Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: هر کمیسیون و هر یک از اعضای شورای شهر به طور کامل امکان نظارت بر هر آنچه که در شهرداری اتفاق می‌افتد را دارند. علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص چرایی بی اعتمادی افکار عمومی نسبت به روال‌های پرتخلف موجود در شهرداری به میزان گفت: در مجموع باید بپذیریم که قوانین ما دچار نواقصی هستند و نیاز به تکمیل شدن دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته دوم اینکه با همین قوانینی که بعضی هایشان کامل است و بعضی هایشان دچار نواقصی هستند نظارت‌های مطلوبی اتفاق نیفتاده است. در حال حاضر ما هرچقدر به سمت هوشمند کردن فضا‌ها و ایجاد شفافیت بیشینه قدم برداریم امکان تخلف را کاهش داده‌ایم.   وی ادامه داد: چون بعضی از این ظرفیت‌های الکترونیک و ظرفیت‌های دیگری که از جنس هوشمندسازی‌های جدید هستند باعث می‌شوند تا بسیاری از تخلفات قیچی بشوند و اصلا اتفاق نیفتند. پس برای مقابله اصولی با تخلفاتی که در شهرداری اتفاق می‌افتد اول از همه باید قوانین و قواعد و نظامات مربوط به آن کامل و روشن باشد و بعد هم باید نظارت به اندازه و درست اتفاق بیفتد. در وهله سوم هم باید در درون دستگاه‌های اجرایی شاهد برخورد قوی با تخلفات باشیم.   بیشتر بخوانید: توجه ویژه‌ای به رفع مشکلات کارکنان شهرداری داریم   سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در بعضی از موارد متاسفانه دستگاه‌های اجرایی وظایف خودشان را به خوبی انجام نداده اند. ولی در دستگاه قضایی با متخلفان و کسانی که در حوزه اقتصادی مرتکب فساد شده اند و در این شرایط سخت تحریم‌ها به کشور لطمه زده اند برخورد‌های مطلوبی صورت گرفته که این مساله باعث شده تا مردم نسبت به بهبود روند‌ها امیدوار بشوند. پس برای جلوگیری از تخلفات در شهرداری وجود هر سه سیکلی که اشاره کردم در کنار هم لازم است. چون هیچ یک از این‌ها به تنهایی نمی‌تواند کارگشا بود.
نادعلی در پاسخ به اینکه آیا سازوکار روشنی در شورای شهر برای اعمال نظارت بر روال‌هایی که در شهرداری جریان دارد برقرار شده گفت: هر کمیسیون و هر یک از اعضای شورای شهر به طور کامل امکان نظارت بر هر آنچه که در شهرداری اتفاق می‌افتد را دارند. یعنی ظرفیت‌های شورای شهر برای نظارت بر شهرداری خود به خود شکل گرفته و وجود دارد. بر این مبنا خیلی از مسوولان اجرایی شهرداری به کمیسیون‌های شورای شهر آورده می‌شوند و مورد پرسش قرار می‌گیرند. گاهی اوقات هم بازدید‌هایی اتفاق می‌افتد و در عمل این نظارت‌ها اعمال می‌شود. گاهی اوقات موضوعاتی هم به شکل تذکر یا سوال در صحن علنی اتفاق می‌افتد که همه این‌ها می‌تواند به عنوان شیوه‌هایی برای اعمال نظارت به حساب بیاید.   انتهای پیام/ برچسب ها: علیرضا نادعلی شورای شهر تهران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: علیرضا نادعلی شورای شهر تهران اتفاق می افتد شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد موفق با مشارکت همه اقشار امکان‌پذیر است

منتخب مردم دهاقان و شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی اقشار درگیر اقتصاد هستند و در صورت مشارکت همه اقتصاد موفق می‌شود.

به گزارش مشرق،حبیب قاسمی منتخب مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در اصفهان با بیان اینکه شعار سال بر اساس نیاز و موانع سطح کشور انتخاب شده و چندین سال است شعار سال بر اساس اقتصاد است، اظهار داشت: تمامی اقشار درگیر اقتصاد هستند و در صورتی می‌تواند موفق باشد که مشارکت همه را داشته باشد.

قاسمی بیان کرد: مصرف‌کننده با رعایت مصرف و سرانه مصرف، تولیدکننده با توجه به تولید داخل و مسوولان مدیریت صادرات و واردات و توجه تولید داخل، مشارکت مردم بر بستر اقتصاد مقاومتی را امکان پذیر می‌کند.

منتخب مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حکمرانی ۳ ضلع دارد که یکی از آن‌ها مشارکت مردمی‌ است و مسوولان باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند و با دید حکمرانی به اقتصاد نگاه کنند.

قاسمی تشریح کرد: در راستای فراهم کردن زیرساخت‌ها مجلس در تلاش است اصلاح قوانین موازی یا وضع قوانین جدید را در راستای محقق ساختن شعار سال در دستور کار قرار دهد.

منتخب مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی کارخانه‌های کشور نیمه تعطیل و تعطیل هستند که باید اقدامات لازم برای بازگشت این کارخانه‌ها به چرخه فعالیت صورت گیرد، همچنین باید تکنولوژی محور شوند تا شاهد مازوت‌سوزی و ناترازی انرژی نباشیم و در راستای تحقق شعار سال گامی برداشته باشیم.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای رفع بیکاری در کردستان
  • فعالیت‌های فرهنگی شهرداری باید در تمام مناطق شهر گسترش یابد
  • اقتصاد موفق با مشارکت همه اقشار امکان‌پذیر است
  • تحلیلگر سرشناس صهیونیست: عملیات در رفح نفعی ندارد
  • جزئیات همکاری شهرداری تهران با چینی‌ها از زبان شهردار تهران + فیلم
  • دبیرکل و اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند
  • اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند
  • مسأله حجاب هر روز در کشور بغرنج‌تر می‌شود
  • امروز برگزار می شود؛ جشن با کیک ۲۰۰ متری و ۲ تنی برای تهرانی ها
  • افطاری در افطارخونه طهران + تصاویر