Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@15:33:53 GMT

دل‌خوش: مزارع توت باید احیا شود

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۶۰۲۳

دل‌خوش: مزارع توت باید احیا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، سیدرضا سید فاطمی وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز از شرکت صنایع ابریشم گیلان واقع در صومعه‌سرا بازدید کرد و از نزدیک در پی مشکلات این شرکت قرار گرفت.
 
سید کاظم دل‌خوش در حاشیه بازدید شرکت صنایع ابریشم گیلان با اشاره به مشکلات این شرکت اظهار کرد: مکانی که ظرفیت ۸۰۰ نفر اشتغال دارد با ۸۰ نفر کج دار مریض در حال کار است که اگر توجه نشود باز به حال تعلیق درخواهد آمد و باید به مردم فرصت داده شود تا در زمین‌های این شرکت درختان توت بکارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مزارع توت باید احیا شود، گفت: با تأمین پیله از استان‌های دیگر نمی‌شود انتظار پویایی شرکت ابریشم با این ظرفیت بزرگ را داشت.

وی با بیان اینکه تسهیلات می‌تواند در عرض یک سال دستگاه‌های فرسوده را احیا و با توان بیشتر به چرخه برگرداند، افزود: کیفیت ابریشم و برتر درگرو توجه ویژه مدیران است در غیر این صورت کشورهای هم‌جوار مانند روسیه انحصار را بازار را  باکیفیت تولید توان رقابت را از تولیدکنندگان داخل می‌گیرند.

 انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر صنعت معدن و تجارت نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شرکت صنایع ابریشم گیلان وزیر صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۶۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، علی مبارکی از قلع و قمع یک مورد ساخت و ساز غیر مجاز واقع در اراضی باغی روستای صومعه بخش مرکزی شهرستان خبرداد.

مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: این قلع و قمع که ۱۳۰ متر مربع از طریق ساخت غیرمجاز بنا، محوطه، تراس و دیوار بود درفرودین ماه ۱۴۰۳ در محدوده اراضی باغی روستای صومعه با حضور کارشناسان، یگان حفاظت امور اراضی و نیروی انتظامی و با همکاری مالک به استناد رأی صادره انجام شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تعداد ۶۴ فقره اخطار ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهرستان صادر شده است.

مبارکی بیان کرد: هر گونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ممنوع بوده و متقاضیان باید قبل از فعالیت نسبت به اخذ مجوزهای لازم از جهادکشاورزی و دستگاه‌های صادرکننده موافقت اصولی اقدام کنند.

شهاب جهانداری، رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی افزود: محدودیت اراضی مرغوب و مستعد کشاورزی و لزوم حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و همچنین نظارت و پیشگیری از تغییر کاربری‌های گسترده به استناد مواد ۳، ۸ و ۱۰ قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها از جمله وظایف امور اراضی جهادکشاورزی شهرستان است.

رئیس اداره امور اراضی جهادکشاورزی بیان کرد: طبق قانون با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی برخورد خواهد شد و شهروندان می‌توانند مشاهدات خود را از طریق سامانه تلفنی رایگان و۲۴ساعته ۱۳۱با ما در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا
  • راهپیمایی صومعه سرایی ها در حمایت از مردم مظلوم غزه
  • واحدهای تعطیل سمنان احیا شد/ رئیس جمهور: تلاش برای رفع کم آبی
  • واحد های تعطیل سمنان احیا شد/ رئیس جمهور: تلاش برای رفع کم آبی
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • طرح صنعتی تولید نخ ابریشم در چهارمحال و بختیاری ۶۴ درصد پیشرفت دارد
  • ۴ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال امسال احیا می‌شود
  • پیشرفت ۶۴ درصدی طرح صنعتی تولید نخ ابریشم
  • برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور
  • افزایش خروجی سد زاینده‌ رود برای آبیاری مزارع کشاورزان+ جزئیات