Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@15:04:48 GMT

نشست آستانه درباره سوریه در بهار برگزار خواهد شد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۴۲۰۵

نشست آستانه درباره سوریه در بهار برگزار خواهد شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «سرگئی ورشینین»، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: نشست بین المللی بعدی درباره سوریه در قالب آستانه برای بهار امسال برنامه ریزی شده است.

به گفته این دیپلمات روس، آماده سازی برای نشست سران کشورهای ضامن آستانه (روسیه، ایران و ترکیه) همچنان در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: «این [اجلاس] همچنان در دستور کار است. کار در قالب آستانه همچنان کارآمد و سازنده است.»

علی اصغر خاجی، دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی، در حاشیه نشست بین‌المللی درباره سوریه پیش از این گفته بود که ایران، روسیه و ترکیه توافق کرده‌اند با توجه به وضعیت کرونا، نشستی را در فوریه یا مارس ۲۰۲۲ برگزار کنند. این مقام دیپلماتیک ایران همچنین گفت: پیش از این اجلاس دیداری بین دیپلمات‌های ارشد سه کشور در ژانویه یا اوایل فوریه ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.

همچنین «الکساندر لاورنتیف»، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه، برنامه‌های خود برای برگزاری اجلاس چارچوب آستانه در تهران در اوایل سال ۲۰۲۲ را پیشتر تأیید کرده بود. به گفته وی، دستور کار نشست آستانه با هدف دستیابی به پیشرفت ملموس‌تر در تلاش‌ها برای حل بحران سوریه خواهد بود.

نشست قبلی فرمت آستانه در ۲۱ تا ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ در نورسلطان پایتخت قزاقستان برگزار شد.

کد خبر 5410601

منبع: مهر

کلیدواژه: امور خارجه ایران تهران سوریه ترکیه علی اصغر خاجی الکساندر لاورنتیف ایران روسیه بهار قزاقستان ایالات متحده امریکا روسیه اوکراین عراق امارات متحده عربی عربستان سعودی سوریه جو بایدن واشنگتن مسکو ناتو ایران جنگ 2015 یمن مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۴۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه

نمایندگان کشورهای عضو گروه بریکس، در نشست دو روزه خود سیاست‌های کلی بریکس در نظام بین‌المللی کنونی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان ملی کشورهای عضو بریکس موسوم به "شرپاها/ سوشرپاهای" بریکس طی روزهای 3 و 4 اردیبهشت در مسکو گرد هم آمدند تا آخرین وضعیت همکاری‌ها در گروه بریکس را بررسی کنند. 

نمایندگان 10 کشور عضو بریکس در مسکو بر همبستگی بیشتر گروه بریکس و توسعه همکاری‌ها با کشورهای غیر عضو تاکید کردند.

در این نشست فرمول‌های مختلف همکاری با کشورهای غیر عضو مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

هیاتی به ریاست "مجید صمد زاده صابر" از سوی ایران در این نشست حضور یافت و مواضع کشورمان را برای سایر اعضا تشریح کرد.

این نشست دومین نشست نمایندگان ملی بریکس در سال جاری میلادی محسوب می‌شود. اعضا توافق کردند که رایزنی‌های خود را بصورت منظم ادامه دهند.

گروه بریکس شامل کشورهای ایران، برزیل، روسیه، چین، هند، آفریقای جنوبی، مصر، اتیوپی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است.

تاکید ایران بر حضور جدی در رویدادهای بریکستشریح برنامه کاری احمدیان در روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند