Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@13:07:39 GMT

صعود آسان، آمار درخشان با اسکوچیچ

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۳۸۳۱

صعود آسان، آمار درخشان با اسکوچیچ

به گزارش ایرنا، وقتی دراگان اسکوچیچ سکان هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده گرفت‌، حتی بسیاری از هواداران خوش‌بین فوتبال ایران هم امید نداشتند که تیم ملی حتی از مرحله دوم انتخابی جام جهانی نیز صعود کند.

ایران با اسکوچیچ بسیاری از رکوردها و طلسم‌های تاریخی خود را شکست و امروز به‌راحتی سهمیه حضور در جام جهانی را به‌دست آورد؛ آسان‌تر از هر صعود دیگری در تاریخ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی در ۱۴ بازی خود با این مربی کروات ۱۳ برد کسب کرد؛ یعنی حدود ۹۳ مسابقات. آماری فراتر از رویا.

اسکوچیچ درحالی به این افتخار دست یافت که در این مدت نه هزینه زیادی به فوتبال ایران تحمیل کرد و نه جنجالی به وجود آورد. ایران با هدایت او پس از ۱۱ سال عراق را شکست داد و برای نخستین بار در خاک بحرین مقابل این تیم به پیروزی رسید.

در تاریخ تیم ملی ایران از میان سرمربیانی که بیش از ۱۰ بار روی نیمکت تیم ملی این نشستند، فقط حسن حبیبی ۷۵ درصد و برانکو ایوانکوویچ ۶۹ درصد پیروزی کسب کرده بودند. اما تیم اسکوچیچ در ۱۴ بازی فقط یک بار مقابل کره جنوبی به تساوی دست یافت و در بقیه مسابقات خود به پیروزی رسید.

ایران در این ۱۴ مسابقه ۳۴ گل به ثمر رساند و فقط سه گل از حریفانش دریافت کرد.

تا کنون علاوه بر قطر به عنوان میزبان،‌ صعود تیم‌های آلمان،‌ دانمارک، برزیل، فرانسه، بلژیک، کرواسی، اسپانیا، صربستان، انگلیس، سوییس، هلند، آرژانتین و ایران به جام جهانی قطعی شده است.

این ششمین صعود ایران به جام جهانی است. تیم ملی در سال‌های ۱۹۷۸ آرژانتین، ۱۹۹۸ فرانسه، ۲۰۰۶ آلمان، ۲۰۱۴ برزیل، ۲۰۱۸ روسیه و ۲۰۲۲ قطر حضور یافته است. اما تفاوت بزرگ این صعود با دوره‌های گذشته، مقتدرانه و سریع بودن این صعود بود. ایران که در رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی فوتبال رتبه اول آسیا را در اختیار دارد، به عنوان نخستین تیم قاره کهن سهمیه جام جهانی را به دست آورد.

برچسب‌ها دراگان اسکوچیچ تیم ملی فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دراگان اسکوچیچ تیم ملی فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دراگان اسکوچیچ تیم ملی فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین اخبار ورزشی ۷ فروردین

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین اخبار و رویداد‌های ورزشی سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ را در بسته زیر بخوانید.

تنیس روی میز جوانان لبنان؛ صعود فرجی به مرحله حذفی با طعم صدرنشینی بنیامین فرجی با صدرنشینی در گروه اول راهی جدول حذفی مسابقات تنیس روی میز کانتندر لبنان شد.     ترکیب تیم ملی فوتبال ایران مقابل ترکمنستان ترکیب امروز تیم ملی فوتبال ایران در دیدار برگشت مقابل ترکمنستان مشخص شد.     بوکس جاده ابریشم؛ صعود امیری به نیمه‌نهایی، چهارمین مدال قطعی شد بوکسور وزن ۶۷ کیلوگرم ایران با صعود به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جاده ابریشم، چهارمین مدال تیم کشورمان را قطعی کرد.     تنیس مقدماتی جهان؛ شاگردان زیدی نتیجه را به تایلند واگذار کردند تیم تنیس پسران ایران در دومین دیدار خود در مسابقات مقدماتی جهان مقابل تایلند نتیجه را واگذار کرد.     گود زینل خان میزبان کوراش کاران ۱۵ کشور شد دبیر انجمن کوراش گفت: نماینده ۱۵ کشور ۲۳ فروردین امسال در گود زینل‌خان با یکدیگر پیکار خواهند کرد.     رده بندی جدید شمشیربازان جهان؛ پاکدامن چهارم شد علی پاکدامن طبق اعلام رده بندی جدید شمشیربازان جهان، با یک پله صعود در رده چهارم جهان ایستاد.     بانوی ایرانی، مدیر مسابقات انتخابی تنیس روی میز آسیای میانه شد سهیلا تقی پور به عنوان مدیر مسابقات انتخابی تنیس روی میز قهرمانی جوانان آسیای میانه انتخاب شد.     هاکی روی یخ بانوان آسیا؛ پیروزی ملی پوشان ایران مقابل قرقیزستان تیم ملی هاکی روی یخ دختران ایران در ادامه رقابت‌های قهرمانی آسیا به یک پیروزی ارزشمند دیگر دست یافت.     تیم فوتبال دختران جوان ایران در جایگاه دهم آسیا کنفدراسیون فوتبال آسیا رنکینگ تیم‌های زیر ۲۰ سال بانوان را اعلام کرد.     لیگ برتر والیبال؛ شهدابی‌ها در آستانه صعود به مرحله نهایی تیم والیبال شهداب یزد مدافع عنوان قهرمانی با شکست شهرداری ارومیه در دیدار رفت نیمه‌نهایی در آستانه صعود به فینال لیگ برتر قرار گرفت.  

دیگر خبرها

  • درخشان: فوتبال ایران با مدیریت بیگانه است
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • صعود ۶ تیم به جام ملت‌های آسیا و دور بعدی انتخابی جام جهانی فوتبال
  • تیم ملی دیگر حریف آسان نخواهد داشت/ جوانگرایی باید با برنامه باشد
  • صعود زودهنگام ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی
  • ایران 1 - 0 ترکمنستان/ صعود ایران به مرحله بعد مقدماتی جام جهانی
  • صعود زودهنگام فوتبال ایران به دور دوم مقدماتی جام جهانی | زمین عشق آباد علیه پیروزی پرگل
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۷ فروردین
  • مسیر صعود ایران به جام جهانی چگونه است؟
  • ایران یک گام تا صعود به جام ملت‌های ۲۰۲۷