Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اضغر سمیعی در اظهارنظری درباره قیمت ارز پس از توافق وین اظهار داشت: راجع به توافقنامه‌ای که در وین به دست آمده، هرچند که هر توافقی به هر حال خالی از نکات مثبتی نیست، ولی مسئله بازار ارز را چندان مرتبط با مسایل و توافقات خارجی نمی‌بینم.

وی افزود: مسئله بازار ارز بیشتر ربط به نرخ تورم، نرخ بهره، جذب سرمایه‌ها در بازار تولید، رفع بیکاری و خلاصه مدیریت مسائل اقتصادی در داخل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته مطمئنا بر طرف شدن تحریم‌های ظالمانه، آثار خوبی را در وضعیت اقتصادی می‌گذارد، ولی نه به سرعت.

رئیس اسبق کانون صرافان عنوان کرد: همان‌طور که وضع تحریم‌ها اثر فوری نداشته و سال‌ها بعد اثر خود را می‌گذارد، رفع آن هم اثر فوری نخواهد داشت. البته از هر خبر خوب و بدی سودجویان و فرصت‌طلبان برای جوسازی استفاده می‌کنند تا برای خودشان سودهایی حاصل کنند.

سمیعی متذکر: آن نهادی که می‌بایست با درایت و ایجاد ثبات در بازار ارز از این سودجویی‌های غیربهداشتی و ناجوانمردانه جلوگیری کند، در همه همه جای دنیا همانا بانک‌های مرکزی هستند.
وی خاطرنشان کرد: با توافق وین و آزاد شدن پول‌های بلوکه شده، بعد از توافق می‌توان دو نوع برخورد داشت. یک برخورد احساسی و مقطعی و تقریبا عوام‌فریبانه، که به معنی تزریق فراوان و بیش از تقاضای ارز به بازار به منظور پایین آوردن قیمت است.

سمیعی متذکر شد: ولی رویکرد دیگری که من امیدوارم اینگونه بشود، این است که ارز های آزاد شده با قیمت‌های واقعی به بازار عرضه شود و مقدار عرضه ارز هم کنترل شده و با قیمت واقعی باشد و مقداری از ارزها هم  به صورت وام کم بهره در اختیار نیروهای کارآفرین قرار گیرد، سود سپرده های بانکی هم، چه برای ارز و چه برای ریال به شدت کاهش یابد و به نزدیک صفر برسد و با ترمیم و بازسازی زیرساخت‌های اقتصادی، با استفاده از این فرصت طلایی جراحی لازم در اقتصاد انجام شود و با واقعی کردن همه قیمت‌ها از جمله حامل‌های انرژی و تک نرخی کردن ارز با فروش ارز به بالاترین قیمت‌ها سعی در جمع آوری هر چه بیشتر تومان از یک طرف و ایجاد شغل با دادن وام‌های کم بهره از سوی دیگر همت کنند.

مشروح اظهارات علی‌اصغر سمیعی را اینجا بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1597124

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ارز بازار طلا و ارز دلار بازار تهران افزایش قیمت کاهش قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۴۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو پیش بینی حساس از آینده بازار خودرو در ۱۴۰۳؛ قیمت‌ها پایین می‌آید؟

خوش‌بینانه‌ترین سناریو برای امسال می‌تواند با تحقق واردات بیش از ۲۰۰ هزار خودرو شکل گیرد.

به گزارش روزگار خودرو، ممنوعیت واردات خودرو منجر به رشد تورم وسایل نقلیه شد تا جایی که تورم تجمعی وسایل نقلیه از بازدهی تجمعی نرخ دلار جلو زد و همچنان نرخ بیشتری نسبت به دلار دارد.

با وقوع این سناریو خوش‌بینانه می‌توان ثبات بیشتری را در بازار خودرو امسال مشاهده کرد و پیش‌بینی می‌شود در این صورت شاهد برگشت تورم وسایل نقلیه به سطحی کمتر از بازدهی نرخ دلار باشیم.

سناریو دوم را می‌توان تداوم افزایش قیمت خودرو با روند تورم وسایل نقلیه از ابتدای سال ۱۴۰۱ دانست.

تورم وسایل نقلیه از ابتدای سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۹۲ درصد بوده است که ادامه این روند برای بازار خودرو در سال ۱۴۰۳ نشان از رشد ۳۹ درصدی قیمت‌ها در بازار خودرو دارد.

این سناریو با چند پیش‌فرض، احتمال بالاتری نسبت به سایر سناریو‌ها دارد.

با فرض تداوم روند تولیدات و فروش خودروسازان داخلی و واردات خودرو در بین سطح ۵۰ تا ۱۵۰ هزار دستگاه در کنار عدم جهش شدید نرخ ارز می‌توان تورمی کمتر از ۴۰ درصد برای بازار خودرو متصور بود.

دیگر خبرها

  • دو پیش بینی حساس از آینده بازار خودرو در ۱۴۰۳؛ قیمت‌ها پایین می‌آید؟
  • پیش بینی قیمت دلار ۹ فروردین ۱۴۰۳ / تنور قیمت دلار داغ شد
  • قیمت واقعی دلار اعلام شد/ تا یک ماه دیگر نرخ دلار به این عدد می‌رسد
  • پیش‌بینی مهم نرخ ارز در ۱۴۰۳؛ تغییر قیمت دلار تا پایان سال
  • یک پیش‌بینی مهم درباره نرخ ارز در سال ۱۴۰۳/ سمیعی: قیمت دلار تا پایان سال چه تغییری می‌کند؟
  • پیش بینی قیمت دلار ۸ فروردین ۱۴۰۳/ ترمز دلار کشیده شد؟
  • پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت واقعی دلار اعلام شد
  • پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ / جدیدترین قیمت خانه در تهران
  • قیمت واقعی دلار اعلام شد/ بوربور: تا یک ماه دیگر نرخ دلار به این عدد می‌رسد