Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@14:39:36 GMT

معجزه این نوشیدنی ساده در کاهش سرعت پیری

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۳۹۱۷

معجزه این نوشیدنی ساده در کاهش سرعت پیری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، کورتنی دی آنجلو متخصص تغذیه آمریکایی گفت: بهترین نوشیدنی برای کاستن از سرعت پیری، چای سبز است. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. این نوشیدنی به ویژه سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، التهاب را کاهش می‌دهد و سنتز کلاژن را تحریک می‌کند که باعث جوان‌تر به نظر رسیدن پوست می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود فواید بالا اما بهتر است چای سبز بیش از حد ننوشید، زیرا حاوی کافئین است و مصرف بیش از حد کافئین تمام اثرات منفی ناشی از آن را به همراه دارد.

پیش از این گزارش شده بود که متخصصان تغذیه از اسفناج به عنوان غذایی نام برده‌اند که می‌تواند بر بینایی و سلامت استخوان‌ها تأثیر مثبت بگذارد. چای سبز نیز خواص مشابهی دارد که از بروز مشکلات قلبی و دیابت نوع ۲ نیز جلوگیری می‌کند.

۸ راز برای داشتن پوست سالم و درخشان کد خبر 653127 برچسب‌ها سلامت سن و سال و عمر چای خبر مهم نوشیدنی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سلامت سن و سال و عمر چای خبر مهم نوشیدنی چای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با فواید غنی زردچوبه و دانه چیا آشنا شوید

ایتنا - زردچوبه خام یک ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی است و شکل خام آن روغن‌های ضروری و مواد مغذی بیشتری را حفظ می‌کند، هضم را بهبود می‌بخشد و ایمنی را تقویت می‌کند.
زردچوبه خام فواید بی‌شماری دارد که اخیراً زیاد درباره آن شنیده‌ایم که آخرین آنها اضافه کردن زردچوبه رنده شده به یک فنجان آب ولرم، ترکیب آن با دانه چیا و نوشیدن آن در صبح است. 

به گزارش ایتنا، زردچوبه خام یک ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی است و شکل خام آن روغن‌های ضروری و مواد مغذی بیشتری را حفظ می‌کند، هضم را بهبود می‌بخشد و ایمنی را تقویت می‌کند.

ترکیب دانه چیا و زردچوبه خام در رژیم غذایی روزانه مزایای زیر را دارد:
  فیبر بالا
ترکیب دانه‌های چیا با زردچوبه تازه می‌تواند با ایجاد سیری به کاهش وزن کمک کند و همچنین به تقویت تغذیه سالم کمک می‌کند که به جبران مواد مغذی از دست رفته کمک می‌کند.
   اسیدهای چرب امگا 3
دانه‌های چیا منبع گیاهی اسیدهای چرب امگا 3 هستند و چربی‌های سالم به کاهش التهاب و حمایت از سلامت متابولیک کمک می‌کنند که ممکن است به کاهش وزن کمک کند.
  تنظیم قند خون
نوشیدنی چیا/زردچوبه به طور طبیعی می‌تواند به تنظیم بهتر انسولین کمک کند، زیرا این ترکیب با تثبیت سطح قند خون همراه است که می‌تواند هوس‌های غذایی را کاهش دهد، از پرخوری جلوگیری کند و به کاهش وزن کمک کند.
   خواص ضدالتهابی
زردچوبه حاوی کورکومین است، ترکیبی که به دلیل اثرات ضدالتهابی قوی آن شناخته شده است. التهاب مزمن با چاقی و اختلالات متابولیک مرتبط است، بنابراین کاهش التهاب در بدن ممکن است به طور غیرمستقیم به کاهش وزن کمک کند.
  بهبود هضم
هم دانه چیا و هم زردچوبه می‌توانند به سلامت دستگاه گوارش کمک کنند. دانه‌های چیا به دلیل فیبر بالایی که دارند به حرکات منظم روده کمک می‌کنند، در حالی که زردچوبه ممکن است به تحریک تولید صفرا و کمک به هضم کمک کند.
افزایش متابولیسم
برخی از مطالعات نشان می‌دهند که زردچوبه می‌تواند به افزایش متابولیسم کمک کند، زیرا حاوی یک ترکیب فعال زیستی به نام کورکومین است که با افزایش متابولیسم و ​​چربی‌سوزی مرتبط است.
  سلامت پوست
اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی زردچوبه می‌تواند به کاهش آکنه، اگزما، پسوریازیس و سایر بیماری‌های پوستی کمک کند و در عین حال باعث بهبود زخم و جلوگیری از علائم پیری شود.

دانه چیا منبع خوبی از کلسیم، منیزیم و فسفر است که مواد معدنی ضروری برای حفظ سلامت استخوان‌ها و پیشگیری از پوکی استخوان هستند.

    طرز تهیه نوشیدنی
2 قاشق غذاخوری دانه چیا

1 تکه کوچک زردچوبه خام خرد شده

3 فنجان آب

عسل یا آب لیمو

دو قاشق غذاخوری دانه چیا را در یک کاسه با 4 قاشق غذاخوری آب به مدت 10-15 دقیقه خیس کنید. در همین حین، بقیه آب را در ظرف مناسب گرم کنید.

آب ولرم را به یک کاسه شیشه‌ای بزرگ اضافه کنید، زردچوبه و دانه چیا را مخلوط کنید، خوب هم بزنید، سپس عسل یا آب لیمو را اضافه کنید تا اثربخشی آن افزایش یابد.

دیگر خبرها

  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز/ ارتباط آرتروز زانو با زوال عقل
  • این رژیم غذایی پیری مغز را تسریع می‌کند
  • ساده‌ترین راه برای حفظ سلامتی چیست؟
  • با فواید غنی زردچوبه و دانه چیا آشنا شوید
  • پنج نوشیدنی ساده برای رهایی از کبد چرب
  • از سیاره زهره کربن و اکسیژن نشت می‌کند
  • نتایج تحقیقات ؛ غذای پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • نتایج تحقیقات ؛ غذایی پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • این چهار نوشیدنی را صبح‌ها مصرف نکنید تا کلیه‌تان سالم بماند
  • چاقی و رژیم غذایی پرچرب پیری مغز را تسریع می کند