Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@10:11:32 GMT

نرخ بیکاری استان بوشهر ۲.۲ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۳۷۵۴

نرخ بیکاری استان بوشهر ۲.۲ درصد کاهش یافت

گروه استان‌ها - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: نرخ بیکاری در این استان ۲.۲ درصد کاهش یافت و از ۱۰ به ۷.۸ درصد رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، یکی از مطالبات مهم خانوارها در بخش‌های مختلف توجه به طرح‌های اشتغال‌زایی است که این مهم به‌عنوان یک سیاست راهبردی در دستور کار مسئولان اجرایی و کارآفرینان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان بوشهر در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، تولیدی، آبزیپروری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردار است که طرح‌های اشتغال‌زایی در اولویت این پروژه‌ها قرار گرفته است.

در سفر رئیس جمهور طرح‌های اشتغال‌زایی با اعتبار 395 میلیارد تومان مصوب شد

در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به بوشهر توجه ویژه‌ای به طرح‌های اشتغال‌زایی شد که به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر برای اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی 4 طرح با اعتبار 395 میلیارد تومان مصوب شده است.

علی درویشی تقویت زیرساخت‌های صنایع دریایی را مصوب هیئت دولت در 16 مهر ماه به استان دانست و اظهار داشت: برای تقویت این حوزه 750 میلیون دلار برای مدت 3 سال از محل صندوق توسعه ملی مصوب شد که هر سال 250 میلیون دلار تأمین می‌شود.

استاندار بوشهر هم مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های مختلف اشتغال‌زایی، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: مشارکت بخش خصوصی در اجرا پروژه‌های تولیدی، کارآفرینی و اشتغال‌زایی مورد توجه ویژه قرار گرفته و در این راستا سرمایه‌گذاران مورد حمایت ویژه قرار دارند.

احمد محمدی‌زاده مزارع پرورش آبزیان را یکی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی دانست و بیان کرد: در این راستا ساحل‌نشینان در نقاط مختلف ساحلی در طرح‌های آبزیپروری سهیم می‌شوند که نقش مهمی در توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی دارد.

وی باتأکید بر توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی خاطر نشان کرد: اجرا طرح‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری با اشتغال روستاییان پیوند می‌خورد.

باید 50 درصد اشتغال در صنایع پارس جنوبی در اختیار نیروهای بومی استان بوشهر قرار گیرد

پارس جنوبی نقش مهمی در اشتغال جوانان بوشهری دارد که بر اساس مصوبه هیئت دولت باید 50 درصد اشتغال در صنایع پارس جنوبی در اختیار نیروهای بومی استان بوشهر قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه مسئولان شرکت‌ها و صنایع پارس جنوبی مطالبات هیئت دولت محقق نکرده‌اند خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد 15 درصد نیروهای شاغل در صنایع پارس جنوبی بومی استان بوشهر و 85 درصد غیربومی هستند که نشان می‌دهد 35 درصد از مصوبات هیئت دولت محقق نشده است.

مصدق کشاورزی اجرایی شدن مصوبات هیئت دولت در 50 درصدی اشتغال نیروهای بومی را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: علاوه بر اینکه در آزمون‌های استخدامی و جذب نیرو در صنایع پارس جنوبی باید به جوانان استان بوشهر امتیاز خاص ارائه و زمینه مهارت‌آموزی آنان در اشتغال آنان فراهم شود.

وی با اشاره به مهارت‌آموزی به‌صورت رایگان به جوانان جویا اشتغال در پارس جنوبی خاطر نشان کرد: آموزش رایگان برای برخی رسته فعالیت‌های پرطرفدار که نیرو مهارت دیده وجود ندارد قرار است به‌صورت رایگان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه و به آنها کارت مهارت داده شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر به بیمه بیکاری پرداخت و بیان کرد: اکنون یک هزار و 810 نفر در استان بوشهر مشمول دریافت مستمری بگیر بیمه بیکاری هستند که این میزان در فصول مختلف تغییر می‌کند.

320 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مناطق روستایی و عشایری استان بوشهر پرداخت شد64 درصد اشتغال استان بوشهر در بخش خدمات استمشکلات اشتغال استان بوشهر با ظرفیت‌های موجود حل شود

کشاورزی نرخ بیکاری استان بوشهر را 7.8  درصد عنوان کرد و افزود: نرخ بیکاری در این استان 2.2 درصد کاهش یافت و از 10 درصد در فصل تابستان به 7.8 درصد در فصل پاییز رسید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد 64 درصد اشتغال استان بوشهر در حوزه خدمات، 25 درصد در بخش صنعت و 11 درصد در طرح‌های کشاورزی است.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنایع پارس جنوبی طرح های اشتغال زایی سرمایه گذاری استان بوشهر درصد اشتغال نرخ بیکاری هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه مثبت تشکلات کارگری و کارفرمایی به اقدامات دولت سیزدهم

 اسماعیل زارعی کوشا امروز در نشست با تشکلات کارگری و کارفرمایی که در آستانه هفته کار و کارگر برگزار شد  با اشاره به اتفاقات خوبی که در کردستان در راستای حمایت از قانون کار صورت گرفته است، گفت: از جمله این اقدامات می‌توان به بیمه کارگران ساختمانی اشاره کرد.

استاندار کردستان یادآور شد: سال ۱۴۰۲ سال موفقی برای استان بود که البته نقاط ضعفی هم داشت ولی در برآیند شاخص‌های کلی حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی معدل خوبی داشتیم که پایه مناسبی برای ادامه کار در سال جاری به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: به رغم اینکه کردستان در شاخص‌های اقتصادی سال‌هاست که وضعیت مناسبی ندارد، اما از دو سال گذشته روند مثبت و رو به جلویی آغاز شده که باید استمرار یابد.

 استاندار کردستان افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری مهم‌ترین راهکار برون رفت از همه چالش‌های اقتصادی، تقویت حوزه سرمایه‌گذاری است که بخشی از آن به فرایند‌ها برمی‌گشت که با تسهیل آن در حال حاضر برای اخذ مجوز‌های لازم برای بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در استان کمتر از ۴۸ ساعت زمان لازم است.

 استاندار کردستان در ادامه با اشاره به کاهش نرخ بیکاری و تورم در استان در سال گذشته گفت: روند تورم در نیمه دوم سال گذشته کاهشی بود و پایین‌تر از میانگین کشوری قرار گرفت که در چند سال اخیر نظیر نداشته است.

 زارعی کوشا بیان کرد: در نرخ بیکاری هم در فصل بهار ۲ دهم درصد بالاتر از بهار ۱۴۰۱ بودیم ولی در تابستان به ۸.۸ درصد و در پاییز شاهد کاهش نرخ بیکاری به میزان ۴.۱ بودیم.

 استاندار کردستان تاکید کرد: ۱۰ درصد از تعهد اشتغال امسال استان به اشتغال فارغ التحصیلان اختصاص خواهد داشت.

 زارعی کوشا  با اشاره به اینکه نسخه برون‌رفت کشور از مشکلات اقتصادی، مشارکت مردم است، تاکید کرد: در مواقع مختلف که مردم پای کار بودند کار به بهترین نحو ممکن انجام شده و باید در تحقق شعار امسال نیز زمینه برای حضور مردم فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • اشتغال ۲۴۰۰ نفر جوانان استان بوشهر در منطقه ویژه پارس
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است/ «آب» مهمترین دغدغه
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است
  • نگاه مثبت تشکلات کارگری و کارفرمایی به اقدامات دولت سیزدهم
  • تحقق ۱۱۸ درصدی تعهد اشتغال‌زایی استان همدان در سال ۱۴۰۲
  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری