Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محمد اصغری با اشاره به بارش برف و باران در اغلب نقاط کشور در روز جاری اظهار داشت: روز آینده بارش‌ها در سواحل شمالی، شرق سمنان، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و برخی مناطق شمال غرب ادامه دارد که شامل بارش برف و باران خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده شدت بارش‌ها در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شرق مازندران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تشدید بارش باران و برف، رعدوبرق، وزش باد شدید، کولاک برف و رخداد مه روز آینده در ارتفاعات مازندران و گلستان، گفت: اثر این مخاطره کولاک برف، یخبندان، سوزباد، پدیده بهمن و ریزش سنگ، لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی و برف گیر، احتمال افت فشار گاز، تاخیر و یا احتمال لغو پرواز است.

اصغری افزود: توصیه می‌شود اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، تجهیز خودرو‌ها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های امدادی برای مقابله با خسارت‌های احتمالی و آمادگی برای برف روبی در دستور کار باشد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: شنبه ۹ بهمن در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب فارس، ارتفاعات کرمان و برخی مناطق خوزستان بارش پراکنده و وزش باد داریم.

اصغری با بیان اینکه روز یکشنبه ۱۰ بهمن در اغلب مناطق کشور آسمان صاف است، گفت: بعدازظهر یکشنبه در ارتفاعات جنوب غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده داریم.

وی اضافه کرد: روز دوشنبه ۱۱ بهمن با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور، بارش در استان‌های خوزستان، فارس، شمال بوشهر، جزایر واقع در شمال خلیج فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: بعدازظهر امروز و فردا در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی، همچنین استان فارس و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و گردوخاک داریم، ضمن آنکه در نیمه شمالی کشور کاهش نسبی دما بین ۴ تا ۶ درجه پیش‌بینی می‌شود.

اصغری تصریح کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و زنجان با کمینه دمای ۱۴ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی گفت: روز آینده در ۲۵ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفردرجه خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در مورد وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری به تدریج صاف، با وزش باد و در برخی از ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳ درجه و یک درجه زیر صفر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هواشناسی برف و باران معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی روز آینده وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۴۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید طی روز یکشنبه، از تداوم بارش باران در مناطقی از کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی نقاط استان کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود و جمعه بعدازظهر در بعضی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، بخش‌هایی از مرکز استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال فارس و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی افزود: شنبه در غرب سواحل دریای خزر، استان اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال و شرق فارس، شمال هرمزگان، ارتفاعات کرمان، مناطقی از اصفهان و یزد، رگبار باران و وزش باد پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: یکشنبه بعدازظهر با ورود سامانه بارشی از غرب، به تدریج بارش در مناطقی از غرب، شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی آغاز خواهد شد و یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال فارس و ارتفاعات کرمان، رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

ضیائیان ادامه داد: دوشنبه با تقویت سامانه بارشی در نیمه غربی و مرکز کشور، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در ارتفاعات استان کرمان، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود؛ همچنین امروز شرق تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف، گاهی کمی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۰ و کمینه ۶ درجه سانتی‌گراد است و روز جمعه، کمی ابری از بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و احتمال رگبار و رعد و برق با بیشینه ۲۳ و کمینه ۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.‌

کد خبر 745627

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه + فیلم
  • بارش در دوسوم مناطق کشور با ورود سامانه بارشیِ جدید | چه روزی باران می بارد؟
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
  • ورود سامانه بارشی در هفته آینده
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • صدور هشدار قرمز برای این استان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه