Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر توسعه نظام فنی، بهره‌برداری و دیسپاچینگ برق‌آبی گفت: در هفت ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ در مجموع دو هزار و ۲۲۹ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کشور مسدود شده که با توجه به اهداف ۱۰ هزار و ۵۰۰ حلقه، ۲۱ درصد پیشرفت را نشان می‌دهد.

به گزارش بازارنیوز، «جواد حاجیانی» افزود: در حال حاضر مجموع چاه‌های غیرمجاز کشور حدود ۳۵۰ هزار حلقه بوده و تعداد چاه‌هایی که تاریخ حفر آن‌ها بعد از سال ۱۳۸۵ است، غیر حریمی محسوب شده و به ۱۶۰ هزار حلقه رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بالاترین عملکرد انسداد چاه‌های غیرمجاز در سال ۱۳۹۵ به تعداد حدود ۱۷ هزار و ۳۲۸ حلقه بوده است.

مدیرکل دفتر توسعه نظام فنی، بهره‌برداری و دیسپاچینگ برق‌آبی در باره حجم آب کنترل شده نیز خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال در مجموع ۲۸.۶ میلیون مترمکعب آب کنترل شده که با توجه به ۴۰۰ میلیون مترمکعب هدف تعیین شده، تنها ۷ درصد محقق شده است.
حاجیانی گفت: عملکرد شرکت‌های آب منطقه‌ای در زمینه تعداد انسداد بهتر از حجم کنترل شده ناشی از آن است که نشان از هدف‌گذاری شرکت‌ها برای چاه‌های با آبدهی کمتر یا بدون آبدهی است که باید برای بهبود عملکرد‌ها و انجام اقدام مؤثر، شرکت‌های تابعه چاه‌هایی با عمق و آبدهی بیشتر را در اهداف باقی‌مانده تا پایان سال منظور کنند.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر چاه‌های مسدود شده کشور در سال ۱۴۰۰ از نوع دیزلی با عمق کمتر از ۲۰ متر و آبدهی کمتر از ۵ لیتر برثانیه بوده که در مجموع ۵۸ درصد از چاه‌های غیرمجاز انسداد یافته دیزلی، ۵۹ درصد کم عمق و ۹۲ درصد با آبدهی کمتر از ۵ لیتر برثانیه است.
به گفته مدیرکل دفتر توسعه نظام فنی، بهره‌برداری و دیسپاچینگ برق آبی، مقاومت مقام‌های سیاسی، شهری و مالکان چاه‌ها، مشکلات سیاسی و اجتماعی ناشی از انسداد چاه‌های غیرمجاز، تمرکز بر پر کردن چاه‌های غیرمجاز تازه‌حفر شده و عدم توجه کافی به چاه‌های غیرمجار قدیمی، بازگشایی غیرقانونی مجدد بسیاری از چاه‌های مسدود شده، عدم هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و عدم حساسیت اهالی و تشکل‌های مردمی مانند خانه کشاورزی و نظام صنفی کشاورزی به حفر چاه‌های غیرمجاز در کشور از جمله دلایل کندی روند انسداد چاه‌های غیرمجاز در کشور است.
وی استفاده از پیمانکار برای انسداد چاه‌های غیرمجاز کشاورزی، استفاده از مأموران ماده ۳۰ و نیرو‌های حقوقی برای پیگیری پرونده چاه‌های غیرمجاز، برگزاری جلسات هماهنگی بین شرکت‌های آب منطقه‌ای با مقام‌های قضایی هر استان، تقویت گروه‌های گشت و بازرسی از منابع آب و بازدید مستمر از چاه‌های مسدود شده، تسریع در روند رسیدگی حقوقی و قضایی به پرونده چاه‌های فاقد پروانه، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به کشاورزان را از جمله راهکار‌هایی دانست که می‌تواند در تسریع اجرای پروژه انسداد چاه‌های غیرمجاز موثر باشد.

به گزارش ایرنا، پیشتر معاون حفاظت، بهره‌برداری و امور اجتماعی حوضه آبریز فلات مرکزی گفت: امسال در طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی ۱۰ هزار و ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز باید تعیین تکلیف و مسدود شود.

«عبدالله فاضلی فارسانی» در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: امسال علاوه بر انسداد این تعداد چاه باید تعداد ۲۰ هزار دستگاه کنتور هوشمند حجمی بر روی چاه‌های مجاز نصب شود تا بتوان به احیای منابع آب زیرزمینی کمک کرد.

وی ادامه‌داد: با وجود تصویب اعتباری برابر یک‌هزار و ۷۹۱ میلیارد تومان در ۶ سال اخیر، در سال‌های گذشته اعتباری برابر ۸۵۷ میلیارد تومان (۴۸ درصد از اعتبارات مصوب) به طرح تخصیص داده شده است.





/ایرنا

برچسب ها: چاه ، انرژی ، دیسپچینگ لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000QWA

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: چاه انرژی دیسپچینگ انسداد چاه های غیرمجاز بهره برداری مسدود شده شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد ۲۹ محور شریانی و غیر شریانی در بیست و نهمین روز فروردین

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، طبق اعلام مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه، در محور‌های چالوس، هراز، فیروزکوه و آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت) تردد روان است و ضمنا محور‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.

همچنین ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل محمدشهر تا پل کلاک و محدوده گرمدره، ترافیک سنگین در آزادراه ساوه – تهران محدوده‌های دهشاد و فیروزبهرام رافیک نیمه سنگین در محور شهریار – تهران در اکثر مقاطع در جریان است.

در برخی از محور‌های استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، اصفهان، سیستان بلوچستان جنوب، کرمان، کرمان جنوب، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، یزد و فارس با بارش باران همراه هستند.

محور‌های مسدود شریانی؛ محور خرم آباد – پلدختر «تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از محور جایگزین خرم آباد – کوهدشت و آزادراه خرم آباد – پل زال انجام می‌شود»، محور گشت - سراوان، بندر خمیر – بندرلنگه، جاسک – سیرک، نیکشهر - چابهار، و محور‌های مسدود غیرشریانی؛ محور هشتگرد – طالقان، محور چاهان – زرآباد، جکدان – جاسک، محور بشاگرد – گوهران، فنوج – کتیج – رمشک، دلگان – بمپور، قصرقند – نیکشهر، بمپور – فیروزآباد، دلگان- زهکلوت، ایرانشهر - دلگان، ایرانشهر – خیرآباد، نیکشهر – بنت، جلگه - چاه اسحاق، کنارک – زرآباد، فنوج - اسپکه، فاریاب - زهمکان، ایرانشهر – مهرستان، بمپور – جلگه، سه راهی نگور – نگور، سوران – مهرستان، سوران – پسکوه، مهرستان – ایرانشهر، گلشن – سراوان، مهریز – کنج کوه اعلام شدند.

محور‌های دارای انسداد فصلی؛ سروآباد - پاوه، سی سخت-پادنا، گنجنامه–تویسرکان، وازک–بلده، پونل–خلخال معرفی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انسداد یک هزار حلقه چاه و پیشگیری از هدررفت ۶ میلیون متر مکعب آب در البرز
  • انسداد ۲۹ محور شریانی و غیر شریانی کشور
  • انسداد ۲۰ محور روستایی در شمال سیستان و بلوچستان
  • انسداد ۳۲ محور شریانی و غیرشریانی به دلیل سیل اخیر
  • انسداد ۲۹ محور شریانی و غیر شریانی در بیست و نهمین روز فروردین
  • بیش از هزار و ۲۰۰ حلقه چاه‌غیرمجاز در آذربایجان‌غربی مسدود شد
  • پر شدن بیش از یکهزار و 200 حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان‌غربی
  • افت ۲۰ متری آبخوان دشت غربی البرز/ انسداد ۱۹۵ حلقه چاه در نظرآباد
  • ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» و «گندک» دماوند مسدود شد
  • صرفه جویی ۱۴ میلیون مترمکعبی آب با انسداد چاه‌های غیرمجاز در آذربایجان‌غربی