Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا  دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در این اطلاعیه تاکید کرد شهروندان جهت حفظ سلامت و بهداشت عمومی و کاهش اثرات سینرژیستی پدیده گرد و خاک و بیماری کووید ۱۹ که می‌تواند منجر به خطرات جدی برای بهداشت و سلامت عمومی به خصوص افراد حساس و دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و تنفسی شود، توصیه‌های بهداشتی و ایمنی را مراعات کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراین اطلاعیه  به شهروندان توصیه شده  جز برای موارد اضطراری از  منزل و محل کار خود خارج نشوند و  در صورت ضرورت خروج از منزل حتما از ماسک و عینک مناسب  استفاده کنند.

بر همین اساس افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی مدت یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.

این دانشگاه همچنین تاکید کرد  افراد باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل مانند ورزش‌های سبک و سنگین خودداری کنند وافراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی مدت یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند و افراد دیگر باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل مانند ورزش‌های سبک و سنگین خودداری کنند.

کاهش تردد خودروهای شخصی و کاهش استفاده از خوردوهای تک سرنشین،بسته نگه داشتن در و پنجره منزل و محل کار، اطمینان از وسایل گرمایشی گازی و سالم بودن دودکشها، استفاده از وسایل حفاظت فردی برای کارکنانی که به واسطه شغلی بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند ،جلوگیری از آتش زدن هر گونه  پلاستیک یا سوزاندن چوب و فضولات حیوانی در همه شرایط، عدم مصرف سیگار و قلیان در شرایط بروز پدیده از جمله این توصیه هاست.

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز همچنین توصیه کرد:  کارکنان شهرداری در فضای سبز و خدمات شهری حتما از کلاه و دستکش و ماسک استاندارد استفاده نمایند وعملیات جمع‌آوری، حمل و نقل و دفن زباله اصولی انجام پذیرد و از تلنبار و پخش زباله در معابر عمومی و آتش زدن آن جلوگیری شود، همچنین  به علت بخارات حاصل از مواد پاک‌کننده شیمیایی و گندزدا حتی‌الامکان از مصرف این مواد در شرایط بروز پدیده خودداری شود.

این اطلاعیه از عموم شهروندان خواسته است: در صورت مواجهه با تنگی نفس و هر گونه ناراحتی قلبی عروقی سریعاً به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند. 

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام اداره کل  حفاظت محیط زیست خوزستان، علاوه بر خرمشهر میزان گرد و غبار شهرهای آبادان، اهواز، اندیمشک ، بندر امام خمینی، بهبهان، حمیدیه ، دزفول ، رامشیر، سوسنگرد، شادگان ، شوش، شوشتر و ماهشهر تا ساعت ۹صبح روز جمعه  از حد مجاز فراتر رفته است.

میزان غلظت گرد و غبار در این ساعت شهرهای آبادان ۱۸۵۶، اهواز۱۴۰۰، اندیمشک۴۵۳ ، بندر امام خمینی۱۴۰۰، بهبهان۳۷۱، حمیدیه۶۵۸ ، دزفول۵۵۶ ، رامشیر۷۴۱، سوسنگرد۱۰۱۵، شادگان۱۳۷۱ ، شوش۵۳۲، شوشتر۱۲۰۴ و ماهشهر ۱۱۹۹ میکرگرم بر مترمکعب ثبت شد.

میزان استاندارد ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آلودگی هوا اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آلودگی هوا اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آلودگی هوا اهواز سنگین خارج از منزل دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۶۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان

سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی استان ثبت نام کردند و تحصیل خود را از اول اردیبهشت ماه آغاز می‌کنند.

مهران محسنی افزود: این دانشجویان از اتباع کشورهای پاکستان، هند و لبنان هستند که به منظور ادامه تحصیل در رشته‌ پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت‌نام کردند.

سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود:هم اکنون با احتساب دانشجویان جدید، ۱۲۵ دانشجوی بین‌الملل در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: امیدواریم این دانشجویان در طول تحصیل، سفیران خوبی از سوی کشور خود در ایران باشند و در پایان دوره نیز خاطرات خوب و به یاد ماندنی‌ از ایران به همراه خود ببرند.

این مسئول اضافه کرد: دانشجویان خارجی پس از فراغت از تحصیل و بازگشت به کشورشان معمولا ارتباط خود را با دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اند حفظ می کنند و به عنوان سفیران فرهنگی ایران، تمدن و آداب و رسوم ما را به هموطنان خود معرفی می‌نمایند.

وی خاطرنشان کرد: ارتباطات بین‌المللی موجب تبادل دانشجو و استاد و منجر به ارتقای آموزش در دانشگاه‌ها می‌شود.

این مسئول گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ظرفیت ها و زیرساخت های لازم و اساتید توانمند برای جذب دانشجویان خارجی برخوردار است و باید از این ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف کشور در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • جزئیات تغییرات آزمون دستیاران پزشکی اعلام شد
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد
  • یک کشته و دو مصدوم در حادثه رانندگی محور خرمشهر_اهواز
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • پلمب یک محل غیرمجاز زیبایی و لیزر در اردبیل
  • کشف بیس از ۵۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان