Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور ترکیه درباره علت قطع جریان گاز صادراتی ایران به ترکیه توضیحاتی ارائه کرد. «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، شامگاه (چهارشنبه)، در یک مصاحبه تلویزیونی به مسئله قطع جریان گاز از ایران به ترکیه پرداخت.

بنابر گزارش خبرگزاری «آناتولی»، رجب طیب اردوغان در بخشی از اظهاراتش در پاسخ به سؤالی درباره علت قطع جریان گاز از ایران به ترکیه گفت که این کشور به هیچ عنوان به ایران بدهی‌ای ندارد و ادعا‌های مطرح شده در این خصوص نادرست هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری «رویترز» نیز به نقل از اردوغان نوشت که جریان گاز پس از ده-پانزده روز دیگر به حالت عادی باز خواهد گشت.

خبرگزاری رویترز اواخر دی ماه به نقل از مقامات آنکارا خبر داده بود که ایران صادرات گاز خود ترکیه را به مدت ۱۰ روز و به خاطر مشکلات فنی متوقف کرده است. مقامات ترکیه در این خصوص اظهار داشتند که ایران به این کشور اطلاع داده که به مدت ۱۰ روز و به خاطر مشکلات فنی صادرات گاز به این کشور متوقف خواهد شد؛ اما آنکارا گفته است که در حال مذاکره برای از سرگیری هر چه زودتر دریافت گاز از ایران است.

ترکیه برای تامین گاز خود تقریبا به طور کامل به واردات از ایران، روسیه و آذربایجان متکی است و آمار‌های رسمی نشان می‌دهد، در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۲۱ ترکیه ۱۶ درصد گاز مورد نیاز خود را از ایران دریافت کرده است. قیمت حامل‌های انرژی در ترکیه به شدت افزایش یافته که دلیل آن بالا رفتن قیمت گاز در بازار جهانی و کاهش ۴۴ درصدی ارزش پول ملی ترکیه بوده است.

گفته می‌شود فقط در سی روز گذشته قیمت برق در ترکیه به خاطر تقاضای بالا ۱۲۵ درصد برای مشترکان پرمصرف و ۵۰ درصد برای خانوار‌های کم‌درآمد افزایش داشته است. طی این مدت همچنین قیمت گاز در ترکیه برای مصارف خانگی ۲۵ درصد و برای مصارف صنعتی ۵۰ درصد افزایش یافته است. قیمت گاز نیروگاه‌ها در این کشور‌ها نیز ۱۵ درصد بالا رفته است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ترکیه تامین گاز واردات از ایران صادرات گاز طیب اردوغان گاز از ایران جریان گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس اخباری از انتقال دفتر سیاسی خود از دوحه را تکذیب کرد

به گزارش قدس آنلاین، ۲ مقام جنبش حماس، گزارش‌ها مبنی‌بر اینکه رهبری این جنبش در نظر دارد قطر را ترک کرده و کشور دیگری را به عنوان میزبان انتخاب کند، تکذیب کردند.

براساس نوشته روزنامه عبری‌زبان هاآرتص، این ۲ مقام جنبش حماس همچنین اعلام کردند که این جنبش خواهان تقویت روابط با ترکیه از جمله دریافت کمک مستقیم از این کشور است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز شنبه در استانبول در مورد آخرین تحولات حمله رژیم صهیونیستی به غزه رایزنی کردند.

طبق گزارش ریاست جمهوری ترکیه، دو طرف بر لزوم آتش‌بس دائم و فوری در غزه تاکید کردند. اردوغان در دیدار هنیه در آنکارا تاکید کرد: بی‌شک اسرائیل یک روز بهای ظلم به مردم فلسطین را پرداخت خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است/ اردوغان: برپایی کشور فلسطین کلید صلح است
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • تعرض به شهر‌های عراق را نمی‌پذیریم
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • حریت: پس از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی علیه پ‌ک‌ک آغاز می‌شود
  • اردوغان وارد عراق شد
  • سفر اردوغان به بغداد/ دیدار با مقامات کردستان عراق در دستور کار
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • حماس اخباری از انتقال دفتر سیاسی خود از دوحه را تکذیب کرد
  • راه‌حل اردوغان در برابر اسرائیل چیست؟