Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه لرستان با اشاره به تشابه جنایات و ترورهای داعش با منافقانی همچون رجوی، گفتند: پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک حادثه عظیم در دنیا بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، حجت‌الاسلام سید علی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بروجرد با اشاره به فرارسیدن ایام دهه فجر، اظهار داشت: امام خمینی (ره) پس از ۱۴ سال تبعید در ۱۲ بهمن سال ۵۷ باعظمت وارد کشور شد و مورد استقبال بی‌نظیر مردم قرار گرفت، پیروزی انقلاب یک حادثه عظیم در دنیا بود که سابقه نداشت و رژیم پهلوی را کنار زدند و حکومتی جدید تأسیس شد که همه باید در این ایام دستاوردهای انقلاب را بیان کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دشمن به‌گونه‌ای تبلیغ می‌کند که گویا انقلاب کاری نکرده است، اگر مقایسه کنیم تعداد مراکز آموزشی، بهداشتی، پیشرفت‌های علمی، نظامی با قبل از انقلاب مشخص می‌شود که بسیار خدمات ارائه‌شده است و مسئولین آمار مقایسه‌ای ارائه دهند که نسل جوانان این خدمات را مشاهده نمایند.

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به‌ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عنوان کرد: موج جدید کرونا در کشور آغازشده باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی ازجمله استفاده از ماسک، واکسن و رعایت فاصله مدنظر باشد.

وی با اشاره به‌ضرورت حمایت از تولید، تصریح کرد: در این راستا قرارگاه پشتیبانی تولید تشکیل‌شده و به‌صورت جدی فعالیت دارد که اصل کار این است که برای متقاضیان کارآفرین، مجوز صادر کند که گاهی این مجوزها سال‌ها طول می‌کشد اما طی چند روز صادر شوند، همچنین کارخانه‌هایی که مشکل مالی و حقوقی دارند پیگیری و کمک می‌شوند.

طهماسبی گفت: واکسن برکت ثبت جهانی شد و به‌عنوان یک واکسن مؤثر شناخته شد که ما به دانشمندان تبریک می‌گوییم که کشور و ایران را سرافراز کردند.

امام‌جمعه بروجرد برگزاری رزمایش حضرت فاطمه زهرا (س) را نشانه قدرت برشمرد و بیان کرد: رزمایش حضرت فاطمه زهرا (س) در شرق کشور توسط سپاه برگزار شد که این رزمایش نمایش قدرت بود، این رزمایش قوت قلب برای دوستان و ترس و وحشت برای دشمنان و تروریست‌ها بود.

 حسینی با اشاره به حلول ماه رجب، خاطرنشان کرد: بایستی تلاش کرد تا اعمال ماه رجب را به‌خوبی انجام دهیم و این ماه باعظمتی است که روزه گرفتن در این ماه بسیار ثواب دارد و لیله الرغائب را در پیش داریم که فرصتی برای احیا و بندگی است.

تشابه جنایات و ترورهای داعش با منافقان

حجت‌الاسلام محمدجواد گراوند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت: در دوران جاهلیت و قبل از ظهور اسلام، زنان در جایگاه مناسبی قرار نداشته و دارای حقوق خاصی نبودند و برخی اوقات حتی زنده‌به‌گور می‌شدند، ولی اسلام برای ارزش‌های اسلامی با این تفکر به مبارزه پرداخت و عدالت را در حق جامعه زنان پیاده کرد.

وی با اشاره به احترام و محبت خاص پیامبر اکرم (ص) نسبت به فاطمه زهرا (س)، افزود: بشریت مرهون حضرت زهرا (س) است چراکه جایگاه حقیقی زنان را به جهان نشان داد و این را تبیین کرد که این فرزند پیامبر اکرم (ص) اسوه‌ای حسنه برای تمام جهان به شمار می‌رود و در این زمینه حضرت ولی‌عصر (عج) نیز می‌فرماید الگوی من حضرت فاطمه زهرا (س) است.

امام‌جمعه موقت کوهدشت اظهار داشت: در تربیت فرزندان بایستی راه و مکتب حضرت زهرا (س) را در نظر گرفت چراکه این مسیر ختم به کمال خواهد بود‌.

وی با اشاره به اینکه سقط‌جنین قتل نفس است، تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام از دوران جاهلیت جنایتکارتر هستند، چراکه هم زنان، هم مادران، هم کودکان و هم مردم بی‌گناه را با بی‌رحمی تمام، به خاک و خون می‌کشتند.

گراوند ضمن گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر، گفت: جهاد تبیین در نگاه رهبر معظم انقلاب بسیار مهم بوده و همواره بر پیاده‌سازی آن در جامعه تأکیددارند، هرجایی که ما در مقابل دشمن مقابله و ایستادگی کردیم این جهاد خواهد بود و تبیین نیز به معنای آشکار و تمییز کردن دو چیز است، دهه فجر بهار تبیین جهاد به شمار می‌رود.

امام‌جمعه موقت کوهدشت در واکنش به خرابکاری اخیر ضدانقلاب در صداوسیما، بیان کرد: منافقانی همچون رجوی‌ها جنایاتشان حتی از داعش بیشتر بود و تروریست‌های امروز از این گروه جنایتکار الگو می‌گیرند و تشابه دارند.

وی گفت: بایستی به لحاظ جهاد، توانمندی و تأثیرگذاری در حوزه فضای مجازی برای رویارویی و مقابله با دشمنان در این عرصه فعال باشیم.

گراوند با اشاره به توانمند نظامی و دفاعی انقلاب اسلامی ایران، بیان کرد: تنها کشوری که توانسته حمله موشکی به آمریکا داشته باشد ایران بود که در جریان حمله به پایگاه عین الاسد این را به رخ جهانیان کشید.

امام‌جمعه موقت کوهدشت با اشاره به‌ضرورت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: بایستی همواره با تکیه‌بر توان داخلی، اتحاد و همدلی درراه پیشرفت و تعالی این نظام اسلامی تلاش کرد.

مطالبه گری صحیح از مصادیق امربه‌معروف و نهی از منکر است

حجت‌الاسلام حسن رضایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته معمولان، اظهار داشت: مطالبه گری بر پایه‌ای از مفاهیم عمیق دینی استوار است که علاوه بر شناخت و بیان مشکلات، به ارائه راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات نیز پرداخته می‌شود.

وی افزود: آموزه‌های دینی و نیز امامین انقلاب بر مطالبه گری و نقد منصفانه توصیه و تأکید نموده‌اند؛ مطالبه گری از مسئولان از نکات مهم و قابل‌توجه در راستای کاهش مشکلات عمومی می‌باشد که البته لازم است این موضوع بر اساس رعایت انصاف و لحاظ نمودن واقعیت‌های کشور و تحریم‌های ظالمانه باشد، از طرفی کسی نیز که مسئولیتی را پذیرفته نباید خود را از انتقاد مشفقانه مصون بداند.

امام‌جمعه معمولان عنوان کرد: نقد دلسوزانه و منصفانه موجب می‌شود که یک مسئول کم‌کار، احساس کند در زیر نگاه منتقدانه و مطالبه گری اجتماعی قرار دارد، لذا یک مسئول متخلف نباید به‌واسطه رانت و بازی‌های سیاسی، مصون از پاسخگویی باشد.

وی تصریح کرد: مطالبه گری صحیح از مصادیق امربه‌معروف و نهی از منکر است که نه‌تنها یک حق بلکه رسالتی عمومی در راستای کاهش مشکلات عمومی، مقابله با فساد و استقرار عدالت است، اما باید توجه داشت که مطالبه گری، عاری از تخریب و خودنمایی و افتراء و جوسازی و بازی‌های سیاسی و بلکه برای رضای خدا و خدمت به مردم باشد.

رضایی گفت: بنابراین، مطالبه گری دارای بایدها و نبایدهایی است که اگر در مسیر صحیح قرار گیرد زمینه‌ای برای اصلاح امور می‌شود و تفاوت است میان مطالبه اجتماعی با طلبکار اجتماعی؛ چراکه در مطالبه اجتماعی، خواست و مصلحت همه افراد جامعه پیگیری می‌شود ولی طلبکار اجتماعی فقط به فکر خود و اطرافیان خود است.

امام‌جمعه معمولان بیان کرد: گاهی رسانه‌ها و برخی افراد در فضای مجازی به رشد طلبکاری اجتماعی دامن می‌زنند و حتی چه‌بسا مغرضانه و غیر عالمانه به‌صورت ناشناس پیامی بگذارد، پس در کنار نقد عالمانه و ذکر نقاط ضعف، نقاط قوت نیز ذکر شود زیرا نباید غافل شد که دشمنان و رسانه‌های معاند همواره با پمپاژ یأس و ناامیدی و با سیاه نمایی درصدد دلسرد و ناامید کردن مردم از نظام اسلامی هستند، مسئولان نیز نسبت به افرادی که دلسوزانه و عالمانه، مطالبه اجتماعی دارند استقبال کنند.

وی گفت: قتل‌عام بی‌رحمانه غیرنظامیان در یمن که حتی با حمله به زیرساخت‌های مخابراتی موجب قطع اینترنت در یمن شد که دشمنان خواستند صدا و صحنه‌های مظلومیت مردم مقاوم یمن و اوج وحشی‌گری متجاوزان به سمع و نظر مردم دنیا نرسد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حضرت فاطمه زهرا مطالبه گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۷۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفدراسیون صادرات: جمعه و شنبه باید تعطیل شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کنفدراسیون صادرات ایران با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه مقننه، اعلام کرد: عدم تطبیق تعطیلات پایان هفته در ایران با سایر کشورهای دنیا، منجر به برقراری محدود ارتباطات تجاری با بازارهای جهانی آن هم در شرایطی خواهد شد که اقتصاد ایران با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند که به طور قطع، تصمیم نمایندگان مبنی بر اعلام رسمی تعطیلات پایان هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه و نیز فرصت مؤثر ۳ روزه در هر هفته برای تعامل و انجام مراودات تجاری با بازارهای جهانی، بیش از پیش بر سختی آن خواهد افزود.

در بخشی از این نامه آمده است؛ موکول کردن تعطیلات پایان هفته به جمعه و شنبه می‌تواند تعداد روزهای مؤثر برای فعالان اقتصادی در تعاملات تجاری با دنیا را به ۴ روز در هفته افزایش داده و زمینه‌ساز فضای موثرتری در تجارت خارجی و ارزآوری برای کشور شود.

کنفدراسیون صادرات ایران به عنوان تشکل بالادستی حوزه صادرات غیرنفتی، همراه با دیگر بخش‌های اقتصادی مخالفت خود با محدود شدن فعالیت‌های تجاری را اعلام کرده و از مجلس شورای اسلامی درخواست نمود تا با تجدیدنظر در این تصمیم، زمینه رشد و ارتقای سطح تعاملات اقتصادی کشور با دنیا را فراهم کنند.

کد خبر 6080099 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • کنفدراسیون صادرات: جمعه و شنبه باید تعطیل شود
  • راهپیمایی «جمعه خشم» در لرستان برگزار می‌شود
  • همه عملیات‌های تلافی‌جویانه ایران در پاسخ به جنایت دشمنان پس از انقلاب اسلامی
  • راهپیمایی جمعه خشم در لرستان
  • دنیا، پیام قدرت ایران را دریافت کرد
  • هدف ایران مبارزه با جبهه‌های باطل است/ تا پای جان پای اسلام و تمامیت اراضی ایران هستیم
  • پیروزی همیشگی جبهه حق بر باطل
  • روسیه: غرب در شناسایی طراحان اصلی حادثه مسکو همکاری کند
  • عباسی: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی یک نوع عملیات جدید را در دنیا رقم زد
  • ایران در برابر هیچ تجاوزی ساکت نمی‌نشیند