Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در نشست با اقشار مختلف گیل‌زنان فعال در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و سیاسی زنان مشکلات، پیشنهادات و خواسته‌های آنان را از نزدیک شنید.

تخصیص بودجه به مباحث فرهنگی و توجه ویژه به موضوعات فرهنگی در استان گیلان، یکی از مباحث مهمی بود که توسط معصومه پرسا، مسؤول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان در این نشست مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیک فطرت نماینده دختران گیلان نیز در این نشست از ضرورت ارائه دروس مهارتی و مهارت‌های زندگی به دانش آموزان دختر برای آماده‌سازی دختران برای زندگی مشترک و نیز دروس مهارتی برای آمادگی حضور فعال و مؤثر در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

رمضان زاده، یکی از وکلای پایه یک دادگستری نیز در نشست خزعلی با اقشار زنان از خلأهای قانونی در خصوص دریافت حقوق بانوان در زندگی سخن گفت و خواستار تدوین قوانین صحیح به‌منظور جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی شد.

وی تدوین سیاست‌های لازم برای ایجاد زمینه مساعد برای رشد تحصیلی و توانمندسازی زنان با تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد را از مواردی برشمرد که می‌تواند موجب ایجاد فرصت‌های شغلی و اجتماعی برابر برای زنان و مردان باشد.

رمضان زاده همچنین بر واریز یارانه به‌حساب مادران و واریز مبالغ معین به‌حساب مادران در دوران شیردهی و
جلوگیری از مهاجرت جوانان به کشورهای دیگر که باعث بروز رشد منفی جمعیت در کشور می‌شود را مورد تأکید قرار داد.

تصویب لایحه صیانت و حفاظت از حقوق بانوان در مجلس و ایجاد فرصت برابر برای زنان در مجلس و کرسی‌های قانونی و شغلی از دیگر مباحث مورد تأکید این بانوی وکیل بود.

پارسی، کشاورز برتر استان و کشور و‌ پیشگام در کشت برنج مکانیزه نیز در این نشست با اشاره به اینکه کشاورزی در استان گیلان خُرد بوده و غالباً بر عهده بانوان است، گفت که تولید کشاورزی اهمیت بسیار دارد و نیاز به پشتیبانی از تولید و سرمایه‌گذاری در این بخش دارد.

وی با ابراز نگرانی از بحران خشک‌سالی و تغییر اقلیم، تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی و تبدیل به ویلا توسط غیربومیان تأکید کرد که این امر موجب کاهش محصولات کشاورزی و کمبود غذا در کشور می‌شود چراکه بخش عظیمی از محصولات برنج کشور در گیلان تولید می‌شود و این کاهش شدید به ضرر کشور خواهد شد.

نماینده زنان خانه‌دار نیز در این نشست بیماری پیری و کهولت سن جمعیت سن جمعیت استان را یکی از بیماری‌های گیلان دانست که رتبه اول ازنظر سالمندی را به خود اختصاص داده است.

تمایل به اشتغال و فعالیت اقتصادی و عدم تمایل به فرزند آوری از عواملی بود که قانع شریف، عامل کهولت سن در گیلان برشمرد و خواستار ارائه حمایت‌های لازم از زنان خانه‌دار و برنامه‌های کافی و تسهیلات فرزند آوری، حمایت‌های اقتصادی و فرهنگی برای فرزند آوری شد.

فدایی، مدیر اجرایی سازمان دانشجویی جهاد دانشگاهی استان گیلان نیز در این نشست بر نقش محوری و اعتماد به جوانان در میدان عمل تأکید کرد و خواستار حضور جوانان متخصص، مؤمن و توانمند در میدان عمل و حوزه‌های اجرایی شد.

طبائی، رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران رشت نیز در این نشست با تأکید بر کاهش سن بازنشستگی از ۳۰ به ۲۵ سال به‌عنوان یکی از دغدغه‌های بانوان کارمند با دریافت سنوات کامل بازنشستگی گفت که ساعت کاری شناور و منعطف، تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه، احداث مهدکودک در تمام دستگاه‌های اجرایی از دغدغه‌های مورد تأکید بانوان است.

وی همچنین خواستار پاداش و تسهیلات ویژه برای بانوان به‌منظور فرزند آوری و نیز پرداخت حقوق کامل به مادران شاغل در مرخصی ۹ ماهه زایمان شد.

نماینده زنان در اداره استاندارد گیلان نیز در این جلسه تأکید کرد که در حوزه استانداردسازی مشاغل خانگی، طرح‌های توانمندسازی بانوان روستایی حمایت‌های تسهیلاتی و اعتباری انجام شود تا کالاهای تولیدشده در منازل و کارگاه‌های تولیدی به بازارهای رسمی ارائه شوند.

۶۸ درصد مدیران کنترل کیفیت را زنان در واحد‌های تحت پوشش استاندارد تشکیل می‌دهند، زنان گیلانی در حوزه صنعت، کشاورزی و مهارت‌های فنی بی‌نظیر عمل می‌کنند و نیازمند حمایت هستند.

صمدی، دیگر نماینده دانش‌آموزان استان نیز در این نشست خواستار تدریس آداب‌ورسوم و زبان مادری گیلانی در مدارس گیلان شد.

راوک داوودپور نیز در این نشست از تمام کسانی که در پاندمی کرونا جان‌فشانی کردند قدردانی کرد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز نیز در این نشست فرزند آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۵۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز

معاون وزیر نفت در امور گاز با تأکید بر اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابربدهکاران، این موضوع را اقدامی مهم برای تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و رفاه عمومی دانست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در دومین نشست کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها در سال ۱۴۰۳ که با هدف ارائه گزارش وضع مطالبات شرکت‌های گاز استانی در سال ۱۴۰۲ و بررسی چالش‌ها و تمهیدهای پیش­‌بینی‌شده برای امسال برگزار شد، با اشاره به نقش مهم وصول مطالبه‌ها بر تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی با اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابربدهکاران تأکید کرد.

وی گفت: ارائه مستمر خدمات دولت، رونق اقتصادی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی، منوط به تأمین منابع مالی است و یکی از اجزای مطلوب مصادیق آن توجه به وصول مطالبات است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: مدیران­‌عامل شرکت­‌های گاز استانی به ‌عنوان رئیس کمیته وصول مطالبه‌ها در استان و مدیران مالی این شرکت‌ها به‌عنوان دبیر کمیته، اهتمام ویژه‌­ای به تحقق وصول مطالبه‌ها داشته باشند.

سیدمحمدحسین حسینی، مدیر مالی شرکت ملی گاز ایران نیز گزارشی از فرآیند وصول مطالبه‌ها ارائه و اقدام‌های حوزه مالی این شرکت در این باره را تشریح کرد.

مسلم رحمانی، مدیرهماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز به‌عنوان دومین سخنران نشست، بیان کرد: وصول مطالبه‌ها و بهینه­‌سازی مصرف از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و بی‌­تردید حصول به نتیجه در این فرآیند با سختی و مشکلاتی همراه است.

وی ادامه داد: کمک به بخش مولد اقتصاد کشور با هدف جهش تولید، دغدغه جدی شرکت ملی گاز ایران است، اما در صورت نبود همراهی صنایع در پرداخت مطالبات، شرکت در خدمات­‌رسانی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

مدیران­‌ عامل شرکت‌های گاز استانی هم در این نشست ضمن بیان گزارشی از وضع وصول مطالبه‌ها در حوزه مأموریتشان، پیشنهادهایی به‌منظور تسهیل در این امر ارائه دادند.

براساس این گزارش، کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها، برای هماهنگی با هدف گرفتن تصمیم برای اخذ بدهی از مشترکان به‌ویژه بدهکاران عمده تشکیل شده است که در نشست‌های مستمر با رصد اقدام‌های شرکت‌های تابع، تمهیدهای لازم اندیشیده می‌شود و هماهنگی‌های لازم را به‌منظور تسهیل این فرآیند فراهم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد؛ درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی