Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-03-28@07:59:50 GMT

تلاطم قیمت در بازار گوسفند

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۴۱۲۶

تلاطم قیمت در بازار گوسفند

گوسفند به دلایل مختلفی خریداری می‌شود. خرید گوسفند زنده در مواقع مختلفی اوج می‌گیرد و در برخی از مواقع نیز تعداد این خرید‌ها کاهش می‌یابد.

 به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، گوسفند به دلایل مختلفی خریداری می‌شود. خرید گوسفند زنده در مواقع مختلفی اوج می‌گیرد و در برخی از مواقع نیز تعداد این خرید‌ها کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خرید عوامل زیادی تأثیرگذار هستند و عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در خرید گوسفند، قیمت آن است. قیمت گوسفند زنده به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این مقاله به بررسی قیمت گوسفند زنده و عوامل تأثیرگذار بر آن پرداخته شده است.

محدوده قیمت گوسفند زنده

قیمت گوسفند زنده معمولاً ثابت نیست و همواره تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد. به همین دلیل نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن در نظر گرفت. با این حال قیمت آن بین محدوده خاصی قرار دارد و در اکثر اوقات از این محدوده خارج نمی‌شود. ممکن است در یک بازه زمانی، فروشندگان مختلف، گوسفند را به نرخ متفاوتی به فروش برسانند. به همین دلیل همواره بهتر است تا قیمت گوسفند زنده را از فروشندگان مختلف جویا شوید و سپس اقدام به خرید نمایید. برای این که از قیمت گوسفند زنده به صورت دقیق اطلاع یابید، می‌توانید به سایت بازار گوسفند مراجعه کنید.      

دلیل خرید گوسفند زنده

خریدن گوسفندان زنده دلایل مختلفی دارد. افراد به دلیل مناسبت‌های مختلف مانند عید قربان این گوسفندان را می‌خرند و آن‌ها را قربانی می‌کنند. همچنین خرید گوسفند‌های زنده به دلیل برخی از رسم‌ها یا وقوع اتفاقی خاص نیز رونق دارد. همچنین به تازگی به دلیل گرانی گوشت در قصابی‌ها، بسیاری از افراد به خارج از شهر رفته و از چوپانان یا فروشندگان مختلف، گوسفند زنده می‌خرند. این موضوع باعث صرفه‌جویی زیادی در مبالغ می‌شود. همچنین این نوع از گوشت در کنار ارزانی، بسیار تازه‌تر از گوشت‌های موجود در قصابی است و در نتیجه طعم و مزایای آن نیز بهتر و بیش‌تر از آن گوشت‌ها خواهد بود.

عوامل مؤثر بر قیمت گوسفند زنده

همانطور که اشاره شد عوامل مختلفی روی قیمت گوسفند زنده تأثیر دارند که آگاهی نسبت به آن‌ها می‌تواند باعث افزایش بازدهی و کیفیت خرید شود. از عوامل تأثیرگذار بر قیمت گوسفند زنده، می‌توان به نژاد و سلامت آن‌ها، فصل و زمان خرید، وزن و وضعیت گوسفند، آب و هوای منطقه، تغذیه گوسفند و قیمت آن‌ها اشاره کرد. در ادامه به بررسی این عوامل پرداخته شده است.

نژاد گوسفند

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث تغییر قیمت گوسفند زنده می‌شود، نژاد آن است. گوسفند‌ها نژاد‌های مختلفی دارند که هر یک ویژگی‌های خاصی داشته و در نتیجه قیمت آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. گوسنفدان بر اساس کاربردشان به انواع مختلفی نیز تقسیم می‌شوند. به طور کلی سه نوع اصلی گوسفندان زایشی، گوشتی و پشمی است. هر یک از نژاد‌های مختلف گوسفندان در یک یا چند دسته از این انواع مختلف قرار می‌گیرند. به عنوان مثال می‌توان گوسفندان نژاد روسی را جزء گوسفندان گوشتی و زایشی در نظر گرفت. این گوسفندان که در ایران نیز یافت می‌شوند، معمولاً برای تولید مثل استفاده می‌شوند و سپس گوشت آن‌ها استفاده می‌شود. قیمت این نژاد گوسفندان نیز متغیر است و وزن و سلامت گوسفند نیز روی آن تأثیر دارند.

از گوسفندان پشمی می‌توان به نژاد فنلاندی اشاره کرد. این نژاد از گوسفند پشمی کاملاً سفید دارند که برای استفاده در موارد مختلفی مناسب هستند. گوسفندان نژاد فنلاندی کمی ارزان‌تر از گوسفندان روسی بوده و در شرایط یکسان، قیمت پایین‌تری دارند. گوسفندان نژاد آسیایی یا همان قره گل، مصارف مختلفی دارند و می‌توان آن‌ها را در هر سه دسته قرار دارد. پشم این نوع از گوسفندان کاربرد‌های زیادی دارد و از آن‌ها برای افزایش گوسفندان گله و تولید مثل نیز استفاده می‌شود. همچنین گوشت آن‌ها نیز بسیار خوشمزه است. این گوسفندان در دامداری‌های مختلف نیز یافت می‌شوند و می‌توان آن‌ها را پراستفاده‌ترین گوسفند در ایران دانست. قیمت این گوسفندان نیز از نژاد‌های روسی و فنلاندی به دلیل کاربرد‌های زیادتر، بیش‌تر است.

نژاد گوسفند دیگری به نام افشاری نیز وجود دارد که می‌توان از آن‌ها به عنوان بهترین نژاد گوسفندان نوع گوشتی یاد کرد. با این که از شیر و پشم این گوسفندان نیز استفاده‌های زیادی می‌شود اما گوشت این گوسفندان کیفیت بسیار بهتری نسبت به گوسفند‌های دیگر دارد. این ویژگی‌های مختلف باعث می‌شود تا قیمت گوسفنده زنده افشاری بیش‌تر از سایر نژاد‌ها باشد. بهتر است هنگام خرید گوسفند زنده، این گوسفندان را در نظر بگیرید تا بهترین گوشت و شیر را به دست‌آورید.

قیمت تغذیه گوسفند

برای تغذیه گوسفندان از مواد غذایی مختلفی استفاده می‌شود. به طور کلی علوفه و کاه غذا‌های اصلی یک گوسفند هستند. این علوفه‌ها نیز کیفیت‌های متغیری دارند و در نتیجه قیمت آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. هر چه تغذیه گوسفند بهتر باشد و از مواد غذایی باکیفیت‌تری برای غذا دادن به گوسفند استفاده شده باشد، در نهایت قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت.

فصل خرید

فصل و زمان خرید گوسفند روی قیمت آن تأثیر بالایی می‌گذارد. قیمت گوسفند زنده در زمان‌هایی مانند عید قربان بسیار بیش‌تر از زمان‌های دیگر است. در این زمان اکثر افراد حتماً باید گوسفندی بخرند و آن را قربانی کنند. به همین دلیل قیمت گوسفندان نیز معمولاً بالاتر می‌رود. به همین دلیل بهتر است تا در نزدیکی عید قربان، اقدام به خرید گوسفند نکنید.

وضعیت سلامتی گوسفند

سلامت کامل گوسفند فقط توسط دامپزشک بررسی و تأیید می‌شود. با این حال گوسفندی که سلامتی کامل نداشته باشد، نشانه‌هایی از خود نشان می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توان عیب‌ها و مشکلات آن را بررسی کرد. نشخوار کردن به صورت طبیعی و در اکثر مواقع از روز، یکی از شاخص‌های یک گوسفند سالم و طبیعی است. همچنین هیچ ترشحی از بینی و گوش گوسفند سالم بیرون نمی‌آید و چشمان این گوسفند نیز حالتی طبیعی و شفاف دارند. پشم‌های یک گوسفند سالم نیز کاملاً یکنواخت بوده و هیچ کچلی‌ در آن دیده نمی‌شود. در صورتی که گوسفندی فاقد این موارد باشد و ایراداتی در آن وجود داشته باشد، سلامت کامل ندارد. این گوسفند ممکن است بیمار باشد و خوردن گوشت آن باعث انتقال بیماری به انسان شود. به همین دلیل بهتر است تا هنگام خرید گوسفند توجه بالایی داشته باشید. وجود حتی یکی از عامل‌ها و مشکلات اشاره شده می‌تواند نشانه بیماری باشد و باید جدی گرفته شود.

وزن گوسفند

یکی از معیار‌های تعیین قیمت گوسفند وزن آن است. در واقع پس از این که عوامل دیگر تعیین‌کننده قیمت گوسفنده زنده بررسی شد، وزن گوسفند نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. هنگام خرید گوسفند، ابتدا آن را وزن کرده و سپس بر اساس آن گوسفند را می‌فروشند. بدیهی است که گوسفندان بزرگ‌تر و سنگین‌تر قیمت زیادی نیز خواهند داشت. قیمت واحد وزن گوسفند بر اساس عوامل دیگر تعیین می‌شود. هر چه نژاد گوسفند بهتر، سلامت آن بیش‌تر و تغذیه آن مناسب‌تر باشد، قیمت واحد وزن آن نیز بیش‌تر خواهد بود.

فروشنده گوسفند

یکی از مواردی که می‌تواند تأثیر زیادی روی قیمت گوسفند زنده بگذارد، فروشنده آن است. بهتر است تا گوسفندان را به صورت مستقیم از دامداران و چوپانان بخرید. خرید گوسفند از این افراد باعث می‌شود تا سود‌های اضافی را که دلالان مختلف به قیمت گوسفند اضافه می‌کنند، پرداخت نکنید. وجود دلال بین دامدار و خریدار می‌تواند باعث افزایش قیمت زیادی شود. برای خرید بهترین گوسفند‌ها با ارزان‌ترین قیمت می‌توانید به سایت بازار گوسفند مراجعه نمایید.

سایت بازار گوسفند

مجموعه بازار گوسفند https://bazargosfand.com بیش‌تر از بیست سال است که در زمینه پرورش دام و فروش آن‌ها فعالیت می‌کند. دام‌های این مجموعه جزء بهترین دام‌های موجود در ایران محسوب می‌شوند که نژادی ایرانی (افشاری، مغانی، سنگسری، مهربان و...) دارند. همچنین تغذیه این دام‌ها نیز کاملاً طبیعی و ارگانیک است و بهترین مواد غذایی به گوسفندان داده می‌شود. در صورتی که به دنبال خرید و قیمت گوسفند زنده باشید، می‌توانید به سایت این مجموعه مراجعه کنید. در سایت این مجموعه پس از انتخاب گوسفند مورد نظرتان، می‌توانید آن را به صورت آنلاین سفارش دهید. بعد از این سفارش گوسفند خود را به همراه قصابی حرفه‌ای برای ذبح آن تحویل می‌گیرید. در ضمن چنانچه مایل به خرید مرغ و خروس محلی نیز بودید، این امکان به صورت آنلاین در این وب سایت برای تهرانی ها عزیز فراهم شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قیمت گوسفند گوسفند زنده خرید گوسفند زنده قیمت گوسفند زنده قیمت گوسفند زنده خرید گوسفند زنده بازار گوسفند تغذیه گوسفند عوامل مختلفی همین دلیل نژاد گوسفند گوسفند ها بیش تر نژاد ها قیمت آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۴۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای خرید بهترین گوشی میان‌رده بازار چقدر باید هزینه کرد؟

ایتنا - بررسی آخرین بروزرسانی قیمت‌ها در بازار موبایل ایران نشان می‌دهد گوشی‌های میان‌رده از برندهای مختلف طیف متنوعی از قیمت‌ها را از حدود چهار تا بیست میلیون تومان در بر می‌گیرند.
در بخش میان‌رده‌های اقتصادی، گوشی‌هایی چون گلکسی A05s سامسونگ با قیمت 4.7 میلیون تومان و ردمی A2 پلاس شیائومی با قیمت 3.8 میلیون تومان گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای به شمار می‌روند.

در رده میان‌رده‌های متوسط قیمت، گوشی‌هایی مانند گلکسی A15 سامسونگ با 5.8 میلیون تومان، ردمی A3 با 5.4 میلیون و ردمی 13C با 6.3 میلیون تومان جای می‌گیرند.

اما اگر بودجه بالاتری داشته باشید، می‌توانید از میان‌رده‌های امسال شیائومی و سامسونگ یک گزینه مناسب انتخاب کنید.

 

پوکو X6 پرو با قیمت 18.5 میلیون تومان و ردمی نوت 13 پرو پلاس با 23 میلیون تومان از گوشی‌های جذاب این بخش هستند. همچنین گلکسی A54 سامسونگ با 16 میلیون تومان نیز یک انتخاب خوب محسوب می‌شود.

برای علاقه‌مندان به برند اپل نیز آیفون 13 با قیمت 40 میلیون تومان و آیفون 13 پرو مکس با 120 میلیون تومان از گزینه‌های موجود در بازار به شمار می‌آیند.

کارشناسان معتقدند انتخاب یک گوشی میان‌رده مناسب نیازمند در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف از جمله میزان بودجه، اولویت‌های کاربری و ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز است. آنها توصیه می‌کنند که علاوه بر قیمت، به مشخصات فنی گوشی نیز توجه کافی شود تا محصول انتخابی در نهایت رضایت کاربر را تامین کند.

با وجود تنوع قابل توجه در عرضه گوشی‌های میان‌رده، به نظر می‌رسد موبایل‌های شیائومی و سامسونگ همچنان از محبوبیت بیشتری در میان کاربران ایرانی برخوردار باشند. این محبوبیت را می‌توان در لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار مشاهده کرد که غالبا توسط برندهای یادشده تشکیل شده است.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) جزئیات فوت چوپان و ۱۲۰ گوسفند در کانتینر یک تریلی
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳ / وقت خرید طلا رسید؟
  • بازار بی سرپناه مسکن
  • خفگی چوپان به همراه ۱۰۰ رأس گوسفند در تریلی
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • برای خرید بهترین گوشی میان‌رده بازار چقدر باید هزینه کرد؟
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • بی‌احتیاطی جان چوپانی را در تیران و کرون گرفت
  • توفان بورس و ابهام در بازار ارز / در خرید دلار و سکه احتیاط کنید!
  • خرید و فروش مسکن متوقف شد