Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@20:18:50 GMT

ضرورت تبیین درست دستاوردهای انقلاب به نسل آینده

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۶۶۳۹

ضرورت تبیین درست دستاوردهای انقلاب به نسل آینده

ایسنا/زنجان امام جمعه زنجان با تاکید بر رعایت تقوی الهی، گفت: اقدامات و دستاوردهای ارزشمند نظام جمهوری اسلامی باید در دهه‌فجر، به خوبی برای نسل جدید تبیین شود.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۸ بهمن‌ماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ۱۹ دی‌ماه و در دیدار با مردم قم، اظهار کرد: تلاش دشمن برای وارونه جلوه دادن حقایق اسلام و انقلاب اسلامی، نشانگر این است که باید بازشناسی انقلاب اسلامی برای نسل‌های سوم و چهارم انقلاب در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه توجه به جهاد تبیین، مسئله مهمی است، بیان کرد: پایه‌گذار جهاد تبیین در ابتدا امام سجاد (ع) بودند و در زمان امام باقر (ع) و امام صادق (ع) نیز بسیار پررنگ‌تر شد، این در حالی است که امروز بهره‌گیری از جهاد تبیین در راستای مقابله با جنگ‌نرم دشمن، ضروری است.

خطیب نماز جمعه زنجان با یادآوری اینکه همه تلاش و هدف اتاق فکر دشمن برای تضییع دستاوردهای انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: کارنامه انقلاب شکوهمند اسلامی از سال ۱۳۴۱ تاکنون درخشان و قابل دفاع بوده و تضعیف دستاوردهای آن، خیانت آشکار به خون مقدس شهدا و آرمان‌های ملت شریف ایران اسلامی است.

وی افزود: تمام وجود امام راحل به عنوان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و بعد از ایشان مقام معظم رهبری، سرشار از زهد، تقوا، شجاعت و کار برای رضای خدا بوده و هست و ملت ایران باید قدر این نعمات‌ خدادادی را بدانند.

امام جمعه زنجان اضافه کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران پایگاه آمریکا، اسرائیل و غرب بود اما اکنون تمام قدرت، مجلس، دولت، رهبری، مجلس خبرگان و نیروهای مسلح در خدمت مردم هستند و مردم‌سالاری دینی در کشور عینیت پیدا کرده است.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: دستاوردهای انقلاب اسلامی قابل مقایسه با قبل نیست و با وجود همه توطئه‌ها و بدخواهی دشمنان، ایران اسلامی مقتدرانه به پیش رفته و افتخاراتش روز به روز در حال افزایش است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اهمیت اهل قلم، بیان، رسانه متفکران، آزادی‌خواهان برای نشان دادن قدرت جمهوری اسلامی ایران گفت: به فرمایش امام راحل، این انقلاب بدون عنایات خداوند شکل نمی‌گرفت.

وی با اشاره به سکوت جوامع بشری در مقابل جنایات امارات متحده و آل‌سعود در قبال مردم مظلوم یمن، متذکر شد: محکوم ‌کردن این اقدامات سبوعانه و مخالف حقوق بشر، وظیفه هر مسلمانی است.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: تجربه هفت سال گذشته نشان داده، تحریم‌ها، درگیری‌های نظامی و کشتار مردم نمی‌تواند منجر به حل بحران یمن شود و راه رهایی، رفع محاصره مردم مظلوم یمن، توقف عملیات نظامی و احترام به استقلال و حاکمیت مردم این کشور بوده و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد، همچون گذشته در این مسیر همکاری و تلاش کند.

گفتنی است، در پایان نماز وحدت‌بخش جمعه زنجان، مردم همیشه در صحنه این شهر در حمایت از مردم مظلوم یمن و در راستای محکومیت جنایات اخیر علیه مردم این کشور توسط ائتلاف ضد مردم یمن، راهپیمایی کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی زنجان نماز جمعه انقلاب اسلامی جمعه زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۶۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت معرفی خدمات انقلاب اسلامی درعرصه عمل وخدمت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام بهادری در همایش استانی گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰ امام که در سالن جلسات امام خامنه ای مصلی ارومیه برگزار شد، افزود:  در کنار تبلیغات رسانه ای برای معرفی دستاوردهای انقلاب ،عرصه عمل و خدمت فرصت بسیار خوبی برای معرفی تبلیغ دستاوردها و خدمت های انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی ره ادبیات حکومت الله و حکومت طاغوت را وارد واژگان سیاسی کردند، تصریح کرد: یکی از فرازهای بسیار مهم در فرمان امام خمینی مبنی بر افتتاح حساب ۱۰۰ این بود که مسئله  مسکن باید حل شود و در این حوزه تبعیض وجود نداشته باشد‌.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با تاکید به اینکه مسئله مسکن یکی از وجوه تمایز حکومت الهی با حکومت طاغوت است، اظهار کرد: مسئله مسکن به یکی از معضلات در دوران پهلوی تبدیل شده بود و از آنجایی که حکومت الهی تبعیض را قبول ندارد از این رو هدف  امام خمینی از صدور فرمان ۱۰۰  رفع این تبعیض و داشتن یک خانه برای هر ایرانی بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ما در موضع صدور انقلاب به غرب هستیم، یاد آور شد: ما مرزنشینان زبان گویای انقلاب اسلامی هستیم و اگر عمران و سازندگی به نحو احسنت در این مناطق اجرا شود خواهیم نتوانست بهترین وسیله برای تبلیغ نظام و انقلاب تبدیل شویم.

حجت الاسلام بهادری ادامه داد: خانه سازی و خدمت رسانی می‌تواند  بهترین وسیله تبلیغ  کشور به دنیا و کشورهایی باشد که دایه دار توسعه و پیشرفت هستند اما مردمشان در محرومیت زندگی می کنند.

دیگر خبرها

  • ضرورت معرفی خدمات انقلاب اسلامی درعرصه عمل وخدمت
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی به اسرائیل و آمریکا بود
  • عملیات سپاه پاسداران امید را در دل مقاومت و مردم مظلوم غزه آفرید
  • نماز جمعه یکی از دست آورد‌های مهم انقلاب اسلامی است
  • پیام مشترک امام جمعه و استاندار کرمانشاه درپی پاسخ مقتدرانه و پیروزمندانه علیه رژیم صهیونیستی
  • قدردانی امام جمعه و استاندار کرمانشاه از عملیات سپاه
  • پیام مشترک امام جمعه و استاندار کرمانشاه درپی پاسخ مقتدرانه علیه رژیم صهیونیستی
  • پیام امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی پاسخ مقتدرانه علیه رژیم صهیونیستی
  • پیام امام جمعه بوشهر در حمایت از حمله موشکی و پهپادی علیه رژیم صهیونیستی
  • سیلی ایران به صهیونیست‌ها از ضرورت‌ها بود