Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@21:01:38 GMT

بیشترین زمین لرزه در چه ماهی ثبت شد؟

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۴۶۱۲

بیشترین زمین لرزه در چه ماهی ثبت شد؟

باشگاه خبرنگاران جوان - مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، گزارش ماهانه زمین‌لرزه‌ها را منتشر می‌کند که طبق آخرین آمار، همه زلزله‌های کشور و نواحی همجوار در دی ۱۴۰۰ را منتشر کرده است.

در دی ۱۴۰۰، تعداد ۶۲۷ زمین لرزه در کشور و نواحی همجوار ثبت شده که بزرگترین زلزله در ۲۵ دی به بزرگی ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتری زمین ساعت ۱۷.۰۵ حوالی سیرچ استان کرمان به ثبت رسیده است. در این ماه استان خراسان رضوی با ۸۶، کرمان با ۷۳ و اصفهان با ۵۸ زمین لرزه بیشترین تعداد را میان استان‌های کشور داشتند. در طول این مدت، ۱۱ زمین‌لرزه در استان تهران ثبت شد که بزرگترین آن ۳.۵ ریشتر در حوالی ارجمند توابع شهرستان فیروزکوه رخ داد.

پس از وقوع زلزله سیرچ استان کرمان؛ ۵ تیم امدادی و داوطلب خانه هلال در شهر‌های گلباف، شهداد و سیرچ برای ارزیابی مناطق وارد عمل شدند که طبق گزارشات آن‌ها در روستا‌های جوشان، حسن آباد، پوزه کوه، چارفرسخ، فوسک و کشوتیه هیچ گونه خساراتی رخ نداده بود.

همچنین سخنگوی اورژانس کشور بعد از زمین‌لرزه کرمان از اعزام ۴ تیم فوریت‌های پزشکی و آماده باش آمبولانس‌ها و بالگر‌دهای اورژانس در استان کرمان خبر داد. این حادثه ۲ مصدوم داشت که مصدوم اول در اثر فرار در زمان وقوع زلزله و از ناحیه مچ پا دچار پیچ خوردگی شده بود و مصدوم دوم به دلیل سقوط یک قطعه سنگ نما از ناحیه قفسه سینه دچار مصدومیت شد.

تعداد زمین لرزه‌ها به تفکیک بزرگی شامل ۲ زلزله با محدوده بزرگی بین ۵ تا ۶ ریشتر، ۱۲ زلزله با محدوده بزرگی بین ۴ تا ۵ ریشتر، ۷۲ زلزله با محدوده بزرگی بین ۳ تا ۴ ریشتر و ۵۴۱ زلزله کمتر از ۳ ریشتر به ثبت رسیده که در مجموع ۶۲۷ مورد به حساب می‌آیند.

در فروردین ۱۴۰۰، تعداد ۸۲۵ زمین لرزه ثبت شد که بزرگترین آن در ۲۹ فروردین با بزرگی ۵.۹ ریشتر حوالی بندر گناوه واقع در استان بوشهر بوده است.

در اردیبهشت ۱۴۰۰، تعداد ۹۶۰ زمین لرزه ثبت شد که بزرگترین آن در ۲۷ اردیبهشت با بزرگی ۵.۵ ریشتر حوالی سنخواست واقع در استان خراسان شمالی بوده است.

در خرداد ۱۴۰۰، تعداد ۸۵۰ زمین لرزه ثبت شد که بزرگترین آن در ۱۶ خرداد با بزرگی ۵.۲ ریشتر حوالی صالح آباد واقع در استان ایلام بوده است.

در تیر ۱۴۰۰، تعداد ۶۸۰ زمین لرزه ثبت شد که بزرگترین آن در ۲۷ تیر با بزرگی ۵.۶ ریشتر حوالی شبانکاره واقع در استان بوشهر بوده است.

در مرداد ۱۴۰۰، تعداد ۶۴۵ زمین لرزه ثبت شده که بزرگترین آن در ۲۱ مرداد با بزرگی ۴.۹ ریشتر حوالی عنبرآباد واقع در استان کرمان بوده است.

در شهریور ۱۴۰۰، تعداد ۷۷۰ زمین لرزه ثبت شد که بزرگترین آن در ۲۲ شهریور با بزرگی ۵.۲ ریشتر حوالی قوچان واقع در استان خراسان رضوی بوده است.

در مهر ۱۴۰۰، تعداد ۷۴۰ زمین لرزه ثبت شد که بزرگترین آن در ۱۲ مهر با بزرگی ۵.۸ ریشتر حوالی قلعه خواجه واقع در استان خوزستان بوده است.

در آبان ۱۴۰۰، تعداد ۷۸۶ زمین لرزه ثبت شد که بزرگترین آن در ۲۳ آبان با بزرگی ۶.۳ ریشتر حوالی فین واقع در استان هرمزگان بوده است.

در آذر ۱۴۰۰، تعداد ۷۱۰ زمین لرزه ثبت شد که بزرگترین آن در ۲۳ آذر با بزرگی ۵.۱ حوالی مسجد حضرت ابوالفضل استان سیستان و بلوچستان بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زمین لرزه لرزه نگاری ژئوفیزیک دانشگاه تهران واقع در استان ریشتر حوالی بزرگی ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۴۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی ظهر سه شنبه در نشست خبری نوزدهمین آزمون سراسری اعطا مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اظهار کرد: بزرگترین رویداد قرآنی در استان روز جمعه ۱۴ اردیبهشت با حضور ۱۶۱۸ حافظ قرآن در ۷ حوزه در استان برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی در خراسان رضوی با بیان اینکه این تعداد حافظ یک عقبه‌ای دارد، ادامه داد: سالهای قبل فراخوانی برای حفظ و مأنوس بودن با قرآن توسط رهبری به کل جامعه داده شده و همین امر باعث بروز این تعداد حافظان قرآن شد.

وی گفت: مؤسسات و جلسات قرآنی شکل گرفت و این حافظان را پرورش داد و باید این افراد مورد حمایت قرار بگیرند.

صاحبقرانی گفت: مدرک معتبر توسط سازمان سنجش و آموزش و پرورش به حافظان قرآن اعطا می‌شود که این آزمون قبلاً توسط آموزش عالی انجام می‌شد و پس از راستی آزمایی این امر به سازمان تبلیغات محول شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: حافظانی که در آزمون قبول شوند با این مدرک در مقاطع دانشگاهی ادامه تحصیل می‌دهند.

وی در خصوص نحوه برگزاری آزمون گفت: بعد از کسب امتیاز کتبی، حافظان به مرحله شفاهی راه پیدا می‌کنند که در مرحله شفاهی تجوید، صوت و لحن، وقف و ابتدا و حسن حفظ امتیازدهی می‌شود.

صاحبقرانی با بیان اینکه اگر جایگاهی برای اساتید قرآن دیده شود، در سالهای آینده شاهد رونق بیشتر قرآن آموزان خواهیم بود، ادامه داد: اگر دغدغه‌ای برای ظهور قرآن در فضای جامعه داشته باشیم که در قرآن ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم و برنامه محفل یک نمونه کوچکی از آن است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص تعداد مؤسسات قرآنی گفت: ۳۰۰ خانه قرآن، ۲۵۰۰ جلسه قرآن و ۲۰۰ مرکز قرآنی در استان داریم.

وی گفت: حافظان قرآن در حال حاضر فقط از نظر شاخصه‌های کمی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و شرایط به دست آوردن شاخصه‌های کیفی و بعد از آن ارزیابی حافظان کار سخت و ایده آلی است، این آزمون‌ها و مأنوس با قرآن بودن مقدمه آن شرایط ایده آل است.

کد خبر 6086762

دیگر خبرها

  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • (ویدئو) زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر تایوان را لرزاند
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد
  • مرزن آباد لرزید
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • بهاباد امروز لرزید
  • اسلام به زودی بزرگترین دین در فرانکفورت می‌شود
  • بزرگ‌ترین میدان گازی اروپا تعطیل شد