Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ «بهمن امیری مقدم» روز پنجشنبه از پیگیری ویژه برای بازگشایی کامل مرز تیله کوه به عنوان مطالبه جدی مردم و تکمیل زیرساخت های گمرکی در سفر رسمی به عراق خبر داد و افزود: موافقت اعلام شده یک گام رو به جلو برای بازگشایی این بازارچه است و فرآیند آغاز فعالیت این بازارچه به عنوان یکی از اهرم های مهم در ایجاد اشتغال وارد فاز عملیاتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در استان از اهمیت ویژه بازارچه تیله‌کوه در رونق اقتصادی منطقه، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مرزنشینان سخن گفت و بیان داشت: بر تسریع در بازگشایی این بازارچه به دلیل موقعیت بسیار مناسب تأکید داریم و از این فرصت بهینه برای گسترش مبادلات تجاری و افزایش درآمد زایی مردم در کنار اشتغال پایدار استفاده خواهیم کرد.

وی با اینکه اقدامات مهم برای تکمیل زیرساخت های لازم در حال انجام و تکمیل است؛ تصریح کرد: با راه اندازی این بازارچه بارترافیکی مرز پرویزخان به عنوان یکی از مرزهای مهم صادراتی و دروازه بزرگ تجاری کشور که به نوعی شاهراه اقتصادی است کاسته خواهد شد و در انجام فعالیت های تجاری تسهیل و تسریع در مرزهای استان صورت خواهد گرفت.

استاندار کرمانشاه تراکم جمعیتی مناسب مرزنشینان و حضور فعالان اقتصادی و تجار را در این منطقه یکی از دلایل اهمیت ویژه بازگشایی این مرز دانست و گفت: بی شک مرز تیله‌­کوه در شهرستان سرپل‌ذهاب که هم مرز با منطقه گرمیان اقلیم کردستان عراق است می تواند سبب گسترش فعالیت‌های اقتصادی و تجاری میان ایران و عراق شود.

امیری مقدم؛ عملیاتی و اجرایی کردن تفاهم‌­های صورت گرفته بین استان کرمانشاه و استان های مرزی عراق را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: در سفرهای آتی و در دیدار با هیات های عراقی این موضوع را با رویکرد توسعه و تعمیق بیش از پیش سطح روابط و همکاری های بین کرمانشاه و استان‌های مرزی عراق پیگیری خواهیم کرد.

استاندار کرمانشاه از ایجاد اشتغال پایدار، توسعه صادرات و مبادلات تجاری و رونق معیشت مرزنشینان به عنوان مزایای گسترش بازارچه‌های مرزی نام برد و گفت: مرزهای اقتصادی استان کرمانشاه یکی از ظرفیت های مهم این استان برای ایجاد اشتغال است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن پنج مرز رسمی و یک بازارچه ، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق دارد.

همچنین مرز تیله‌کوه اهمیت بسیار زیادی دارد که ۴۵ کیلومتر مسافت کمتری با سلیمانیه دارد و باعث کاهش بار ترافیکی مرز رسمی پرویزخان می شود.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه توسعه صادرات وزارت امور خارجه کرمانشاه عراق کردستان عراق صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه توسعه صادرات وزارت امور خارجه استانداری کرمانشاه توسعه صادرات وزارت امور خارجه کرمانشاه عراق کردستان عراق صادرات غیر نفتی ایجاد اشتغال تیله کوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | گردنه تته توسط راهداران شهرستان پاوه استان کرمانشاه عملیات برف روبی و بازگشایی شد

تین نیوز

تداوم عملیات برف روبی و بازگشایی گردنه تته توسط راهداران شهرستان پاوه استان کرمانشاه 

حجم ویدیو: 7.22M | مدت زمان ویدیو: 00:00:19 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • نفرین شاه باستانی ایران: افسانه پیروزی بر صخره‌های سرپل‌ذهاب
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آمادگی کامل سرپل‌ذهاب برای برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز
  • دستبند پلیس سرپل ذهاب بر دستان ۴۳ مجرم
  • فیلم | گردنه تته توسط راهداران شهرستان پاوه استان کرمانشاه عملیات برف روبی و بازگشایی شد
  • فراهم بودن شرایط برای واردات ماشین آلات سنگین درسیستان وبلوچستان