Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@02:41:55 GMT

کاهش دمای هوا در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۶۰۷۱

کاهش دمای هوا در خراسان جنوبی

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند -زارعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، توده هوای ناپایدار تا اوایل وقت امشب در منطقه  سبب وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و گاهی افزایش ابر می‌شود.

او گفت: از ظهر امروز تا صبح فردا شنبه نهم بهمن ماه کاهش دمای هوا نیز در استان قابل ملاحظه است و همچنین سرما و یخبندان در منطقه فراگیر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارعی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نیز بر اثر وزش باد شدید، دید افقی در حاجی آباد زیرکوه به  ۲ هزار متر، شهرستان بیرجند به ۴ هزار متر، طبس ۵ هزار متر، فردوس و سربیشه ۷ هزار متر و در نهبندان و سرایان به ۸ هزار متر کاهش یافته است.

در شبانه روز گذشته سربیشه با حداقل دمای منفی یک درجه سلسیوس سردترین و دهسلم نهبندان با حداکثر دمای ۲۴ درجه سلسیوس گرمترین شهر استان گزارش شده است.

در این مدت تغییرات دمایی در مرکز استان نیز بین ۸ و ۲۰ درجه سلسیوس ثبت شده است.

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دمای هوا کاهش دما ایستگاه هواشناسی هزار متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۶۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

سارا حکمی کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این پدیده در مناطق بادخیز خراسان رضوی همراه با خسارت خواهد بود.

وی ادامه داد: افزایش دما نیز یکی دیگر از پدیده‌های جوی است که از روز گذشته در استان خراسان رضوی آغاز شده و تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: هم اکنون آسمان در استان صاف است و به جز برخی بارش‌های پراکنده خفیف در مناطق کوهستانی، پدیده خاص دیگری وجود ندارد.

حکمی خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته، قوچان با کمینه دمای ۶ درجه سلسیوس و داورزن با بیشینه دمای ۲۷ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های استان بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۲ تا ۲۴ درجه را به ثبت رسانده است.

وی اضافه کرد: دمای فعلی مشهد ۱۵ درجه سلسیوس است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بین ۱۱ تا ۲۶ درجه در نوسان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد
  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد
  • شرایط جوی نسبتا پایدار و یکنواخت در خراسان جنوبی
  • پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی
  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد
  • افزایش دمای هوا در اردبیل
  • دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد / کاهش کمینه دما در اصفهان
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد/ کاهش کمینه دما در اصفهان
  • کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی