Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: نمی توان وضعیت شهرستان ها را با رنگ بندی سنجید

دکتر محمدامین ولی زاد در خصوص وضعیت بیماری کرونا در سطح استان در گفت و گو با ایسنا بابیان اینکه از نظر بیماران بستری و سرپایی وضعیت با ثبات است، افزود: در خصوص وضعیت اُمیکرون متاسفانه مانند سایر کشورها، کشور ما نیز درگیر سویه اُمیکرون می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که نباید عادی انگاری داشته باشیم.

وی در خصوص شرایط رنگ بندی شهرهای مختلف کشور گفت:  بر اساس آمار بستری و برخی پارامترهای دیگر  بیشتر شهرهای استان آبی هستند.

دکتر ولی زاد در ادامه تاکید کرد: نمی توان وضعیت شهرستان ها را با رنگ بندی سنجید و باید میزان واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی را ملاک عمل قرار داد، در غیر این صورت با پیک ششم کرونا مواجه خواهیم شد. 

وی در خصوص واکسن آسترازنکا گفت: پس از تحویل حدود ۷۵۰ هزار دز از واکسن مذکور ، در استان توزیع شده است که جهت تزریق دز دوم است. 

ولی زاد با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در استان نیز اظهار کرد: ۹۰.۲ درصد از واجدین شرایط دز اول، ۸۰ درصد دز دوم و ۱۹ درصد دز سوم را دریافت کرده اند. 

وی یادآور شد:  ۲۷۰ بیمار سندرم حاد تنفسی در استان بستری هستند، افزود: کل مبتلایان در استان تاکنون ۳۲۶ هزار و ۲۳۳ مورد است و تاکنون ۷۲۵۹ نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا در ایران واکسیناسیون کرونا واکسن آسترازنکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران و رعد برق آذربایجان غربی را فرا می گیرد

به گزارش قدس آنلاین، یاسر اشتاد  افزود: طبق الگوهای هواشناسی روز شنبه به صورت موقت بارندگی قطع شده و روزهای یکشنبه و دوشنبه بارشهای رگباری دوباره مناطق را در برمی گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در روز گذشته بارشی در استان گزارش نشده است، گفت: افزایش دما بین ۲ تا سه درجه سانتی گراد نیز برای پایان هفته پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مرکز استان دمایی بین هشت تا ۲۳ سانتی گراد داشت، افزود: شهرستان تکاب با دمای مثبت یک درجه سرد ترین و شهرستان پلدشت با دمای مثبت ۲۷ درجه سانتی گراد گرم ترین شهر استان ثبت شده است.

متوسط بارش اذربایجان غربی طی سال زراعی جاری تا ۲۵ فروردین ماه حدود ۲۴۶ میلی‌متر بوده که نسبت به زمان مشابه سال زراعی گذشته ۳۳ میلی متر شامل ۱۴ درصد و نسبت به بلند مدت سه درصد افزایش دارد.

بارش ها در شمال استان نسبت به بلند مدت افزایش دارد و بیشترین افزایش در شهرستان ماکو با ۵۳ درصد رشد است.

میزان بارندگی ثبت شده در ماکو ۱۹۳.۶ میلی‌متر است که نسبت به سال زراعی گذشته که ۱۲۵.۶ میلی‌متر بوده ۵۴ درصد و نسبت به بلند مدت ۵۳ درصد افزایش دارد.

بارندگی ها در مرکز آذربایجان غربی، ارومیه ۱۶۶ میلی متر است که نسبت به سال زراعی گذشته ۲۸ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت نرمال ۳۲ درصد کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها
  • رگبار باران و رعد برق آذربایجان غربی را فرا می گیرد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت در آذربایجان غربی رفع شود
  • توزیع حدود هشت هزار تن کود یارانه‌ای در شهرستان میاندوآب در سال ۱۴۰۲
  • بیمه رایگان ظرفیت ویژه برای آینده زنان خانه‌دار است
  • ثبت ۲۴۶ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان غربی
  • میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • توزیع بیش از چهار هزار و ۴۰۰ تن کود یارانه ای در شهرستان سلماس
  • اجرای برنامه‌های گذر از پیک تابستان ۱۴۰۳ درآذربایجان غربی