Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید جهانخواه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال مرز ریلی شمتیغ در شهرستان خواف به عنوان مرز رسمی ایران با افغانستان به تصویب هیات وزیران رسید اما در همان زمان از سوی گمرک، ایرادات فنی و گمرکی به لحاظ نظارتهای گمرکی برای این مرز اعلام شد.

وی ادامه داد: با این حال در آن زمان ایستگاهی در خواف برای انجام حداقل تشریفات گمرکی به منظور تبادل کالا وجود داشت و متولیان راه آهن نیز در این راستا زحمات زیادی را متحمل شدند اما تحولات سیاسی در افغانستان همه چیز را دگرگون کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: بخشی از مسیر ریلی راه آهن خواف – هرات که توسط افغانستانی ها ساخته شده بود و همچنین ایستگاهی که در روزنک افغانستان قرار داشت هم اکنون دچار آسیب شده و امکان تبادل ریلی کالا را حذف کرده است.

جهانخواه افزود: در سفرهایی که مسوولان خراسان رضوی به کابل و هرات داشتند احیای ایستگاه روزنک و مسیر ریلی خواف – هرات جزء پیگیریهای آنان بود و مقرر شد هیاتی متشکل از نمایندگان ۲ کشور موضوع خسارتهای وارده به این مسیر ریلی را بررسی کنند تا خسارتها رفع و مرز ریلی شمتیغ فعال شود.

وی ادامه داد: با این حال هم اینک هیچ تبادل کالایی در مرز شمتیغ انجام نمی شود که علت اصلی آن مشکلات به وجود آمده برای ریل و ساختمان ایستگاه روزنک در افغانستان است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: چندی قبل طی بازدید کاظمی قمی، نماینده ویژه ریاست جمهوری از مرزهای ایران با افغانستان در سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان نحوه تبادل کالا با کشور افغانستان مورد بررسی قرار گرفت، در این میان بازدیدی نیز از مرز شمتیغ انجام شد و نماینده رییس جمهوری معضلات آن را از نزدیک مشاهده کرد.

گذرگاه گمرک مرزی "شمتیغ" بین ایران و افغانستان پارسال در شهرستان مرزی خواف واقع در جنوب شرقی خراسان رضوی گشایش یافت.

شمتیغ به عنوان گذرگاه رسمی گمرک مرزی در مسیر راه‌آهن خواف - هرات قرار دارد. 

مرکز شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

خواف از سمت شرق ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد. 

برچسب‌ها مشهد افغانستان گمرک جمهوری اسلامی ایران خواف شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران هرات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد افغانستان گمرک جمهوری اسلامی ایران مشهد افغانستان گمرک جمهوری اسلامی ایران خواف شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران هرات خراسان رضوی تبادل کالا راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۴۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: در سال گذشته ۱۰۰ هزار تن انواع کالا از مبدا خراسان رضوی به مقصد پاکستان صادر شده که ۲۴ درصد از نظر وزنی نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.
جواد جعفری  افزود: این میزان کالای صادراتی ۸۴ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته که در ارزش دلاری ۲۰ درصد افزایش یافته است.
ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: همچنین پارسال ۱۸ هزار و ۹۰۰ تن کالا از کشور پاکستان به خراسان رضوی وارد شده که ۴۸ درصد کاهش داشته است.
جعفری افزود: این میزان کالا‌های وارداتی ۲۳ میلیون دلار ارزش داشته که نسبت به سال ۱۴۰۱، میزان ۴۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
اوگفت: پاکستان در حوزه صادرات و واردات به ترتیب ششمین و هفتین شریک تجاری خراسان رضوی محسوب می‌شود.
ناظر گمرکات خراسان رضوی افزود: با توجه به این که خراسان رضوی با پاکستان هم‌مرز نیست، فرآیند انتقال این کالا‌های صادراتی و وارداتی در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد؛ اما تشریفات گمرکی آنها در خراسان رضوی انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • انجام مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه انجام شد
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان
  • قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه وارد محدوده ریلی ایران نشده است
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • مجوز قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه هنوز صادر نشده است
  • تکذیب ورود قطار ترانزیتی از افغانستان به شبکه ریلی
  • تکذیب ورود قطار ترانزیتی از افغانستان به شبکه ریلی ایران
  • صادرات اولین محموله تجاری افغانستان به اروپا از طریق خط آهن ایران به ترکیه