Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@00:40:23 GMT

رایزنی امیرعبداللهیان و گوترش

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۵۹۲۷

رایزنی امیرعبداللهیان و گوترش

آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله آخرین اوضاع در یمن و افغانستان و همچنین روند مذاکرات وین گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو با اشاره به وضعیت در یمن و تشدید حملات به مناطق غیر نظامی، بر رویکرد مستمر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از راه حل سیاسی برای پایان بخشیدن به جنگ در یمن تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به رویکرد سازمان ملل برای پایان بخشیدن به محاصره انسانی، تحقق آتش بس و انجام گفت‌وگوهای سیاسی در یمن، خواستار ایفای نقش بیشتر دبیرکل در رفع محاصره انسانی و توقف بمباران های گسترده مناطق غیرنظامی شد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر ضرورت توجه خاص به بحران انسانی و وضعیت آوارگان افغانستانی تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در چندماه گذشته پذیرای حدود هشتصد هزار آواره جدید از افغانستان بوده است، موضوعی که نیازمند اهتمام و مشارکت جدی جهانی می باشد.

امیر عبداللهیان در ادامه بار دیگر بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان و آمادگی جمهوری اسلامی برای تسهیل ارسال کمک های انسانی کشورها و مجامع بین المللی از طریق ایران، تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روند مذاکرات وین برای لغو تحریم ها، روند مذاکرات را مثبت خواند و بار دیگر بر اراده جدی جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافق خوب در کوتاه ترین زمان ممکن تصریح کرد.

امیرعبداللهیان در ادامه با تاکید بر عدم اعتماد به حاکمان کاخ سفید، بر ضرورت انجام اقدامات عملی و ملموس و قابل راستی آزمایی طرف غربی و آمریکا برای اثبات دستیابی به توافق پایدار و قابل اتکا تاکید کرد.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل نیز در این گفت‌وگوی تلفنی از مواضع سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از روند دستیابی به صلح ، پایان حملات نظامی ، توجه به مباحث انساندوستانه و آغاز گفتگوهای سیاسی برای حل مسائل و مشکلات در یمن قدردانی و استقبال کرد.

دبیر کل سازمان ملل متحد همچنین به تداوم تلاش ها برای تشکیل دولت فراگیر و متشکل از گروه ها و اقوام مختلف افغانستان و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای برخورداری همه شهروندان افغانستان و بخصوص زنان و کودکان از حقوق انسانی و امکان بهره مندی از آموزش تاکید کرد.

گوترش در پایان از هرگونه پیشرفت در روند مذاکرات هسته ای و رفع تحریم ها در وین استقبال کرد و گفت، سازمان ملل همواره با تمام توان و امکانات خود برای دستیابی به توافق هسته ای و صلح بین المللی حمایت کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حسین امیرعبداللهیان آنتونیو گوترش سازمان ملل وزیر امور خارجه کشورمان جمهوری اسلامی ایران روند مذاکرات سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۵۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد

به گزارش خبرآنلاین، حسین امیر عبداللهیان در ملاقات با یان بورگ، وزیر امور خارجه مالت که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد، در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و روابط دوجانبه بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار که در نیویورک و در محل سازمان ملل متحد برگزار شد، با تشریح پاسخ مقتدرانه اخیر نیروهای مسلح کشورمان علیه رژیم صهیونیستی اظهارکرد : اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان همچنین ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد.

امیرعبداللهیان از نقش سازنده و تلاش‌ دولت مالت به‌عنوان رییس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد در راستای کمک به توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه قدردانی و تاکید کرد ،: عامل اصلی ثبات و امنیت در منطقه، توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و برقراری آتش‌بس پایدار است.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین سفر متقابل مقامات دو کشور تاکید کرد.

یان بورگ وزیر امور خارجه مالت نیز در این این دیدار ضمن تاکید بر مخاطرات ناشی از گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه، اظهار کرد : مالت خواستار تنش‌ زدایی در منطقه است و تمام تلاش خود را برای کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه بکار می‌گیرد.

وی در ادامه بر اهمیت گسترش روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید داشت.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896846

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه کشورمان با گوترش
  • دیدار امیرعبداللهیان و آنتونیو گوترش
  • امیرعبداللهیان: ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد
  • امیرعبداللهیان: ایران به هرگونه خطای اسرائیل پاسخ می‌دهد
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ژاپنی
  • امیرعبداللهیان: ریشه بحران در منطقه به جنگ غزه بر می‌گردد
  • امیرعبداللهیان در گفتگو با وزیر خارجه ژاپن: از گروه ۷ انتظار تلاش برای آتش بس داریم
  • امیرعبداللهیان: از گروه ۷ انتظار تلاش برای آتش بس داریم
  • هشدار امیرعبداللهیان به اسرائیل در رایزنی با همتایان خود
  • گفتگوی امیرعبداللهیان و گوترش درباره حمله ایران