Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به ثبت حدود سه میلیارد دلار صادرات از استان گفت: استان کرمانشاه با دو میلیارد و ۸۵۳ میلیون دلار صادرات غیرنفتی، از این نظر رتبه پنجم کشور را کسب کرده است. - اخبار استانها -

کیوان کاشفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه ، با اشاره به تحلیل سازمان توسعه تجارت از وضعیت صادرات غیرنفتی  9 ماهه امسال کشور اظهار داشت: برای سال 1400 حدود 45 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی برای کل کشور هدف‌گذاری شده که تا پایان 9 ماهه امسال بیش از 77 درصد آن محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها برای صادرات غیرنفتی استان تاکنون محقق شده است عنوان کرد: از 45 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی پیش‌بینی شده دو میلیارد و 853 میلیون دلار برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده بود.

کاشفی با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال دو میلیارد و 115 میلیون دلار صادرات غیرنفتی در استان انجام شده است گفت: این میزان معادل 74 درصد از تعهد تعیین شده برای استان است و با روندی که در پیش رو است تا پایان سال تعهد پیش‌بینی شده به طور کامل محقق می‌شود.

وی افزود: استان کرمانشاه بعد از سه استان که به طور عمده به دریا دسترسی دارند و قطب پتروشیمی و نفتی کشور محسوب می‌شوند، از نظر بیشترین صادرات انجام شده در رده چهارم کشور قرار دارد اما از نظر تحقق اهداف پیش‌بینی شده رتبه پنجم را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه بیان کرد: 52 درصد از صادرات کشور مربوط به پتروشیمی و پایه‌های نفتی، 27 درصد صنایع معدنی، 11 درصد کشاورزی و صنایع غذایی و 10 درصد نیز در حوزه صنعت است و فرش‌های دستباف و صنایع دستی در رده‌های بعدی قرار دارند.

رئیس سازمان بسیج اصناف در بندرعباس: افزایش صادرات به سوریه و عراق برنامه‌ریزی شده است اردوغان: صادرات گاز ایران به ترکیه در روزهای آینده به حالت عادی باز خواهد گشت صادرات محصولات کشاورزی استان خراسان شمالی در سال 1400 کم‌تر شد

کاشفی با ابراز امیدواری از اینکه با ادامه همین روند و همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط جایگاه بهتری در کشور داشته باشیم گفت: استان کرمانشاه از دیرباز جزو استان‌های اصلی در حوزه صادرات به کشورهای مختلف بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه افزود: یکی از مهمترین اهداف برای توسعه صادرات در سال آینده راه‌اندازی شتاب‌دهنده صادرات در استان بوده که از امسال آغاز شده است.

وی گفت: بیش از 50 تا 55 واحد با کالاهای صادرات محور وجود دارد اما به دلایل مختلف هنوز نتوانسته‌اند وارد این عرصه شوند و این واحدها تحت پوشش شتاب‌دهنده‌ها قرار گرفته‌اند که کیفیت کالاها را افزایش دهند و در نمایشگاه‌ها حاضر شوند.

کاشفی با بیان اینکه امید داریم در سال آینده به بیش از سه میلیارد دلار صادرات در استان دست یابیم گفت: هم‌اکنون تمرکز ما روی واحدهای فعال است و ایجاد واحدهای جدید با سرمایه‌گذاری‌های زیاد جزو اهداف بلندمدت است.

انتهای پیام/832/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت سازمان توسعه تجارت دلار صادرات غیرنفتی میلیارد دلار صادرات استان کرمانشاه پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۴۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: اکبر فتحی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین صادرات محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی بیشترین به ترتیب عراق، امارات متحده، پاکستان، روسیه، افغانستان، ترکیه، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان بوده است.

وی ادامه داد: آمار مربوط به صادرات نشان می دهد که در سال ۱۴۰۲ صادرات محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی عملکرد خوبی داشته است به طوری که صادرات محصولات کشاورزی استان از نظر ارزش نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۴ درصد افزایش دارد.

وی افزود: از لحاظ وزنی نیز صادرات محصولات کشاورزی به ۳۴۵ هزار تن رسیده که ۱۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

فتحی یادآور شد: خشکبار، شیرینی جات، شکلات، فرآورده‌های غلات، صنایع تبدیلی، گل و گیاه دارویی، محصولات حیوانی، محصولات لبنی و میوه و تره بار از بیشترین محصولات و فرآورده های کشاورزی صادر شده از آذربایجان شرقی در سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: قابلیت صادرات انواع تولیدات به سایر کشورها در بخش باغبانی آذربایجان شرقی بسیار بالا است به نحوی که استان در محصولات باغی همچون کشمش و سیب درختی به دلیل کیفیت بالا جزو صادرکنندگان صاحب جایگاه در بازارهای جهانی است و قیمت محصولات باغی همچون سیب نسبت به رقبا حدود ۲۰ درصد بالاتر است و بررسی ها حاکی از آن است که بیش از ۴۰ درصد محصولات باغی استان فرصت صادراتی دارند.

وی یادآور شد: سهم صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی از کشور از نظر ارزشی 5.7 درصد و سهم صادرات محصولات کشاورزی استان از کشور از نظر وزنی ۳.۹ درصد است.

فتحی گفت: ارزآوری هرکیلو محصول صادراتی بخش کشاورزی آذربایجان شرقی به طور متوسط یک دلار است.

 

 

دیگر خبرها

  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به مثبت ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • مجوز حدود ۱۲ هزار مکمل در کشور برای مصرف
  • درآمد ۵میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی و مهندسی
  • صادرات مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان