی نمی شود و از دیگر سو تولیدات این استان در بین دیگر کشورها شناخته شده نیست و یکی از عواملی که می تواند خراسان شمالی را به دنیا معرفی کند رفت و آمد هیات های تجاری است.

وی حضور هیات های تجاری خارجی در استان و اعزام هیات های تجاری از خراسان شمالی به سایر کشورها و معرفی محصولات تولیدی در این استان را در امر صادرات کالاها حایز اهمیت دانست.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی در ارتباط با سفر رییس جمهور به خراسان شمالی و برای رونق حوزه تجاری استان خواستار  اعمال تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی  برای خراسان شمالی نیز شد و افزود:  که اگر این امر انجام شود تحول بزرگی در بحث تجارت استان خواهد بود.

خراسان شمالی با دارا بودن ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است.

برچسب‌ها بجنورد گمرک جمهوری اسلامی ایران خراسان شمالی زعفران صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد گمرک جمهوری اسلامی ایران خراسان شمالی بجنورد گمرک جمهوری اسلامی ایران خراسان شمالی زعفران صادرات غیر نفتی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان

رضا قربانی مدیرکل گمرک پرویزخان گفت : مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان شامل صادرات، واردات، ترانزیت مبدا، ترانزیت مقصد و دیگر رویه‌های گمرکی است و این حجم از مبادلات نشان دهنده اهمیت این گمرک مهم و راهبردی و نقش آن در رونق اقتصادی کشور است.

وی اظهار کرد: پارسال در مجموع در حوزه صادرات، یک میلیارد و ۲۳۴ هزار دلار انواع کالا به وزن ۲ میلیون و ۷۸۹ هزار تن از گمرک پرویزخان به عراق صادر شد که در هم سنجی با سال قبل از آن از نظر ارزشی ۲۷ درصد و از نظر دلاری رشد ۱۱ درصدی دارد.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: این شاهراه اقتصادی و مرز مهم، سهم ۳۶ درصدی صادرات استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده است ضمن اینکه در حوزه ترانزیت شاهد رشد ۳۱۶ درصدی ارزش دلاری و ۳۴۶ درصدی وزنی از این گمرک هستیم.

قربانی ادامه داد: ارزش دلاری ترانزیت مبدا در گمرک رسمی پرویزخان یک میلیارد و ۶۹۰ هزار دلار به وزن چهار میلیون تن عنوان کرد و ادامه داد: مازوت، نفتا، روغن صنعتی، بیتومین مهمترین کالا‌های ترانزیتی این مرز هستند و ترانزیت این مرز به بنادر جنوبی کشور و از آنجا به کشور‌های امارت و هند انجام می‌شوند.

وی گفت: بنا بر اعلام رییس کل گمرک ایران پرویزخان مرز نوظهور ترانزیت در کشور است و حجم مبادلات تجاری گویای این واقعیت است.

وی اضافه کرد: روزانه بیش از یک هزار تانکر سوخت رسان خالی و پُر از مرز پرویزخان از کشور خارج و یا وارد کشورمان می‌شوند ضمن اینکه صادرات روزانه این مرز به اقلیم کردستان عراق به طور میانگین بیش از ۴۵۰ کامیون انواع کالا است که عمده کالا‌های صادر شده از این مرز رسمی شامل میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی، سنگ، کاشی و مصالح ساختمانی است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • صادرات زعفران به ۲۰۰ تن رسید
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان