Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:41:29 GMT

زاینده رود ۵ روز دیگر جاری می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۴۷۳۰

زاینده رود ۵ روز دیگر جاری می‌شود

ایسنا/اصفهان معاون امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه خروجی سد زاینده رود ۱۲ بهمن ماه برای تحویل حقابه کشاورزان شرق اصفهان افزایش می یابد، گفت: میزان زمان و حجم دقیق جریان زاینده رود مشخص نیست و آب منطقه ای اعلام خواهد کرد.

مهران زینلیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت جریان زاینده رود، اظهار کرد: در جلسه سازگاری با کم آبی مقرر شد تا کشاورزان شرق و غرب برای جریان زاینده رود به توافق رسیده و موافقت خود را به جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و در نهایت به استانداری اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: با توجه به ذخیره اندک ۱۶۳ میلیون مترمکعبی سد زاینده رود به کشاورزان شرق و غرب اعلام شد که نمی توان به طور همزمان به هر دو بخش تحویل آب داشته باشیم و یا نباید به هیچ کدام آب داد و یا با یکدیگر توافق کنند.

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: البته جهاد کشاورزی نیز پیشنهاد داد که اگر تحویل آب برای شرق اصفهان از ۱۵ بهمن به بعد بگذرد، این آب برای کشاورزان مناسب نیست، اما کشاورزان غرب می توانند آب مورد نیاز خود را بعدا (بعد از نوروز) تحویل بگیرد که در نهایت کشاورزان غرب و شرق این موضوع را قبول کردند و تحویل آب به کشاورزان شرق اصفهان در وهله نخست صورت جلسه شد.

وی درباره مدت زمان جریان زاینده رود، گفت: قرار است به میزانی که کشاورزان شرق بتوانند کشت و کار داشته باشند، آب را تحویل بگیرند که میزان دقیق آن به نظر آب منطقه ای و جهاد کشاورزی بستگی دارد و استانداری در این خصوص دیگر ورود نخواهد کرد، البته قرار است ۱۲ بهمن ماه زاینده رود جریان یابد.

زینلیان با اشاره به نگرانی ها برای تحویل آب شرب، اظهار کرد: اگرچه هنوز بارش ها نسبت به نرمال کم است، اما با توجه به بارش ها در سرشاخه های کوهرنگ ما آورد آبی خواهیم داشت، البته تاکید استانداری، رعایت خط قرمز یعنی همان تامین آب شرب است و آب منطقه ای به عنوان متولی تحویل آب، باید این خط قرمز را رعایت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زاينده رود کشاورزان شرق اصفهان جریان زاینده رود کشاورزان شرق آب منطقه ای تحویل آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۴۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)

عصر ایران؛ فرزانه احمدی _ گروهی از خبرنگاران به بازدید از زاینده‌رود از کوهرنگ تا شهر اصفهان رفتند. به نظر می‌رسد شرایط همچنان مثل قبل است، لوله‌های زیادی همچنان آب رود را به باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی انتقال می‌دهند و برداشت‌های بی‌رویه در این حوضه آبی ادامه دارد.

گزارش را اینجا ببینید

در عین حال اصفهان با فرونشست روبه‌رو است و این شهر در خطر تخلیه در سال‌های آینده قرار دارد. خبرنگاران در ادامه سفر به اصفهان  در یک نشست خبری با مدیران شهری و قرارگاه آب اصفهان سوالات خود را مطرح کردند.

مدیران اصفهانی در این نشست گفتند مدیریت انتقال اب دریای عمان به مدیریت با روش پت و مت شبیه است. همچنین آنها گفتند آبی که از دریای عمان به اصفهان می‌رسد وارد رودخانه نخواهد شد چراکه باید چاله‌های دیگری را پر کند. این گزارش را در این باره ببینید. 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • بحران فرونشست در اصفهان/ استانداری: در سال گذشته بیش از ۳۰ مورد حادثه و در سال جاری تا کنون ۱۲ حادثه داشته ایم
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان