Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که وزارت امور خارجه روسیه در حال بررسی پاسخ کتبی آمریکا و ناتو به پیشنهادهای مسکو درباره تضمین‌های امنیتی است، سخنگوی کرملین نیز گفت: در این اسناد نگرانی‌های طرف روسی از سوی واشنگتن و بروکسل در نظر گرفته نشده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه روسیه در اواخر سال گذشته (میلادی) پیش‌نویس توافقنامه‌ای درباره تضمین‌های امنیتی را به آمریکا و ناتو ارائه داد که بر اساس آن، ائتلاف ناتو باید متعهد شود که بیش از این به سمت شرق گسترش پیدا نکرده و همچنین از انجام هر گونه فعالیت نظامی در خاک اوکراین و دیگر کشورهای اروپای شرقی، منطقه قفقاز جنوبی و آسیای مرکزی خودداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مذاکرات دوجانبه بین روسیه و ایالات متحده (در تاریخ 10 ژانویه/20 دی ماه در ژنو) و همچنین در چارچوب شورای مشترک روسیه-ناتو و در سازمان امنیت و همکاری اروپا (11 و 12 ژانویه/21 و 22 دی ماه) برگزار شد که نتوانست مواضع طرفین درباره مسائل امنیتی را به یکدیگر نزدیک کند.

"جان سالیوان"، سفیر ایالات متحده در مسکو روز چهارشنبه با حضور در ساختمان وزارت امور خارجه روسیه، پاسخ کتبی واشنگتن به پیشنهادات طرف روسی در زمینه تضمین‌های امنیتی را به مقامات مسکو تحویل داد.

خبرگزاری «تاس» گزارش داد،"سرگئی لاوروف"، وزیر امور خارجه روسیه، روز پنجشنبه اعلام کرد که ایالات متحده در بیانیه خود درباره تضمین‌های امنیتی، به موضوع عدم گسترش ناتو به سمت شرق پاسخی نداده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: «اگر آنها در دهه 1990 در خصوص عدم گسترش ناتو بدون وجود تعهد کتبی توضیح داده بودند، اکنون ما این تعهدات مکتوب را داریم. آنها بیش از یک بار، از جمله در بالاترین سطح، در چارچوب سازمان امنیت و همکاری در اروپا این مسئله را تأیید کردند و ما اکنون بر توضیح این موضع گیری حیله گرانه همتایان غربی خود تمرکز خواهیم کرد.»

لاوروف یادآور شد: «در حال حاضر، وزارت خارجه روسیه در حال بررسی پاسخ هستیم که از آمریکایی‌ها دریافت کرده‌ایم است و همانطور که خود آنتونی بلینکن گفته، این مسئله با اوکراینی‌ها و سایر کشورهای غربی، متحدان ایالات متحده، توافق شده است. ما بطور هم زمان (روز چهارشنبه)، از طریق دفتر نمایندگی خود در مقر پیمان آتلانتیک شمالی، پاسخ ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو را نیز دریافت کردیم.»

وی افزود که مسکو هر دو پاسخ را "به عنوان یک سند کلی" در نظر گرفته است.

پوتین در حال تجزیه و تحلیل پاسخ آمریکا به پیشنهادهای امنیتی روسیه است

در عین حال، "دیمیتری پسکوف"، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه نیز روز گذشته در خصوص پاسخ ایالات متحده به پیشنهادهای روسیه درباره تضمین‌های امنیتی اظهار نظر کرد. او تاکید کرد که کرملین عجله‌ای برای نتیجه گیری در این باره ندارد.

پسکوف در جمع خبرنگاران گفت: «رئیس جمهور ولادیمیر پوتین همه این اسناد را در اختیار داشته و در حال تجزیه و تحلیل آنهاست که این روند زمان می برد. ما نباید در نتیجه گیری عجله نکنیم. شما می دانید که همتایان ما، یعنی در واشنگتن و بروکسل، خواستند که متن پاسخ آنها نباید منتشر شود، البته محتوای این اسناد، اکنون اصولاً ارزش اعلام ندارد، زیرا همه چیز آن مشخص است».

سخنگوی کرملین یادآور شد: نمی‌توان گفت که ملاحظات مسکو یا تمایل آنها به در نظر گرفتن نگرانی‌های ما نشان داده شده است. البته چشم انداز ادامه گفتگوها درباره تضمین‌های امنیتی همچنان وجود دارد.

آمریکا و ناتو پاسخ کتبی خود به پیشنهادات امنیتی روسیه را به مسکو تحویل دادندتوافق ائتلاف غربی روی پاسخ کتبی مشترک به پیشنهاد روسیهسفیر روسیه ممکن است مجبور شود بزودی آمریکا را ترک کند

پسکوف همچنین تصمیم مقامات آمریکایی برای اخراج سفیر روسیه در صورتی که مسکو شرط صدور روادید برای محافظان نماینده دیپلماتیک آمریکا در روسیه را رعایت نکند، را تهدیدی جدی خواند.

