Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ویکتوریا نولاند»، معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که ایالات متحده امیدوار است روسیه پس از بررسی پاسخ مکتوب آمریکا به مذاکرات امنیتی بازگردد.

او گفت: «ما قبلاً مسائل بسیار دشوار امنیتی و کنترل تسلیحات را از طریق مذاکرات حل کرده ایم. این موضوع حتی در بدترین زمان‌ها هم عملی بود و اکنون باید دوباره این کار را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی ادامه داد: بر این اساس است که ما امیدواریم آنچه را که به مسکو پیشنهاد کرده‌ایم، مطالعه کند و به میز مذاکره بازگردد.

مقام‌های آمریکا روز چهارشنبه اعلام کردند که پاسخ مکتوب این کشور به درخواست‌های امنیتی روسیه برای مسکو ارسال شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی، «جان سالیوان» سفیر آمریکا در روسیه با حضور در وزارت خارجه در مسکو پاسخ مکتوب آمریکا به پیشنهادات مرتبط با تضمین امنیتی (ارائه شده از سوی مسکو) را تحویل داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه تأیید کرد که پاسخ مکتوب واشنگتن را در مورد تضمین‌های امنیتی دریافت کرده است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه چندی پیش در سخنانی اعلام کرده بود که مسکو منتظر پاسخ آمریکا به پیشنهاد ارائه شده کشورش در خصوص تضامین امنیتی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این باره اعلام کرد که علیرغم اختلافات میان دو کشور، پیشنهادات مسکو پیش تر به طرف آمریکایی داده شده است.

وی در این باره اضافه کرد: در دیدار سرگئی ریابکوف وزیر خارجه روسیه با «کارن دانفرید» (Karen Donfried) معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا در مسکو، پیشنهاد روسیه در این خصوص به واشنگتن ارائه شد و اکنون منتظر پاسخ آنها هستیم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هفتم دسامبر در دیدار مجازی با جو بایدن همتای آمریکایی خود، خواستار ارائه تضمین نسبت به عدم گسترش ناتو به شرق و استقرار سیستم‌های دفاعی در کشورهای همسایه مسکو شده بود.

کد خبر 5410585

منبع: مهر

کلیدواژه: واشنگتن وزارت خارجه جان سالیوان روسیه وزارت امور خارجه روسیه مسکو ایالات متحده وزارت خارجه روسیه ایالات متحده امریکا روسیه اوکراین عراق امارات متحده عربی عربستان سعودی جو بایدن سوریه مسکو ناتو واشنگتن جنگ 2015 یمن ایران لبنان خارجه روسیه پاسخ مکتوب امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری

نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو گروه بریکس امروز (پنجشنبه) ششم اردیبهشت ماه در مسکو آغاز به کار کرد.

تحولات غرب آسیا و شمال آفریقا از جمله مباحث مورد بررسی در این نشست است.

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست شرکت کرده و قرار است مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره اوضاع جاری در غرب آسیا از جمله وضعیت غزه و تجاوزات رژیم صهیونیستی تبیین کند.

معاون وزیر خارجه ایران همچنین امروز با میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.

روسیه در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) ریاست گروه بریکس را برعهده دارد.

جمهوری اسلامی ایران از اول ژانویه سالجاری میلادی به عضویت گروه بریکس درآمد. سازوکار بریکس (BRICS) شامل پنج اقتصاد بزرگ در حال ظهور، یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است و دوم شهریور سال گذشته و در پانزدهمین نشست سران در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی اعلام شد که چند عضو جدید از جمله ایران از اول ژانویه ۲۰۲۴ به عضویت بریکس درخواهند آمد. در حال حاضر برزیل، آفریقای جنوبی، روسیه، هند، چین، ایران، امارات عربی متحده، مصر و اتیوپی از جمله اعضای این گروه هستند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد