Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@01:23:00 GMT

سلر نتورک (Celer network ) چیست؟

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۴۲۲۴

‍‍‍‍‍‍

معماری شبکه Celer Rollup چیست؟ Celer State شبکه نگهبان: Celer SDK چیست؟ قابلیت جدید Celer Network با عنوان محصولات پروژه Celer: نقشه راه celer network تیم و افراد مهم پروژه  Celer مو دانگم (Mo Dongm) ‌بنیانگذار: جوندا لیو (Junda Liu) بنیانگذار: شرکای استراتژیک معرفی توکن سلر Celr کاربردهای توکن CELR اثبات نقدینگی (PoLC) نقدینگی پشتوانه مزایده (LiBA) شبکه State Guardian Network (SGN) وضعیت فعلی توکن celr در بازار رمزارز celr را در کدام کیف پول ها میشود نگه داری کرد:  آینده پروژه celer و توکن celr پروژه celer به علت تکنولوژی های منحصربه فرد مثل Celer Rollup و توانایی های کارآمدش مانند  cBridge و Layer۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

Finance قطعا پیشرو در صنعت بلاکچین خواهد بود و میتواند با امکانات منحصر به فردی که در آن وجود دارد بسیاری از کمبود و ضعف های صنعت بلاکچین را برطرف کند، تیم قدرتمند و با سواد پروژه سلر از دیگر نقاط قوت این پروژه منحصربه فرد است.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ شبکه Celer یک پلتفرم  مقیاس‌پذیر لایه ۲ است که برنامه‌های بلاکچین را بر روی اتریوم، پولکادات و دیگر بلاکچین‌ها به ارمغان می آورد. سلر اولین شبکه کانال دولتی جهان را راه‌اندازی کرد و همچنان به حفظ مرز Layer۲ با تکنولوژی پیشرفته Rollup ادامه داد. برنامه های کاربردی دیگری

 مانند CBRidge، Layer۲.Finance و برنامه‌های اکوسیستم‌های دیگر ساخته شده بر روی Celer مخاطبان بیشتری را در دیفای، Blockchain Interoperability و فضای بازی جذب کرده‌اند.

شبکه Celer در حال توسعه یک راه حل مقیاس‌پذیر خارج از زنجیره ای برای مقیاس‌های مختلف Blockchains است که بر روی پلتفرم خود اجرا می شود.

راه حل های مقیاس زنجیره ای (یا لایه ۲) از لحاظ نظری برتر هستند، زیرا آنها اجازه می دهند که شبکه بتواند معاملات کوچکتر را از بلاکچین پردازش کند. با انجام این کار، آنها می توانند کندی تراکنش را کاهش دهند که بر روی زنجیره اصلی رخ می دهد، در حالی که ظرفیت عملیاتی سیستم را به طور کلی افزایش می دهد.

معماری شبکه

معماری شبکه Celer به نام CSTACK بوده و از چند لایه تشکیل شده است:

:Crouteاین لایه از DBR (مسیریابی متعادل توزیع شده) برای توزیع ترافیک پرداخت در یک روش غیرمتمرکز و امن استفاده می کند. Croute می تواند توان عملیاتی ۱۵ برابر بیشتر ازRaiden یا Lightning Networkرا به دست آورد.

COS:این چارچوب توسعه DAPP خارج از زنجیره ای است. این لایه، ذخیره سازی، اختلافات خارج از زنجیره ای و ردیابی را مدیریت می کند.

Cchannel: لایه Echannel باعث می شود که برنامه های کاربردی، مبادلات، سیستم عامل های بیمه و سایر برنامه های کاربردی با کیفیت بالا برای اجرا در شبکه Celer امکان پذیر باشد.

Celer Rollup چیست؟

یک زنجیره مجزا و سریعتر با پیوند قوی با بلاک چین لایه ۱، اما "قدرت امنیتی" را از بلاک چین لایه ۱ میگیرد. این زنجیره ترکیبی لایه ۲ ،جداگانه محاسبات را انجام می دهد و داده ها را ذخیره می کند. با این حال، «ردیابی اجرا» شامل دستورالعمل‌های مربوط به انتقال حالت زنجیره یعنی «calldata» و وضعیت زنجیره بسیار فشرده یعنی «stateroot» به طور مداوم به زنجیره لایه ۱ ارسال می‌شود. با تمام این ردیابی‌های اجرا، هر زمان که نیاز باشد، می‌توان از لایه ۱ برای تأیید اینکه آیا انتقال حالت در لایه ۲ معتبر است یا خیر و هرگونه تلاش مخرب در لایه ۲ را متوقف کرد.

پروژه سلر برای حل چالش مقیاس پذیری در لایه ۱ برای طیف گسترده ای از سناریوهای کاربردی با تمرکز اولیه بر برنامه های DeFi مناسب است. Layer۲.finance پروتکل DeFi موجود را بدون نیاز به انتقال پروتکل، بدون تفکیک نقدینگی و تجربه کاربری یک مرحله‌ای،اجرا میکند.

Celer State شبکه نگهبان:

تسویه تراکنش فوری، تعامل بلادرنگ، و پل زدن بدون اصطکاک دارایی بین شبکه های چند زنجیره ای و چند لایه را ارائه می دهد،عملکرد بالا، قابل ارتقا قابل انعطاف از ویژگی های Celer State است.

Celer SDK چیست؟

پلتفرم منبع باز Celer شامل مجموعه کاملی از SDK ها برای توسعه دهندگان است تا برنامه های بلاک چین سریع و کم هزینه برای DeFi، بازی، تعامل بین بلاک چین و خدمات پرداخت خرد بسازند.

قابلیت جدید Celer Network با عنوان

 Inter-chain Message Framework یا Celer IM 

این قابلیت جدید می‌تواند صنعت DeFi را متحول کند. صرافی های غیرمتمرکز را تصور کنید 

شما میتوانید تنها در یک تراکنش یک Swap بین شبکه‌ای انجام دهید. یعنی عملیات Bridge و Swap هم‌زمان در یک تراکنش انجام میشود. مثلا خیلی راحت می‌توانید توکن X رو در شبکه A به توکن Y در شبکه B با یک تراکنش سواپ کنید. یا NFT Marketplace را تصور کنید که برای خرید یک NFT در شبکه A نیازی نیست حتما در شبکه A موجودی داشته باشید،میتوانید با موجودی خود در شبکه B اقدام به خرید یا در اختیار گرفتن مالکیت آن NFT در شبکه A کنید.

محصولات پروژه Celer:

Layer۲. Finance: یک راه حل جدید است که به افراد اجازه می دهد مانند یک "سیستم حمل و نقل عمومی " به تمام پروتکل های DeFi موجود با کسری از هزینه دسترسی پیدا کنند.

هدف Layer۲.Finance جذب مخاطبان انبوه به اکوسیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) با فناوری مقیاس‌بندی لایه ۲ است. Layer۲.finance به‌عنوان دروازه‌ای کم‌هزینه و ایمن برای کاربران عمل می‌کند تا اکوسیستم DeFi موجود را بدون نگرانی از هزینه‌های بالای تراکنش (گس) کاوش کنند و از آن بهره ببرند.

cBridge: یک پل بین زنجیره‌ای است که بوسیله آن میتوان در کسری از ثانیه دارایی های بلاکچینی را بصورت کم‌هزینه بین هم دیگر انتقال داد، cBridge به کاربران امکان می‌دهد برای انتقال فوری توکن‌ها در اتریوم، آربیتروم، پالیگان و زنجیره هوشمند بایننس با هزینه و تأخیر کم استفاده کنند.

پروژه های بلاکچین یکی پس از دیگری متقاضی cBridge میشود،تاکنون تعداد زیادی از پروژه های بلاکچینی با پروژه celer network وارد همکاری شده اند،این همکاری های گسترده باعث افزایش مقبولیت و در نتیجه افزایش کارایی celer network میشود.

اکانت رسمی توییتر celer network دائما از شروع همکاری با پروژه های دیگر خبر میدهد،بطور مثال در زمان نگارش این مقاله اکانت توییتر celer network خبر همکاری با کیف پول کوین بیس (coinbase wallet) را داد.

 

میزان حجم ارزشی که تاکنون از شبکه celer cBridge انتقال پیدا کرده تاکنون حدود ۲.۶ میلیارد دلار بوده است که برای پروژه کوچکی مانند celer رقم فوق العاده ای است.

نقشه راه celer network

شبکه Celer در ماه ژوئن ۲۰۱۸ بوجود آمد. از آن به بعد آنها پیشرفت قابل توجهی در توسعه پروژه ایجاد کرده اند.

کاربردها و چشم انداز: مهم‌ترین و قابل توجه‌ترین پیشرفتی که طی یک سال گذشته رخ داده است، پیدایش و پذیرش راهکارهای برون زنجیره‌ای نظیر شبکه Lightning Network ، Raiden و Plasma است. این راهکارها یکی از نقاط ضعف اصلی فناوری‌های دفترکل توزیع‌شده یعنی همان مقیاس‌پذیری را برطرف می‌کنند. این نکته که فقط ۴ الی ۷ تراکنش بیت کوین در هر ثانیه پردازش می‌شود، مانع مهمی در مسیر پذیرش گسترده این فناوری است.

اگر شبکه سلر بتواند چشم‌انداز خود را به اجرا دربیاورد و بر راهکارهای موجود غلبه کند، تاثیر بسزایی بر ارزش بلندمدت این شبکه را شاهد خواهیم بود.

شرکای استراتژیک: سلر در زمینه ایجاد همکاری‌های بسیار مهم با سازمان‌ها و موسسات تاثیرگذار در بازار رمزارز ها، موفق عمل کرده است. بعضی از این سازمان‌ها و موسسات عبارتند از: Pantera, DHVC, FBG Capital, Fenbushi Capital, ۵۰۰ Startups, NGC, Waves.

رقبا: مقیاس‌پذیری موضوعی است که مدت‌ها است در صنعت رمزارز ها مورد بررسی قرار گرفته است. بنابراین رقبای مهم و قدرتمندی در بازار حضور دارند. مهم‌ترین و معروف‌ترین رقیب، شبکه لایتنینگ است. شبکه لایتنینگ یک راهکار برون زنجیره‌ای برای شبکه بیت کوین ارائه می‌دهد. این شبکه در حال حاضر تقریبا ۴۰۰۰ نود، ۳۲۳۰۰ کانال و حجم معاملات روزانه بیش از ۳.۱ میلیون دلار دارد. ورود به بازار راهکارهای برون زنجیره‌ای و کسب پذیرش گسترده کار آسانی برای شبکه سلر نیست.

تیم و افراد مهم پروژه  Celer

مو دانگم (Mo Dongm) ‌بنیانگذار:

 مو دکترای خود را از UIUC دریافت کرد او مهندس بنیانگذار و مدیر محصول در Veriflow بود، روی تأیید رسمی شبکه کار می کرد، او در کاربرد نظریه الگوریتمی در طراحی پروتکل متخصص است و دوره های کامل stnck contret هوشمند را با صدها دانشجوی فارغ التحصیل تدریس می کند.

جوندا لیو (Junda Liu) بنیانگذار:

جوندا دکترای خود را از UC Berkeley دریافت کرد. او در سال ۲۰۱۱ به گوگل ملحق شد تا زیرساخت شبکه دوتاسنتر خود را بسازد و از سال ۲۰۱۴ عضو موسس سرویس تلفن همراه Projeot Fi بود.

شیائوژو لی (Xiaozhou Li) بنیانگذار: شیائوژو نیز دارای مدرک دکترا از دانشگاه پرینستون است. وی مقاله‌های مختلفی در زمینه سیستم‌های توزیع‌شده، شبکه، ذخیره‌سازی و مدیریت داده‌ها منتشر کرده است. این مقاله‌ها به محتوای اصلی Google Tensorflow و Intel DPDK و Barefoot Deep Insight تبدیل شده‌اند.

ژینگ‌کای لیانگ (Qingkai Liang) ‌بنیانگذار: ژینگ‌کای مدرک دکترای خود را از دانشگاه MIT اخذ کرده است. وی در طول سابقه آکادمیک خود بر روی مشکلات یادگیری و کنترل مختلف در سیستم‌های شبکه‌ و منحصرا بر یادگیری الگوریتم‌ها معطوف بوده است. تلاش‌ها و دستاوردهای او در Raytheon BBN Technologies و Bell Labs پیاده‌سازی شده است.

شرکای استراتژیک

سلر در زمینه ایجاد همکاری‌های بسیار مهم با سازمان‌ها و موسسات تاثیرگذار در بازار رمزارز ها، موفق عمل کرده است. بعضی از این سازمان‌ها و موسسات عبارتند از: Pantera, DHVC, FBG Capital, Fenbushi Capital, ۵۰۰ Startups, NGC, Waves

در حال حاضر سلر بیش از ۷۰ شریک استراتژیک دارد.

معرفی توکن سلر Celr

توکن CELR یک توکن ERC-۲۰ روی شبکه اتریوم است که عملکردهای متعددی مانند سیستم پاداش دهی چندگانه و هزینه خدمات و تراکنش به ارائه دهندگان خدمات خارج از زنجیره را انجام می دهد.

کاربردهای توکن CELR

کاربرد اصلی توکن CELR به عنوان ارز اصلی شبکه سلر است، اما می‌توان از آن در موارد زیر نیز استفاده کرد:

اثبات نقدینگی (PoLC)

اثبات نقدینگی یک فرایند ماینینگ مجازی است که برای این اکوسیستم برون زنجیره‌ای، نقدینگی فراهم می‌کند. کاربرانی که توکن‌های CELR خود را برای مدتی سپرده گذاری کنند، توکن‌های CELR بعنوان پاداش دریافت می‌کنند.

نقدینگی پشتوانه مزایده (LiBA)

نقدینگی پشتوانه مزایده به ارائه‌دهندگان سرویس برون زنجیره‌ای امکان می‌دهد تا از طریق وام‌گیری جمعی (Crowdlending) درخواست نقدینگی ارائه بدهند. یک سیستم رتبه‌بندی بر اساس “امتیاز رضایت” برای وام‌دهندگان وجود دارد. این امتیاز بر اساس نرخ سود، مقدار نقدینگی ارائه‌شده و مقدار توکن‌های استیک‌شده مشخص می‌شود. وام‌دهندگان هرچه توکن CELR بیشتری استیک کنند، رتبه بالاتری برای ارائه نقدینگی به ارائه‌دهندگان سرویس برون زنجیره‌ای به دست می‌آورند.

شبکه State Guardian Network (SGN)

شبکه SGN یک زنجیره جانبی منحصربه‌فرد است که به تمام کاربران امکان می‌دهد تا قبل از آفلاین شدن، وضعیت موجود خود را ثبت کنند تا برای مدت مشخصی از وضعیت موردنظر محافظت کنند. کاربران در ازای این اقدام، کارمزد پرداخت می‌کنند. دارندگان توکن CELR می‌توانند توکن‌های خود را استیک کنند تا کارمزد دریافت کنند.

وضعیت فعلی توکن celr در بازار رمزارز

تعداد توکن های عرضه شده celr در بازار۶میلیارد و ۱۹۸ میلیون  توکن است.

حداکثر مقدار توکنی که قرار است در طول عمر این رمزارز عرضه شود ۱۰ میلیارد توکن است.

رمزارز celr در حال حاضر در کوین مارکت کپ ۰.۰۴۸ دلار قیمت گذاری شده است،مارکت کپ این رمزارز ۳۰۱میلیون دلار است و در ۲۴ ساعت گذشته ۶۹ میلیون دلار حجم خورده،رتبه این رمزارز در کوین مارکت کپ ۱۴۸ است.

celr را از کدام صرافی ها میتوان خرید:

celr را در کدام کیف پول ها میشود نگه داری کرد:

 آینده پروژه celer و توکن celr پروژه celer به علت تکنولوژی های منحصربه فرد مثل Celer Rollup و توانایی های کارآمدش مانند  cBridge و Layer۲. Finance قطعا پیشرو در صنعت بلاکچین خواهد بود و میتواند با امکانات منحصر به فردی که در آن وجود دارد بسیاری از کمبود و ضعف های صنعت بلاکچین را برطرف کند، تیم قدرتمند و با سواد پروژه سلر از دیگر نقاط قوت این پروژه منحصربه فرد است. این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد نقدینگی کیف پول اتریوم کوین بیس بلاکچین پلتفرم رمزارزها بازار رمزارزها بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط قیمت ۱۰ رمزارز برتر بازار (۶ بهمن) سقوط بیت‌کوین به کانال ۳۳ هزار دلاری قیمت ۱۰ رمزارز برتر بازار (۴ بهمن) NFT چیست و چگونه آن را بسازیم؟ قیمت ۱۰رمزارز برتر بازار ( ۲۹ دی) قیمت ۱۰رمزارز برتر بازار ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها سلر نتورک (Celer network ) چیست؟ تصویب خرید خدمت سربازی / خون بعضی‌ها رنگین‌تر است! پایان دست‌دلبازی فدرال رزرو / افزایش قریب‌الوقوع نرخ بهره آمریکا مردم درگیر اختاپوس عجیب و غریب خودروسازان شده‌اند دریاچه‌ای مرگبارتر از ده‌ها بمب اتم در آفریقا! پنهان شدن در محفظه چرخ هواپیما برای مهاجرت غیرقانونی بارش برف در ارتفاعات دربند + عکس حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر ورزش در رختکن تیم ملی + عکس توافق هسته‌ای ایران تا آوریل اجرایی می‌شود عزیزی‌خادم: برای فوتبال ایران فراتر از معجزه رخ داد صنایع هرمزگان هم حریف ذوب‌ آهن اصفهان نشد چند راه برای افزایش عمر باتری در اندروید درباره لجن صفراوی بیشتر بدانید! اختاپوسی که دست خود را می خورد + عکس تکنیکی برای رفع سنگینی پاها! جهانبخش: امیدوارم مادران و خواهران ما باز هم به ورزشگاه بیایند ساعتی ۳ انفجار مهیب از یک شی مرموز در نزدیکی زمین خطاکاران به جای حبس مجبور به ارائه خدمات اجتماعی شوند مسافرانی که مد دریا را جدی نمی‌گیرند + فیلم عزت‌ اللهی: سال سختی را پشت سر گذاشتیم اسکوچیچ: مسیر پراسترسی را تا صعود طی کردیم حمله به ارتش پاکستان پتروویچ: ایران بهترین تیم آسیا است دیدار رییسی با وزیر خارجه قطر درمان سریع سرماخوردگی در خانه ورود کشور به پیک ششم کرونا تاثیر فناوری CRISPR بر توقف تولید مثل ویروس کرونا در انسان آمریکا و ایران در آستانه توافق قرار دارند انتقال ۲۴ زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان و ژاپن به کشور نورافشانی در ورزشگاه آزادی بعد از صعود ایران به جام جهانی + فیلم پایان دست‌دلبازی فدرال رزرو / افزایش قریب‌الوقوع نرخ بهره آمریکا باید از امکانات دولت و حکومت استفاده بیشتری کنیم تعلل بانک مرکزی در قانون‌گذاری حوزه رمزارزها قدردانی علی قلی‌ زاده از همسرش + عکس صعود تیم ملی بعد از سوت پایان بازی با عراق + فیلم فیفا: ایران کاملا مقتدرانه صعود کرد تولید ۲۳.۴ میلیون تنی گل‌گهر در ۱۰ماهه گذشته در چه سال هایی به جام جهانی رفتیم؟ طارمی بهترین بازیکن ایران در شب صعود به جام‌ جهانی غربی‌ها با روسیه در مورد مذاکرات وین اختلاف نظر دارند پیش‌بینی بورس هفته آینده / ناکارآمدی بازار در دشوارترین هفته بورسی امکان کتترل واکسیناسیون و قرنطینه افراد برای همه فراهم شد عکس صفحه رسمی فیفا از صعود تیم ملی ایران به جام جهانی جدول رده بندی گروه A انتخابی جام جهانی در آسیا پس از بازی ایران و عراق ایران چهاردهمین تیم صعود کننده به جام جهانی قطر احتمال نفوذ در حمله هکری به صداوسیما نصب کنتور هوشمند برای ۳۷ میلیون مشترک شادی بازیکنان پس از صعود به جام جهانی + عکس مپینگ پرچم ایران در میدان آزادی + فیلم بوسه امیر عابدزاده بر دستان پدر پس از پیروزی + فیلم DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نقدینگی کیف پول اتریوم کوین بیس بلاکچین پلتفرم رمزارزها بازار رمزارزها سازمان ها و موسسات رمزارز برتر بازار بازار رمزارز خارج از زنجیره برون زنجیره ای صنعت بلاکچین جام جهانی منحصربه فرد پروژه celer پروژه Celer بیت کوین بلاک چین شبکه celer شبکه Celer توکن celr توکن ها توکن CELR کیف پول لایه ۱ بر روی لایه ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تکان‌دهنده از پروژه «سرویسِ اسکورت»

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده از شبکه‌های فساد و فحشای منهدم شده از سوی پلیس در ماه‌های اخیر را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سعید منتظرالمهدی در تشریح برخی از دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه‌ای اظهار کرد: پلیس به عنوان آخرین و مهم‌ترین حلقه در لبه برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، از آخرین وضعیت زیر پوست شهر مطلع بوده و مطابق آن اقدام و عمل می‌کند.

وی با تاکید بر این که اقدامات و مأموریت‌های پلیس به ویژه پلیس امنیت عمومی فراجا در راستای حفظ سلامت جامعه و ارتقا امنیت و آرامش در دو بخش جرایم آشکار و پنهان پیگیری می‌شود، افزود: در یکی از این جرایم بین بخشی که به شکل نیمه آشکار و نیمه پنهان بود و به پروژه «سرویسِ اسکورت» معروف بود، شاخه خارجی یک باند فساد و فحشاء که اقدام به شناسایی، جذب و انتقال دختران برای خدمات جنسی و قاچاق آنها به خارج از کشور کرده بودند، مورد شناسایی قرار گرفت و منهدم شد، در فاز اول رسیدگی به این پرونده ۲۴ نفر، در فاز دوم ۵۷ نفر دستگیر و در فاز سوم نیز تعداد زیادی شناسایی شده که پرونده آنها در دست اقدام و پیگیری است.

سخنگوی پلیس با اشاره به پروژه دیگری که به پروژه «کینگ» مشهور است، گفت: در این پروژه شبکه‌ای سازمان یافته برای قاچاق زنان به کشورهای ترکیه و گرجستان فعال بود، ارتباطات اعضای این باند با باندهای تجارت مستهجن و غیراخلاقی خارج از کشور مشخص بود و در نهایت نیز اعضای اصلی آن در تهران، البرز، پایانه فرودگاهی و گذرگاه مرزی بازرگان دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

منتظرالمهدی با اشاره به پرونده دیگری موسوم به «چَتِر بِیت» گفت: اعضای این باند اقدام به تهیه فیلم‌های مستهجن و مروج فساد به صورت برنامه زنده برای شبکه‌ها و سایت‌های منتشر کننده محتوای غیراخلاقی کرده بودند، برخی از دختران کم سن و سال و جوان که بین ۱۵ تا ۲۶ سال سن داشتند در دام سرکرده شبکه چَتِربِیت که در قالب کارآفرینی برای جوانان در رشته‌های کامپیوتر، زبان انگلیسی، طراحی سایت و شبکه تبلیغ کرده بود، گرفتار شده و پس از شناسایی، ساماندهی و آموزش، اقدام به تولید فیلم‌های جنسی زنده برای مردان با ملیت‌های مختلف آلمانی، فرانسوی، آمریکایی، اوکراینی، روسی و انگلیسی کرده بودند.

وی با اشاره به پرونده بزرگ و چندوجهی «رافائل» تصریح کرد: اعضای این شبکه با هدف تغییر ذائقه فرهنگی مردم به سوی ابتذال و حیا زدایی از جامعه عفیف دختران و زنان ایرانی دست به کار شده بودند، پلیس توانست با انواع اقدامات فنی دو سر شبکه اصلی، پنج پل ارتباط داخل و خارج، هشت عکاس و فیلمبردار فیلم‌های مستهجن و ۵۰ مدل را شناسایی و دستگیر و سکوهای تبلیغاتیِ آنان را مسدود کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا خاطرنشان کرد: البته کار بر روی این پرونده به اتمام نرسیده است؛ رافائل از سرشاخه‌های اصلی خارج از کشور است که تبعه یکی از کشورهای آمریکای جنوبی و ساکن کشورهای همسایه است و تعاملات وسیعی با انواع باندهای فساد، فحشاء و سایت‌های شرط بندی با گردش مالی بالا در خارج کشور دارد و در این سو نیز ارتباط گسترده‌ای با تولیدکنندگان محتواهای مبتذل ایرانی و سطح یک این پرونده که به خارج کشور تردد داشتند، دارد؛ پلیس در این پرونده و به طور خاص از مسیر سازمان جهانی اینترپل و سایرِ راه‌های قانونی و بین‌المللی در حال پیگیری است.

منتظرالمهدی درباره پرونده دیگری به نام «لِوِل آپ دنس» و گفت: در این پرونده گردانندگان به بهانه اجرای مسابقه رقص در کشورهای همسایه اقدام به شناساییِ دختران برای اهداف غیراخلاقی، فیلم‌های مستهجن، قاچاق انسان و تشکیل شبکه‌های فحشاء کرده بودند، پشت پرده برخی از تبلیغات به ظاهر مفرح و کم خطر، اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی گسترده‌ای است که خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

وی تصریح کرد: پلیس امنیت عمومی به پرونده سایه یا همان خانه فساد واقع در یکی از مناطق مرفه تهران که زیر شاخه‌های متعددی داشت نیز ورود کرد که پس از رصد و پایش اطلاعاتی دقیق صورت گرفته در فاز یک این پرونده هشت زن و دو مرد از سرشبکه‌های اصلی و دایرکنندگان فحشاء شناسایی، دستگیر و به دستگاه قضا تحویل داده شدند و در فاز دوم که گستردگی جغرافیایی یافته اما تمرکز و عمده فعالیت‌ها در تهران بود نیز پنج زن و یک مرد در تور اطلاعاتی گرفتار و دستگیر شدند.

کد خبر 747452

دیگر خبرها

  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد
  • تنش‌های آبی در دیلم رفع شود
  • جزئیات تکان‌دهنده از پروژه «سرویسِ اسکورت»
  • پرده جدیدی از شبکه نمایش‌های خانگی؛ آیا حرف اول و آخر را پول می‌زند؟
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضد انقلاب
  • سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین
  • سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیاردی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضدانقلاب+ عکس
  • رسانه آمریکایی ماهیت مسیح علینژاد را برملا کرد + تصاویر