روز پنجشنبه "آناتولی آنتونوف" رئیس هیئت نمایندگی دیپلماتیک روسیه در واشنگتن اعلام کرد که وزارت امور خارجه آمریکا به سفارت روسیه هشدار داده که در صورت عدم قبول شرایط آنها در صدور روادید برای نیروهای امنیتی سفیر آمریکا، سفیر روسیه مجبور خواهد شد تا در ماه آوریل (فروردین ماه آینده) خاک ایالات متحده را ترک کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا ناتو اخبار روسیه اخبار آمریکا ناتو اخبار روسیه درباره تضمین های امنیتی امور خارجه روسیه وزارت امور خارجه آمریکا و ناتو ایالات متحده پاسخ کتبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۵۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سفارت آمریکا درباره خطر ترور در فرانسه

سفارت آمریکا در فرانسه با توجه به حمله تروریستی اخیر در مسکو و افزایش تدابیر امنیتی در فرانسه درباره خطر ترور در این کشور به شهروندان خود هشدار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ان تی وی آلمان، سفارت آمریکا در پاریس، پایتخت فرانسه در پی حمله تروریستی در مسکو هشداری امنیتی برای شهروندان آمریکایی در فرانسه صادر کرد. این خبر را کانال "فاکس نیوز" گزارش کرده است. بنابراین، بازدیدکنندگان در فرانسه باید انتظار افزایش تدابیر امنیتی در مناطق عمومی، از جمله حمل و نقل عمومی، عبادتگاه ها، جاذبه های توریستی، مدارس و مراکز خرید بزرگ را داشته باشند. بر این اساس تروریست‌ها می‌توانند با اخطار کم یا بدون هشدار به مکان‌های گردشگری حمله کنند.

در بیانیه سفارت آمریکا آمده است: بازدیدکنندگان از مناطق توریستی شلوغ و پرطرفدار باید توجه ویژه ای به محیط اطراف خود داشته باشند.» در این بیانیه آمده است: از مردم درخواست می شود که فعالیت های مشکوک را به مقامات اجرای قانون گزارش دهند.

هشدار سفارت آمریکا پس از آن صادر شد که دولت فرانسه در پی حمله تروریستی اخیر در مسکو، بالاترین سطح هشدار تروریستی را اعلام کرد. ایتالیا نیز بالاترین سطح هشدار را اعلام کرده است. تروریست های داعش در این حمله تروریستی 139 نفر را در یک سالن کنسرت در حومه مسکو کشتند.

مسئله تروریسم پیش از این هم در پاییز به عنوان یک خطر واقعی در فرانسه مورد توجه قرار گرفته بود. در آن زمان یک تروریست افراطی در یکی از مدارس شمال این کشور معلمی را با چاقو زد و نفرت خود را از فرانسه، فرانسوی ها و دموکراسی در یک پیام صوتی ابراز کرد.

جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه گفت: «فرانسه به ویژه در معرض تهدید است زیرا ارزش‌های جهانی را نشان می‌دهد و از سکولاریسم حمایت می‌کند. وی خاطرنشان کرد که تلاش برای حمله در کشورش مرتباً خنثی می شود.

"گابریل آتال"، نخست وزیر فرانسه اخیرا پس از دیدار مقام های ارشد امنیتی و دفاعی این کشور با «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که فرانسه در پی تیراندازی و حوادث مسکو، هشدار تروریسم خود را به بالاترین سطح افزایش می دهد.

اتال افزود که این تصمیم ماه‌ها قبل از میزبانی بازی‌های المپیک در پاریس گرفته شده بود و اکنون با توجه به برعهده گرفتن مسئولیت حمله (مسکو) توسط داعش و تهدیدهایی که بر فرانسه تحمیل می‌شود، چنین تصمیمی اتخاذ شده است.

سیستم هشدار ترور فرانسه دارای سه سطح است و بالاترین سطح در پی حمله در فرانسه یا خارج از کشور یا زمانی که یک تهدید قریب الوقوع در نظر گرفته شود، فعال می شود.

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه این اجازه را به دولت و مقامات امنیتی این کشور می دهد تا اقدامات استثنایی مانند گشت زنی های شدید توسط نیروهای مسلح در مکان های عمومی از جمله ایستگاه های قطار، فرودگاه ها و اماکن مذهبی انجام دهند و در موارد مشکوک اقدام به بازداشت افراد مشکوک کنند.

در حمله تروریستی جمعه شب در نزدیکی مسکو، پایتخت روسیه که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته است، تاکنون صدها نفر کشته و ده‌ها نفر هم مجروح شده‌اند.

افزایش حجاب در فرانسه با وجود سخت‌گیری‌های دولتیفرانسه هشدار تروریسم را به بالاترین سطح رساند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پوتین: ادعای برنامه ریزی ما برای جنگ با اروپا بی اساس است
  • مسکو: فعالیت ناتو در شرق اروپا به سمت درگیری با روسیه است
  • پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • هشدار سفارت آمریکا درباره خطر ترور در فرانسه
  • بازگشت جهانی داعش
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • حکم دادگاه مسکو برای بازداشت رئیس سرویس امنیتی اوکراین
  • سرویس امنیت روسیه: حمله تروریستی در سامارا را خنثی کردیم
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشور‌های دوست متکی هستیم
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشورهای دوست متکی هستیم