Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@00:40:16 GMT

چه خبر از رفع مشکلات کتابخانه عمومی سرخه؟

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۴۶۸۵

چه خبر از رفع مشکلات کتابخانه عمومی سرخه؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به‌منظور توسعه همکاری‌ها و بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهرستان به‌خصوص کتابخانه عمومی آیت‌الله‌ فیض سرخه‌ای با سرپرست فرمانداری این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار ضمن تبریک انتصاب سرپرست فرمانداری شهرستان سرخه بیان کرد: امیدواریم با تلاش مضاعف و همکاری فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان بتوانیم مشکلات فعلی را رفع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به مشکلات پیش‌آمده برای کتابخانه عمومی آیت‌الله فیض سرخه‌ای گفت: پیگیر مکان مناسبی برای استقرار موقت این کتابخانه هستیم.

طاهریان افزود: دغدغه اصلی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، ایجاد یک محیط مناسب فرهنگی برای اهالی فرهنگ‌دوست شهر سرخه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرخه بیان کرد: خوشبختانه فعالیت‌های متنوع فرهنگی بسیاری توسط کتابداران در طول سال برگزار می‌شود.

حجت‌الله کرمانی، سرپرست فرمانداری شهرستان سرخه هم با اشاره به اینکه کتابخانه یک محیط فرهنگی مهم محسوب می‌شود، گفت: باید یک نگاه ویژه‌ای به این محیط فرهنگی داشت.

وی افزود: همکاری لازم را برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن فعالیت‌های فرهنگی در این شهرستان و برطرف کردن مشکلات کتابخانه عمومی سرخه‌ای خواهیم داشت.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی استان سمنان کتابخانه های عمومی سمنان کتابخانه های عمومی فرمانداری شهرستان سرخه کتابخانه های عمومی استان کتابخانه عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تابلو موزیکال «تار و تاریخ» به سرخه سمنان رسید

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«خمار مستی» با غزلی از سعدی و به مناسبت روز بزرگداشت این شاعر بزرگ منتشر می‌شود.

میدیا فرج‌نژاد طراح و آهنگساز پروژه «تار و تاریخ» درباره اثرِ «خمار مستی» و سفر به روستای صوفی‌آباد در شهرستان سرخه نوشته است:

«روستای صوفی آباد شهرستان سرخه، با فاصله‌ بیست و پنج کیلومتر از سمنان، آرامگاه مردی‌ را در سینه خود دارد که تاثیر شگرف و بسیاری در آبادی و پیشرفت سمنان داشته است. مردی که ادیب، عارف، شاعر و نویسنده کتاب‌های بسیاری‌ است و پایه گذار مکانیزم تقسیم آب در سمنان شناخته می‌شود. آن هم در دوره ایلخانی.

هر بار که زندگینامه بزرگان این سرزمین را می‌خوانم و به پیشتازی‌مان در علوم و فنون مختلف فکر می‌کنم، هم لذت می‌برم و هم حسرت می‌خورم. طبیعتاً هم دلیل لذت مشخص است و هم چرایی حسرت!

مقبره شیخ علاءالدّوله سمنانی واقع در روستای صوفی آباد سمنان، در آغاز بنایی رفیع و با عظمت بود که به دستور عمادالدّین جمال الدّین عبدالوهاب، وزیر سلطان محمّد خدا بنده از خشت خام ساخته شد. سپس خانقاهی برآن افزود و در آن جا به ریاضت پرداخت و پس از مرگ در آن جا به خاک سپرده شد. آنچه در این مکان متفاوت است، آرامش آنجاست. آرامشی که به عمق وجود آدمی رخنه می‌کند.

او که به مدت ده سال دارای مشاغل دیوانی و سیاسی مهم بود طی اتفاقی جذبه‌ای دریافت کرد و به گفته خودش حجاب از پیش چشمانش برداشته شد و به مجاهده با نفس روی آورد و آخرین سال‌های عمرش را در صوفی آباد، در خانقاهی که خودش ساخت گذراند.

سرگذشت شیخ شبیه غزل سعدی است: همه عمر برندارم سر از این خمار مستی/ که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی»

«خمار مستی» را پویا پایور میکس و مسترینگ کرده و ضبط تار در استودیو ۵۴ انجام شده است.

کارگردانی، تدوین و تصویرِ این اثر کاری از مرتضی حاج‌محمدی بوده و نشر بین‌المللی این آهنگ هم برعهده موسسه فرهنگی هنری نغمه‌سازان دلنشین است.

پروژه «تار و تاریخ» حدود سه سال است که کار خود را با تمرکز بر ساخت قطعاتی برای بناهای تاریخی ایران آغاز کرده است. در این پروژه تا کنون حدود ۳۰۰ تن از هنرمندان سراسر کشورمان حضور داشته‌اند.

دیگر خبرها

  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • ببینید | تابلو موزیکال «تار و تاریخ» به سرخه سمنان رسید
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند