Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@23:39:43 GMT

دیدار رییسی و وزیر خارجه قطر

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۴۲۲۸

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر، که به تهران سفر کرده است با انتشار تصاویری در صفحه توییتر خود نوشت: امروز در تهران با رییس جمهور ایران دیدار کردم و سلام و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر را به رساندم. در این دیدار درخصوص آخرین تحولات منطقه و برخی مسائل که ثبات منطقه را تضمین می کند، رایزنی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، رییس‌جمهور روز پنجشنبه در دیدار محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر با اشاره به اهمیت همکاری‌های منطقه‌ای گفت: تعمیق روابط و هم‌افزایی بیشتر کشورهای همسایه می‌تواند امنیت‌ساز باشد.

رییسی با تاکید بر اهمیت سازوکارهای چندجانبه در تامین امنیت، به‌خصوص در حوزه‌ انرژی، تصریح کرد: لازم است هماهنگی و هم‌افزایی در سیاست‌های انرژی کشورهای تولیدکننده، حفظ و تقویت شود.

رییسی اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید را توسعه و تعمیق روابط و همکاری با کشورهای منطقه و همسایه دانست و تاکید کرد: تهران همکاری‌های منطقه‌ای را به نفع صلح، امنیت و پیشرفت ملت‌های منطقه می‌داند و از آن استقبال می‌کند.

رییس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های همکاری تهران - دوحه در بخش‌های مختلف سیاسی اقتصادی و فرهنگی گفت: آمادگی داریم تمام زمینه‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای را به نفع دو ملت فعال کنیم.

رییسی با بیان این که حضور بیگانگان در غرب آسیا ناامنی و نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد، اظهار داشت: بیگانگان برای هویت و شخصیت ملت‌ها و دولت‌های منطقه احترام قائل نیستند و تصور می‌کنند که کدخدای دنیا هستند؛ در حالی‌ که آنها باید روحیه استکباری و خودبرتربینی را کنار گذاشته و هویت و فرهنگ ملت‌ها را به رسمیت بشناسند. ملت ایران همواره بر مواضع اصولی خود تاکید کرده و بدون توجه به خواست دشمنان با قوت مسیر پیشرفت را طی می‌کند؛ به نحوی که آمریکایی‌ها رسما اعلام کردند که فشار حداکثری آنها نتیجه‌ای نداشته است.

از سوی دیگر، معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار پس از بیان دعوت رسمی امیر قطر از رییسی برای شرکت در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز اظهار داشت: قطر مصمم است تمام تلاش خود را برای افزایش سطح روابط با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی به کار گیرد و امیر قطر شخصا روند توسعه روابط بین دو کشور را پیگیری می‌کند.

وزیر خارجه قطر خاطرنشان کرد: قطر نیز در مورد این که حضور نیروهای خارجی در منطقه آثار منفی دارد با ایران هم‌نظر است و معتقدیم کشورهای منطقه باید با اتکا به همکاری‌های منطقه‌ای مسیر صلح و پیشرفت را در پیش بگیرند.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی صبح امروز نیز با حضور در وزارت امور خارجه با حسین امیر عبداللهیان، همتای ایرانی خود دیدار و رایزنی کرد.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد سیدابراهیم رییسی ایران و قطر جمهوری اسلامی ایران قطر رییس‌جمهور سید ابراهیم رییسی محمد بن عبدالرحمن آل ثانی بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط دیدار رییسی با وزیر خارجه قطر هدف سفر وزیر خارجه قطر به ایران چیست؟ پوتین و رییسی در مسکو دیدار می کنند بازدید رییسی از پروژه ملی پل خلیج فارس گسترش همکاری‌ با چین از اولویت های دولت سیزدهم است قانون موافقتنامه بین دولت ایران و افغانستان در خصوص ارتباط بین‌المللی راه‌آهن ابلاغ شد ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها دیدار رییسی و وزیر خارجه قطر سلر نتورک (Celer network ) چیست؟ تصویب خرید خدمت سربازی / خون بعضی‌ها رنگین‌تر است! پایان دست‌دلبازی فدرال رزرو / افزایش قریب‌الوقوع نرخ بهره آمریکا مردم درگیر اختاپوس عجیب و غریب خودروسازان شده‌اند دریاچه‌ای مرگبارتر از ده‌ها بمب اتم در آفریقا! پنهان شدن در محفظه چرخ هواپیما برای مهاجرت غیرقانونی بارش برف در ارتفاعات دربند + عکس حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر ورزش در رختکن تیم ملی + عکس توافق هسته‌ای ایران تا آوریل اجرایی می‌شود عزیزی‌خادم: برای فوتبال ایران فراتر از معجزه رخ داد صنایع هرمزگان هم حریف ذوب‌ آهن اصفهان نشد چند راه برای افزایش عمر باتری در اندروید درباره لجن صفراوی بیشتر بدانید! اختاپوسی که دست خود را می خورد + عکس تکنیکی برای رفع سنگینی پاها! جهانبخش: امیدوارم مادران و خواهران ما باز هم به ورزشگاه بیایند ساعتی ۳ انفجار مهیب از یک شی مرموز در نزدیکی زمین خطاکاران به جای حبس مجبور به ارائه خدمات اجتماعی شوند مسافرانی که مد دریا را جدی نمی‌گیرند + فیلم عزت‌ اللهی: سال سختی را پشت سر گذاشتیم اسکوچیچ: مسیر پراسترسی را تا صعود طی کردیم حمله به ارتش پاکستان پتروویچ: ایران بهترین تیم آسیا است دیدار رییسی با وزیر خارجه قطر درمان سریع سرماخوردگی در خانه ورود کشور به پیک ششم کرونا تاثیر فناوری CRISPR بر توقف تولید مثل ویروس کرونا در انسان آمریکا و ایران در آستانه توافق قرار دارند انتقال ۲۴ زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان و ژاپن به کشور نورافشانی در ورزشگاه آزادی بعد از صعود ایران به جام جهانی + فیلم پایان دست‌دلبازی فدرال رزرو / افزایش قریب‌الوقوع نرخ بهره آمریکا باید از امکانات دولت و حکومت استفاده بیشتری کنیم تعلل بانک مرکزی در قانون‌گذاری حوزه رمزارزها قدردانی علی قلی‌ زاده از همسرش + عکس صعود تیم ملی بعد از سوت پایان بازی با عراق + فیلم فیفا: ایران کاملا مقتدرانه صعود کرد تولید ۲۳.۴ میلیون تنی گل‌گهر در ۱۰ماهه گذشته در چه سال هایی به جام جهانی رفتیم؟ طارمی بهترین بازیکن ایران در شب صعود به جام‌ جهانی غربی‌ها با روسیه در مورد مذاکرات وین اختلاف نظر دارند پیش‌بینی بورس هفته آینده / ناکارآمدی بازار در دشوارترین هفته بورسی امکان کتترل واکسیناسیون و قرنطینه افراد برای همه فراهم شد عکس صفحه رسمی فیفا از صعود تیم ملی ایران به جام جهانی جدول رده بندی گروه A انتخابی جام جهانی در آسیا پس از بازی ایران و عراق ایران چهاردهمین تیم صعود کننده به جام جهانی قطر احتمال نفوذ در حمله هکری به صداوسیما نصب کنتور هوشمند برای ۳۷ میلیون مشترک شادی بازیکنان پس از صعود به جام جهانی + عکس مپینگ پرچم ایران در میدان آزادی + فیلم DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران و قطر جمهوری اسلامی ایران قطر رییس جمهور سید ابراهیم رییسی محمد بن عبدالرحمن آل ثانی محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر جام جهانی دیدار رییسی رییس جمهور منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۴۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: در سفر رئیس جمهور کشورمان به سریلانکا (در چارچوب سیاست نگاه به آسیا)، پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، با حضور روسای جمهور و مقامات دو کشور افتتاح شد.

وی ادامه داد: پیش از آن رئیس جمهور محترم در شهرهای تاریخی لاهور و کراچی (مراکز فرهنگی و اقتصادی پاکستان) با اقشار دانشگاهیان، فرهیختگان، تجار و فعالین اقتصادی دیدار و گفت‌وگو داشتند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: اشتیاق گسترده مردمی، علی‌الخصوص در میان جوانان، در ابراز محبت و احساسات به مقام معظم رهبری و اشتیاق دیدار رئیس جمهور کشورمان، در خیابان‌ها و میادین شهرهای سریلانکا و بطور خاص در فضای مجازی به شکل کم سابقه ‌ای مشهود بود.

کد خبر 847166 برچسب‌ها خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • دیدار مردم جنوب غرب تهران با رییسی (عکس)
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد