Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید احمد باقری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معرفی ظرفیت‌های مختلف گردشگری، ‏فرهنگی و سرمایه گذاری شهر کهن شاندیز در سطح ملی و بین المللی مهمترین هدف شرکت در نمایشگاه گردشگری تهران است.‏

وی ادامه داد: این نمایشگاه از نهم تا دوازدهم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران میزبان بازدیدکنندگان و سرمایه گذاران حوزه گردشگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار شاندیز گفت: بخش مهمی از توسعه شهرها از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شده و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در جهت توسعه پایدار شهرها یکی از راه های مهم برون رفت از مشکلات است. 

باقری افزود: بخش خصوصی توانمند می‌تواند ظرفیت‌های بالقوه شهری را شکوفا سازد و شهر شاندیز جاذبه‌های متعدد و متنوعی جهت سرمایه گذاری دارد. 

وی ادامه داد: تمایل برای حضور و سرمایه گذاری در شهر شاندیز بسیار زیاد است و ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این شهر توانایی جذب سرمایه گذاران را دارد.

شهردار شاندیز  گفت: مهیا کردن بسترهای لازم و شناسایی و برنامه ریزی برای حوزه‌های مختلف شهری و گردشگری برای حضور سرمایه گذاران می‌تواند مدت اجرای پروژه‌های شهری را کاهش و از سویی طول عمر مفید پروژه‌ها را افزایش دهد.

باقری افزود: شهرداری شاندیز در نمایشگاه تهران جاذبه‌های گردشگری و فرصت‌های سرمایه گذاری، ساماندهی گردشگری و معرفی فرصت ها و پروژه های سرمایه گذاری خود نظیر مجموعه گردشگری پردیس طبیعت شاندیز، پل طبیعت و مجموعه گردشگری سرخاندیز را معرفی می کند. 

شهرداریهای شاندیز و طرقبه(شهرستان بینالود) تنها نمایندگان استان خراسان رضوی در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران هستند. 

بر اساس برخی آمارها شاندیز سالیانه پذیرای حدود پنج میلیون گردشگر است که حدود ۳۰ درصد آنها از خارج خراسان رضوی به این منطقه سفر می‌کنند.

شهر شاندیز به عنوان نخستین منطقه بین‌المللی نمونه گردشگری ایران سال ۱۳۸۴ توسط دولت برگزیده شد. سوغات این شهر صنایع‌دستی و پوستین‌دوزی بوده و غذای معروف آن نیز شیشلیک است.

"ویرانی" از روستاهای شاندیز نیز به عنوان بازار اصلی نمایشگاهی و تولیدی مبلمان خراسان در حاشیه جاده مشهد - شاندیز قرار دارد. برخی روستاهای این منطقه همچون کنگ و ازغد به دلیل ویژگی معماری سنتی و تاریخی از مراکز مهم دیدنی و جذاب گردشگری محسوب می‌شوند.

شهرستان بینالود که به نام "طرقبه‌-شاندیز" معروف است واقع در غرب و شمال غرب مشهد با مساحت هزار و ۱۰۰ کیلومترمربع، ۵۸ هزار و ۴۸۳ نفر جمعیت دارد. 

طرقبه و شاندیز تا تابستان ۱۳۸۷ از بخشهای تابعه شهرستان مشهد بودند. این شهرستان شامل 2 بخش طرقبه و شاندیز و ۵۳ روستاست و بعد از مشهد مهمترین شهرستان گردشگری استان خراسان رضوی محسوب می‌شود.

طرقبه - شاندیز نزدیکترین قطب گردشگری به مشهد و منطقه تفرجگاهی برخوردار از جاذبه‌های طبیعی کوهستانی، چشم‌اندازهای سرسبز، رودخانه و هوای مطبوع است لذا تنها تنفسگاه کلانشهر بزرگ مشهد نیز محسوب می‌شود.

برچسب‌ها گردشگری مشهد شاندیز سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری مشهد شاندیز گردشگری مشهد شاندیز سرمایه گذاری سرمایه گذاری بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۴۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟

به گزارش خبرگزاری مهر، کانون پرورش فکری با ۱۰۰۰ عنوان کتاب در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند.

انتشارات کانون پرورش فکری که بیش از ۵۷ سال سابقه فعالیت دارد، در این دوره از نمایشگاه کتاب نیز با کتاب‌های چاپ اول و تجدید چاپ مناسب برای گروه‌های سنی نوباوه (بالای ۴ سال)، نوخوان (بالای ۷ سال)، نونهال (بالای ۹ سال)، نونگاه (بالای ۱۲ سال) و نوجوان (بالای ۱۵ سال) حضور دارد.

کانون پرورش فکری در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از کتاب‌های گروه سنی مثبت صفر (کودکان بدو تولد تا ۳ سال) نیز رونمایی می‌کند. همچنین برگزاری مراسم رونمایی از کتاب‌های جدید کانون از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در طول برگزاری این دوره از نمایشگاه به شمار می‌رود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی برپا می‌شود، در سه سالن ناشران کودک و نوجوان، ناشران عمومی و ناشران آموزشی (ویژه کانون زبان) حضور دارد.

کد خبر 6086450 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • فعالیت شبانه‌روزی در پروژه پارک آبی و آکواریوم
  • پیش ثبت‌نام بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ آغاز شد
  • آغاز اجرای ۱۵ پروژه هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در تبریز
  • برگزاری نمایشگاه دستاوردهای نوآوری و خلاقیت در مشهد
  • توسعه گردشگری اراضی عباس آباد نیازمند حمایت شورا و شهرداری تهران است
  • نمایشگاه کتاب تهران در حوزه گردشگری ادبی نیاز به استراتژی دارد
  • احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