Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@17:30:35 GMT

امکان ابتلا به کرونا بعد از تزریق واکسن وجود دارد؟

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۳۳۵۱

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بهترین روش برای مبارزه با همه‌گیری کووید-۱۹ واکسیناسیون است. واکسن‌های کووید-۱۹ با ایجاد پاسخ ایمنی در برابر ویروس کرونا به طور قابل توجهی باعث کاهش ریسک پیشرفت بیماری کرونا و عواقب جدی ناشی از این بیماری می‌شود. به علاوه، واکسیناسیون باعث کاهش تعداد ناقلین بدون علامت می‌شود و مهم‌ترین ابزار برای کنترل همه گیری کووید-۱۹ به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید توجه کرد که عواقب ابتلای افراد به بیماری کووید-۱۹ قابل پیش‌بینی نیست و تاخیر در واکسیناسیون احتمال ابتلای هر فرد به بیماری شدید را در همه گیری کووید-۱۹ افزایش می‌دهد.

آیا تزریق واکسن باعث ابتلا به بیماری کووید-۱۹ می‌شود؟

همه واکسن‌های کووید-۱۹ غیر زنده یا غیر فعال هستند و به هیچ وجه باعث ابتلا به بیماری کووید-۱۹  یا مثبت شدن تست PCR نمی‌شود.

همچنین فرد واکسینه شده نیاز به قرنطینه ندارد. البته باید توجه کرد که تزریق واکسن باعث مثبت شدن تست سرولوژی (آنتی بادی علیه ویروس کرونا) می‌شود.

آیا امکان ابتلا به بیماری کووید-۱۹ بعد از تزریق واکسن وجود دارد؟

باید توجه کرد که ایمنی‌زایی واکسن‌های کووید-۱۹ حدود دو هفته بعد از تزریق نوبت دوم کامل می‌شود. بنابراین در روزهای اولیه بعد از تزریق واکسن در صورت مواجهه با فرد آلوده احتمال ابتلا وجود دارد. حتی بعد از اینکه ایمنی‌زایی واکسن به حداکثر برسد، باز هم  احتمال ابتلا وجود دارد، اما با تزریق واکسن ریسک شدید شدن بیماری کووید-۱۹ در افراد واکسینه شده کاهش می‌یابد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، با این وجود اثربخشی واکسن‌ها ۱۰۰ در صد نیست و در صورت مواجهه پرخطر با افراد مبتلا، فرد واکسینه شده می‌تواند به صورت ناقل بدون علامت یا با علائم خفیف بیماری را به اطرافیان خود انتقال دهد. بنابراین افراد واکسینه نیز باید فاصله‌گذاری اجتماعی و ماسک زدن را در اجتماع رعایت کنند.

منبع: ايسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد تزریق واکسن واکسن کرونا ابتلا به کرونا کووید - ۱۹ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط ۴۷۱ هزار دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شد ضرورت ورزش کردن قبل از تزریق واکسن کرونا واکسن کرونا تا چند ماه اثر بخشی دارد؟ بیش از ۱۳ میلیون دُوز سوم واکسن تزریق شد تزریق واکسن به قطع زنجیره انتقال کرونا کمک می کند پاندمی کرونا در سال میلادی ۲۰۲۲ تمام می شود ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها امکان ابتلا به کرونا بعد از تزریق واکسن وجود دارد؟ تغییر در مبارزه کشتی ایران و آمریکا امروز ایران به مصاف عراق می رود قیمت تلویزیون (اسنوا / جدول) رییس دستگاه قضا وارد مشهد شد قانون کار تغییر می کند قبض برق ۲۵ درصد تهرانی ها افزایش می یابد قیمت پراید امروز (جدول) افزایش قریب الوقوع نرخ بهره آمریکا پیش بینی وضع هوای امروز درباره رژیم‌ های غذایی سم‌ زدایی چه می‌ دانید؟ زنگ خطر ظهور مجدد داعش برای عراق و سوریه نظربایف ناپدید شده است؟ الگوی توافق مطلوب صفحه اول روزنامه های امروز (۱۴۰۰/۱۱/۰۷) پرواز ۱۱ ساعته مخفی در دماغه چرخ هواپیما! مصرف منظم چای خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت را کاهش می دهد نحوه فعال کردن تأیید ۲ مرحله ای برای حساب واتساپ مقایسه لباس زمستانی کاروان المپیکی ایران با سایر کشورها + تصاویر پاسخ کتبی ناتو به پیش‌ نویس امنیتی روسیه شکست مقابل بحرین انتهای دنیا نیست گوشی جذاب هوآوی بدون گوگل! چند ایده برای نظم دادن به آشپزخانه + فیلم تحریم های نفتی ایران چه زمانی لغو می‌شود؟ مدیرعامل پرسپولیس با استعفای گل‌ محمدی مخالفت کرد بازی جالب یک مرغابی با جوجه هایش + فیلم تحصیل ۹۰هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های ایران ارائه کارت واکسن برای تماشای بازی ایران و عراق الزامی است چرا وضعیت کرونا در اردکان قرمز شد؟ کدام کشورها بالاترین میانگین IQ را دارند؟ تشدید بارش باران و برف و احتمال کولاک در برخی نقاط بلیت فروشی اینترنتی بازی ایران و عراق آغاز شد مردی که در یک سال ۱۱ دوز واکسن کرونا دریافت کرد! اگر زود خسته می شوید به این موارد توجه کنید مصر با شکست ساحل عاج به یک چهارم نهایی رسید چطور تماس های واتساپ را ضبط کنیم؟ نوشیدن مشروبات الکلی در افراد لاغر مخرب تر است از انجام دادن این کارها خجالت نکشید! حریم خصوصی و فضای مجازی افزایش ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی فوری؛ تست کرونای قایدی مثبت شد! برترین زوج های فوتبالی لیگ برتر جزیره هدف سفر وزیر خارجه قطر به ایران چیست؟ نرخ بهره بدون تغییر باقی می‌ماند گل های برتر لیگ فرانسه در ماه ژانویه نماینده روسیه در وین از احتمال توافق تا اوایل اسفند خبر داد احتمال درمان سرطان و صرع با اختراع جدید سیوهای برتر لیگ فرانسه در ماه ژانویه رایزنی بلینکن با وزیر خارجه کویت در مورد مذاکرات وین تکنیک های برتر لیگ جزیره در ماه دسامبر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تزریق واکسن واکسن کرونا ابتلا به کرونا کووید ۱۹ بیماری کووید ۱۹ بعد از تزریق واکسن ابتلا به بیماری واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی

محمدرضا واحدی جو در گفت‌وگو با قدس خراسان اظهار کرد: واکسیناسیون زائران حج عمره از امروز آغاز شده و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: این واکسیناسیون بر طبق زمان بندی انجام شده برای ۶۹ کاروان به تدریج در این یک هفته عملیاتی می‌شود که واکسیناسیون ۳۹ کاروانی که از مشهد و دو شهر فریمان و چناران هستند در مرکز درمانی امام خمینی (ع) مشهد انجام و زائران ۳۰ کاروان دیگر نیز در ۱۱ مرکز سایر شهرستان‌های خراسان رضوی به همان روال زمان بندی شده‌ای که کاروان‌ها اعلام شده انجام می‌پذیرد.

وی بیان کرد: تزریق واکسن مننژیت چهار ظرفیتی در این مرحله از واکسیناسیون برای کلیه زائرانی که طی دو سال گذشته این واکسن را دریافت نکردند الزامی است اما آن‌هایی که ۲۲ فرودین ۱۴۰۱ به قبل واکسن مننژیت را تزریق کردند یا تزریقی نداشتند ملزم به دریافت این واکسن به دلیل احتمال افزایش شیوع این بیماری در تجمعات هستند.

واحدی جو در پاسخ به این پرسش که آیا برای سفر حج عمره تزریق واکسن کرونا نیز انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای تزریق واکسن کرونا برای حجاج وجود ندارد و سایر واکسن‌ها از جمله آنفولانزا نیز با نظر پزشک خواهد بود.

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت خراسان رضوی بیان کرد: معاینات پزشکی بیش از ۹ هزار عمره گزاری که قرار است از خراسان رضوی به سزرمین وحی سفر کنند که چندی قبل آغاز شد به پایان رسید که با این وجود همه آماده مهیا شدن شرایط سفر هستند.
 

هاشم رسایی‌فر

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • سندروم پس از کرونا چیست؟