Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:39:39 GMT

تماس تلفنی زلنسکی و بایدن درباره اوضاع اوکراین

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۴۶۰۷

تماس تلفنی زلنسکی و بایدن درباره اوضاع اوکراین

کاخ سفید اعلام کرد، بایدن در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود به حمایت از این کشور در تقابل با روسیه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، در این میان شبکه خبری سی.ان.ان از قول یکی از مقام‌های ارشد دولت اوکراین گزارش کرد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری این کشور از سوی جو بایدن، همتای آمریکایی‌اش درباره این مساله هشداری جدی دریافت کرده که حمله روسیه به اوکراین تقریبا قطعی است و کی‌یف باید خود را برای تاثیرات آن آماده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما کاخ سفید سریعا چنین ادعایی را رد کرد و یکی از سخنگوهای شورای امنیت ملی آمریکا گفت: این درست نیست. بایدن گفته که این احتمال وجود دارد که روس‌ها در فوریه به اوکراین حمله کنند. او پیشتر این را علنا گفته بود و ماه‌ها است که در این مورد هشدار می‌دهیم. گزارش‌های دیگری در این باره کاملا نادرست است.

بایدن تلاش‌هایی را برای ایجاد یک جبهه متحد غربی در برابر فشار نظامی روسیه بر اوکراین بر عهده داشته و اوکراین با تلاش برای ادغام با غرب، خشم مسکو را برانگیخته است. بیش از ۱۰۰ هزار سرباز روسی در مرزهای اوکراین مستقر شده‌اند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است، بایدن در تماس تلفنی با زلنسکی آمادگی ایالات متحده همراه با متحدان و شرکای خود را برای پاسخ قاطع در صورت حمله بیشتر روسیه به اوکراین تایید کرد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین بر تعهد کشورش به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین نیز تاکید کرد و در این تماس تلفنی گفت که واشنگتن در حال بررسی حمایت‌های بیشتر برای کمک به اقتصاد اوکراین در میان فشارهای ناشی از تقویت نظامی روسیه است.

بایدن در پاسخ به انتقاد اوکراینی‌ها در مورد تصمیم برای فراخواندن شهروندان آمریکایی به ترک اوکراین، به زلنسکی گفت که سفارت آمریکا در کی‌یف باز و کاملا فعال است.

رئیس جمهوری اوکراین نیز گفت که از بایدن به خاطر تحویل تسلیحات آمریکایی تشکر کرده و همچنین در مورد احتمالات حمایت مالی از اوکراین نیز در این تماس تلفنی گفت‌وگو شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اوكراين روسيه آمريكا جو بایدن تماس تلفنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۴۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست

به‌رغم هزینه‌های سیاسی و مالی که ایالات متحده برای اوکراین اختصاص داده و تازه‌ترین آن هم بسته کمکی به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار بوده، برخی مقامات دولت «جو بایدن» نسبت به پیروزی اوکراین در برابر روسیه تردید دارند.

به گزارش ایسنا، اوکراین در ماه‌های اخیر با وضعیت وخیمی در میدان نبرد دست‌وپنجه نرم می‌کرد زیرا بسته کمکی واشنگتن به کی‌یف با مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان مواجه شده بود البته این اوضاع برای اوکراین همچنان ادامه دارد و روسیه در نقطه مقابل دستاوردهایی را بعضا در میدان نبرد کسب می‌کند.

سه تن از مقامات آمریکایی به شرط آنکه نامشان فاش نشود در گفت‌وگو با نشریه پالتیکو ضمن اذعان به برتری تسلیحات و نیروهای روسیه، گفتند: «اولویت فوری متوقف کردن خسارات اوکراین و کمک به تغییر جریان میدان نبرد است. بعد از آن اولویت کمک به اوکراین جهت بازپس‌گیری قلمروهایش است. آیا آنها آنچه را که برای پیروزی نیاز دارند، خواهند داشت؟ بله اما این مورد تضمینی برای پیروزی آنها نخواهد داد. عملیات‌های نظامی بسیار پیچیده‌تر هستند.»

گزارش شده که در کنگره ایالات متحده هم این بحث میان قانونگذاران به دغدغه‌ اصلی آنها بدل شده است و دائما این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا تسلیحات ارائه شده توسط آمریکا می‌تواند منجر به «شکست روسیه توسط اوکراین» شود و یا اینکه راه‌حلی موقتی برای جلوگیری از حمله خواهد بود.

یکی از این منابع ناشناس گفت: «بحث‌های زیادی وجود دارد درباره اینکه آخر این بازی و پیروزی اوکراین به چه شکل خواهد بود؟»

به طور کلی با وجود کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که روز چهارشنبه توسط «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا امضا شد و به تصویب رسید، بسیاری از مقامات دولت این کشور نسبت به «پیروزی اوکراین» شک دارند و خودشان هم می‌دانند که این کمک‌ها احتمالا نمی‌تواند مانع پیشروی نیروهای روسیه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است
  • تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف
  • درخواست زلنسکی برای تغییر توجه غرب از اسرائیل به اوکراین
  • زلنسکی و احتمال مذاکره با روسیه!
  • قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود
  • گفتگوی تلفنی بایدن و زلنسکی پس از تصویب کمک بزرگ به اوکراین