Web Analytics Made Easy - Statcounter

از علاقه تیم های بزرگ انگلیسی به طارمی و صعود تیم ملی هندبال به جام جهانی، تا قراداد سنگین بارسا برای اسپانسرینگ و صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی قطر، بخشی از خبرهای ورزشی مهم در هفته گذشته است

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت؛ به شرح زیر است که در ادامه می‌خوانید:

* سردار آزمون، مهاجم ایرانی تیم فوتبال زنیت سن پترزبورگ پس از توافق با مسئولان باشگاه بایر لورکوزن با این تیم آلمانی قرارداد پنج ساله امضا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمون در بایر لورکوزن پیراهن شماره ۹ را برتن خواهد کرد و از ابتدای فصل آینده برای این تیم به میدان می‌رود. پیش از این از باشگاه‌های یوونتوس و لئون به عنوان تیم‌های خواهان سردار آزمون نام برده شده بود.

* رسانه‌های ترکیه‌ای به نقل از سایت ایتالیایی «volleynews.it» گزارش دادند که باشگاه فنرباغچه ترکیه که صاحب یکی از قوی‌ترین تیم‌های لیگ والیبال این کشور است با سعید معروف، پاسور تیم ملی والیبال ایران به توافق رسیده و او قرار است فصل آینده در لیگ ترکیه بازی کند. طبق این گزارش قرارداد سعید معروف با تیم فنرباعچه به مدت یک سال است.

* رنکنیگ جهانی فوتسال اعلام شد و تیم ملی کشورمان در آخرین رده بندی فوتسال با ۱۵۸۰ امتیاز به رده ششم رسید. فوتسالیست‌های کشورمان ماه گذشته در رده هفتم قرار داشتند و توانستند جای قزاقستان در رده ششم را تصاحب کنند. در این رنکینگ تیم ملی فوتسال اسپانیا با ۱۷۹۳ و برزیل با ۱۷۸۰ همچنان در رده‌های اول و دوم جهان قرار دارند.

* در فینال مسابقات اسنوکر شوت اوت ۲۰۲۲ حسین وفایی، اسنوکر باز کشورمان موفق شد مارک ویلیامز را شکست دهد و عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را تصاحب کند. وفایی نخستین اسنوکر باز ایرانی است که در مسابقاتی که دارای رنکینگ جهانی است، قهرمان می‌شود. مسابقات شوت اوت یکی از معتبرترین مسابقات اسنوکر در جهان به شمار می‌رود.

* به نقل از فدراسیون بسکتبال، منصور اردستانی طی حکمی از سوی سید محمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای به عنوان دبیر مجمع فدراسیون بسکتبال منصوب شد.

* تیم ملی هندبال کشورمان در دومین دیدار خود در مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی هندبال مردان آسیا، به مصاف تیم ملی کویت رفت و با پیروزی ۲۷ بر ۲۶ مقابل این کشور به مسابقات جهانی هندبال صعود کرد.

* مراسم بدرقه اعضای کاروان ورزشی کشورمان به مسابقات المپیک زمستانی چین ۲۰۲۲ با حضور وزیر ورزش و جوانان و صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. عاطفه احمدی و حسین ساوه شمشکی در بخش آلپاین و سید ستار صید در صحرانوردی نماینده‌های اسکی ایران هستند. کشورهای آمریکا، استرالیا، کانادا، انگلیس و ژاپن اعلام کرده اند که به دلیل مسائل حقوق بشری در مسابقات المپیک زمستانی چین را تحریم دیپلماتیک می‌کنند، اما ورزشکاران این کشورها در مسابقات شرکت خواهند کرد. تحریم مسابقات این کشورها واکنش شدید دولت چین را به همراه داشته است.

* تیم فوتبال واتفورد، کلودیو رانیری سرمربی ایتالیایی خود را پس از گذشت فقط سه ماه و نیم از فعالیتش برکنار کرد. این باشگاه لیگ برتری اکنون جست و جوی جانشین او را آغاز کرده است. به دنبال شکست سه برصفر واتفورد مقابل نوریچ سیتی، که این تیم را به رده نوزدهم و ما قبل آخر جدول فرستاد، سران واتفورد تصمیم به برکناری این سرمربی ایتالیایی گرفتند. بزرگترین دستاورد رانیری در دوران مربیگری اش در فصل ۱۶-۲۰۱۵ به دست آمد که لستر را در حالی که یکی از کاندیداهای سقوط بود به عنوان قهرمانی در لیگ برتر انگلیس هدایت کرد.

* بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس در رتبه نخست باشگاه‌های ایران قرار گرفت. قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران با ۱۶۱۶ امتیاز و بدون تغییر نسبت به رده بندی هفته گذشته در رتبه چهارم قاره کهن باقی ماند و با سه پله صعود نسبت به رده بندی هفته گذشته در رتبه ۹۸ جهان جای گرفت. تیم فوتبال استقلال با ۱۵۵۲ امتیاز و بدون تغییر نسبت به رده بندی هفته قبل در رتبه دوم فوتبال باشگاهی ایران و جایگاه هشت آسیا باقی ماند. همچنین شاگردان فرهاد مجیدی با دو پله صعود در رتبه ۱۸۷ جهان قرار گرفتند. تیم فوتبال سپاهان با ۱۵۰۳ امتیاز بدون تغییر نسبت به رده بندی قبلی سومین تیم برتر فوتبال ایران است. این تیم با یک پله سقوط نسبت به رده بندی قبلی در رتبه ۱۷ آسیا جای گرفت. طلایی پوشان اصفهان در سطح جهانی در مقایسه با هفته گذشته با ۱۳ پله صعود در رتبه ۲۸۵ قرار گرفته اند.

* در دور دوم مسابقات گرند اسلم تنیس اوپن استرالیا مشکات الزهرا صفی، تنیسور کشورمان به مصاف سوفیا کاستولاس از بلژیک رفت. کاستولاس در جایگاه شانزدهم و صفی در جایگاه هفتاد و چهارم رنکینگ فدراسیون جهانی تنیس قرار دارند. صفی مقابل این تنیسور قدرتمند در ۲ ست پیاپی و با نتایج شش بر صفر و شش بر دو شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد. صفی، نخستین تنیسور ایرانی است که موفق شده است جزو صد تنیسور برتر جهان قرار گیرد و در مسابقات گرند اسلم تنیس شرکت کند.

* پس از رایزنی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته از طریق فدراسیون ایران، کشتی کشورمان صاحب ۱۰ کرسی در کمیسیون‌ها و کمیته‌های مختلف اتحادیه جهانی کشتی شد. محمد مصلایی پور رئیس کمیسیون داوران کشتی پس از مرحوم خالدی، به عنوان عضو کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی انتخاب شد.

* بارسلونا بزرگترین پیشنهاد حامی مالی در تاریخ فوتبال را دریافت کرده که می‌تواند سالانه بیش از ۸۰ میلیون یورو برای آن‌ها درآمد زایی داشته باشد. قرار است نام این حامی مالی روی لباس‌های بارسلونا حک شود، این حامی مالی spotify است و به زودی خوان لاپورتا مدیرعامل کاتالان‌ها، آن را معرفی خواهد کرد.

* مسابقات سوپر لیگ کاراته ایران در سالن شهید افراسیابی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار شد و تیم دانشگاه آزاد اسلامی با نتیجه ۲۱ بر ۷ پاس ناجا را شکست داد و فاتح این مسابقات شد. مسابقات سوپرلیگ کاراته پس از یک سال نیم تأخیر به دلیل همه گیری ویروس کرونا در کشورمان و مسابقات تیم ملی کاراته برگزار شد.

* کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) میزبانی نخستین دوره مسابقات والیبال برفی قهرمانی مردان و زنان قاره کهن آسیا را به قزاقستان داده بود و قرار بود این رقابت‌ها از ۹ تا ۱۵ اسفندماه به میزبانی شهر نورسلطان برگزار شود. فدراسیون والیبال قزاقستان به دلیل نگرانی‌های شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا و تحولات داخلی این کشور، زمان برگزاری این رقابت‌ها را به تعویق انداخت. بر این اساس، کنفدراسیون والیبال آسیا زمان جدید این رقابت‌ها را متعاقباً اعلام خواهد کرد

* یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس به علت شرایط بد مالی تیمش، از هدایت این تیم استعفا داد، رضا درویش ضمن مخالفت با استعفای یحیی گل‌محمدی از سرمربیگری تیم فوتبال پرسپولیس گفت: آقای گل‌محمدی از بهترین مربیان فوتبال ایران بوده و هست و زحمات زیادی برای پرسپولیس کشیده است. بنده مخالف استعفا و جدایی ایشان از پرسپولیس هستم و ان‌شالله به کارشان ادامه خواهند داد.

* پس از انتقال سردار آزمون از لیگ روسیه به بوندسلیگا، حالا اخباری درباره یک جابجایی بزرگ دیگر شنیده می‌شود. مهدی طارمی مورد توجه باشگاه آرسنال قرارگرفته است. گفتنی است طارمی بهترین گلزن باشگاه پورتو در سال گذشته شد. صفحه توییتری Canary Leaks فاش کرد که واسطه‌هایی با نفوذ ایرانی با مهدی طارمی، مهاجم پورتو تماس‌هایی را آغاز کرده‌اند. این تماس‌ها به این منظور برقرار شده که علاقه این مهاجم تیم پورتو نسبت به انتقال به تیم آرسنال بررسی شود. همچنین عملکرد مهاجم طارمی این ستاره ایرانی را مورد توجه باشگاه تاتنهام قرارداد اما قرارداد او با باشگاه پورتو تا سال ۲۰۲۴ است. نشریه اوجگو مدعی است که باشگاه پرتغالی برای جدایی مهاجم ایرانی اش یک بند فسخ قرارداد ۶۰ میلیون یورویی مدنظر قرار داده است.

* در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آسیا، در گروه A تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی به مصاف عراق رفت. بازی با تک گل طارمی به نفع یوزها تمام شد و پسران ایرانی در فاصله ۴ هفته تا پایان مرحله انتخابی، راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شدند.

کد خبر 551756

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بسته خبری ورزشی تیم ملی فوتبال ایران جام جهانی هندبال مهدی طارمی آزمون فوتبال اروپا بازیکن فوتبال شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نسبت به رده بندی فوتبال ایران رقابت ها هفته گذشته تیم فوتبال جام جهانی لیگ برتر تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۴۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخبان تیم ملی موتور کراس ایران برای مسابقات جهانی ترکیه

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، در پایان مسابقات دو روزه انتخابی تیم ملی موتور کراس که یکم و دوم اردیبهشت در پیست موتور کراس مجموعه آزادی تهران برگزار شد؛ خانم‌ها هستی رضایی و مهدیس حیدرنژاد گرجی و آقایان محمدحسین دانش پژوه و پیمان علیزاده با بیشترین امتیاز و جمع بندی کادر فنی بعنوان منتخبان تیم ملی ایران معرفی شدند.   تیم ملی موتور کراس ایران دومین بار در شهریور امسال در مسابقات جهانی ترکیه شرکت کند. ایران نخستین بار سال گذشته با ترکیب کامل پا به مسابقات جهانی ترکیه گذاشت.

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۶ اردیبهشت
  • برتری قاطع برابر قرقیزستان/ فوتسال ایران مسافر جام جهانی شد
  • منتخبان تیم ملی موتور کراس ایران برای مسابقات جهانی ترکیه
  • انتقال طارمی به اینتر نهایی شد
  • بازتاب خبر تایید انتقال طارمی به اینتر توسط خبرنگار مشهور + عکس
  • مدیر اینتر حضور طارمی را تایید کرد/ مهدی پایان فصل در ایتالیا
  • برتری امید‌های ایران در دور دوم شطرنج شهر‌های آسیا
  • حریف ایران در مرحله یک چهارم نهایی مشخص شد | برنامه ادامه مسابقات
  • یوزها در مسیر قهرمانی ؛ صعود بی‌دردسر ملی‌پوشان فوتسال به دور حذفی جام ملت‌های آسیا
  • حریف ایران در مرحله یک چهارم نهایی مشخص شد/ برنامه ادامه مسابقات