Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) تأیید کرد روز چهارشنبه گذشته ۲ فروند موشک، یکی از نوع موشک کروز دوربُرد و دیگری موشک هدایت‌شونده تاکتیکی سطح به سطح را آزمایش کرده است.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی، مقامات این کشور بامداد روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کردند پیونگ یانگ اقدام به آزمایش موشکی جدید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی در جدیدترین آزمایش موشکی خود ۲ پرتابه جدید که به نظر موشک بالستیک می‌رسد را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد. این شلیک ششمین آزمایش موشکی کره شمالی طی یک ماه گذشته محسوب می‌شود.

حال رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرده است که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از کارخانه تولید این موشک‌ها و دیگر سامانه‌های تسلیحاتی مهم این کشور بازدید کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این اقدام کره شمالی، اعلام کرد دولت بایدن به شدت پرتاب ۲ موشک بالستیک توسط این کشور را محکوم می‌کند.

این در حالی است که روز سه‌شنبه گذشته نیز یک مسئول کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرده همسایه شمالی این کشور حداقل ۲ موشک کروز را در مناطق تحت حاکمیت خود آزمایش کرده است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ این مسئول درخصوص آزمایش‌های موشکی کره شمالی گفت: «هنوز باید تجزیه و تحلیل دقیقی از پرتاب‌ها انجام دهیم، اما می‌خواهم بگویم که اگر چنین موشکی به سمت جنوب (کره جنوبی) پرتاب شود، سیستم‌های شناسایی و رهگیری ما این موشک‌ها را شناسایی و رهگیری خواهند کرد.»

کره شمالی در هفته‌های اخیر چندین بار انواع موشک‌های بالستیک و نیز موشک‌های مافوق صوت را با موفقیت آزمایش کرده؛ اقدامی که موجب واکنش سریع و نگرانی مقامات کره جنوبی و آمریکا شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره شمالی موشک بالستیک آزمایش موشکی آزمایش موشکی کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک های ایران را زد

به گزارش همشهری آنلاین، فاتح اربکان رهبر حزب دوباره رفاه در خصوص پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی گفت: حمله موشکی ایران به اسرائیل با ۱۲۰ موشک بالستیک انجام گرفت که بیش از ۹۰ درصد آنها را سیستم دفاعی اسرائیل مورد هدف قرار داد.

وی افزود: این هدف گیری ها در سایه رادارهای پایگاه هوایی کوره جیک در ترکیه انجام شد.

طی روزهای اخیر موضوع انتقال اطلاعات پایگاه راداری کورجیک ترکیه به رژیم صهیونیستی و کشورهای حاضر برای دفاع حملات موشکی ایران بحث برانگیز شده بود. نهاد ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در این خصوص در بیانیه ای اعلام کرد که ترکیه اطلاعات این پایگاه را تنها در اختیار اعضای ناتو قرار می دهد و نه اسرائیل.

آمریکا، انگلیس و آلمان که در عملیات آن شب حضور داشتند از اعضای ناتو هستند.

کد خبر 847062 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و اسرائیل ترکیه خبر ویژه ایران و ترکیه

دیگر خبرها

  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد
  • حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک های ایران را زد
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر /قلهکی: این ادعاها پیوست گزارش آژانس علیه ایران خواهد شد
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • ماجرای موشکی که جلوی چشم رهبری از آب بیرون آمد