Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@00:29:13 GMT

حمله یمن دفاع از خودش بود/ تاکید بر اهمیت جهاد تبیین

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۷۱۸۷

حمله یمن دفاع از خودش بود/ تاکید بر اهمیت جهاد تبیین

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی امام‌جمعه شهرستان سوادکوه(بخش زیراب) در خطبه‌های نمازجمعه، بی‌توجهی به مقوله حجاب را از چالش‌های جامعه امروز برشمرد و اظهار کرد: حجاب موضوع فردی نیست بلکه بحث کیان، ارزش دینی و ملی ما است و حجاب سنت ملی و خیمه دین و شریعت است که در روایتی پیامبر فرمودند: هر زنی که برای حفظ عفتش استقامت کند، خداوند ثواب شهید را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال گرفتن چادر از سر زنان ما هستند،گفت: صدها سال برنامه دشمن برداشتن چادر از سر زنان ما است. اسلام مخالف حضور زنان در جامعه نیست اما باید عفت، پاکدامنی و حجاب رعایت شود.

رضایی خاطرنشان کرد: آتاتورک با همه ضدیتی که نسبت به حجاب داشت، هیچ‌گاه زنش بدون حجاب حضور نداشت.اما رضا شاه مامور برداشتن حجاب از سر مردم بود و نزدیک به ۲ هزار نفر را به خاک و خون کشید و زنان و مردان را زنده به گور کرد. 

خطیب نمازجمعه زیراب سوادکوه با برشمردن حجاب به عنوان موضوع با اهمیت، اختلاط زن و مرد را از دیگر چالش‌های جامعه امروز دانست و بیان کرد: یکی از مسائلی که باعث نزول بلا می‌شود، اختلاط زنان و مردان نامحرم است و کسی نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشد و باید امر به معروف و نهی‌از منکر داشت که پیامبر فرمود: «اگر کسی با زن نامحرم شوخی کند، در مقابل هر کلمه‌اش، خداوند هزاران سال حبس برایش دارد».

رضایی ضمن تبریک پیش رو بودن دهه‌فجر و سالروز  بازگشت امام خمینی(ره)  به میهن و میلاد امام‌محمد‌باقر علیه‌السلام و همچنین تبریک صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام‌جهانی، به رانش زمین در منطقه مهران‌آباد زیراب اشاره و گفت: در پی رانش زمین در منطقه مهران‌آباد،حضور شهردار، ریاست و اعضای شورای شهر را شاهد بودیم که جای تشکر دارد و امیدواریم با کمک مسؤولان شهرستان و استان، مشکل حل شود و رانش ادامه نیابد و مردم دچار مشکل نشوند. 

امام‌جمعه زیراب سوادکوه با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اهمیت جهاد تبیین، اظهار کرد: در واقع هر تلاشی چه اقتصادی، علمی که در مقابله با دشمن باشد، جهاد محسوب می‌شود. 

رضایی با بیان اینکه عده‌ای با تصور نادرست می‌گویند دین از سیاست جداست، تصریح کرد: چرا عده‌ای چنین می‌گویند؟ این حرف‌ها را از کجا آورده‌اند؟ اکثر امامان ما در سنین پایین به شهادت رسیدند. جهاد تبیین داشته‌اند و در راه مبارزه با طاغوتیان زمانه‌ خود، به شهادت رسیدند.‌گاهی جهاد با شمشیر است و گاهی با زبان و عمل. 

خطیب نمازجمعه زیراب با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، ادامه داد: اگر ولی فقیه نداشتیم، حکومت نداشتیم. اگر سیاست را از دین جدا می‌کردیم امروز همان بلایی که وهابیون بر کربلایی‌ها و نجفی‌ها آورده بودند، بر سر ما می‌آوردند. امروز اگر می‌خواهیم از کیان اسلام دفاع کنیم باید در میدان باشیم. 

رضایی با توجه به جنایت‌هایی که علیه مردم مظلوم یمن اتفاق افتاده، خاطر نشان کرد: نزدیک به هفت سال بر سر زنان، کودکان و مردم مظلوم یمن، بمباران می‌شود. اکنون که حمله موشکی به امارات و عربستان انجام شده، فریاد سازمان حقوق بشر کجایند، بلند شده است.در حالی که یمن از خود دفاع کرد.‌

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۷۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است

کریم اکبرزاده رزمنده جانباز، راوی دفاع مقدس و مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد تبریز در جریان اردوهای راهیان نور در یادمان شهدای شلمچه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: در زمان دفاع مقدس وظیفه ما دفاع از انقلاب، مملکت و مقابله با تهاجم دشمن بود. کار ما کار نظامی گری بود و به قول امروزی‌ها دفاع سخت بود. در هر حال هشت سال دفاع مقدس با موفقیت به پایان رسید.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس به پایان رسید اما دفاع همچنان باقی است؛ چون دشمن در هر مقطعی چه با تهاجم نظامی چه با تهاجم‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی قصد و نیت نابودی نظام و انقلاب را دارد. وظیفه ما دفاع از این انقلاب، نظام و مملکت است. اگر هشت سال دفاع مقدس تمام شده، دفاع‌های دیگری باید انجام بدهیم.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تبریز در ادامه سخنان خود گفت: هیچ تفکر و اندیشه‌ای بدون تبیین باقی نمی‌ماند. شاید اندیشه مکتبی در مقطعی اوج بگیرد ولی اگر تبیین نشود، آن اندیشه، فکر و باور از بین می‌رود. برای اینکه اندیشه‌ای را نگه‌داریم و باقی بگذاریم، باید آن را تبیین کنیم. راهیان نور بهترین ابزار تبیین هشت سال دفاع مقدس است. راهیان نور بهترین وسیله است تا ما بتوانیم اندیشه، ایثار، شهادت، اخلاص و صداقت آن دوران را توسط راویان برای نسل فعلی و حاضر بیان کنیم تا باور کنند چه اتفاقات ارزشمندی توسط چه کسانی در دوره دفاع مقدس افتاده است، تا بتوانند این مسیر را ادامه بدهند و برای نسل آینده تحکیم کنند.

محمدمهدی عبداللهی رزمنده، جانباز، آزاده و راوی دوران دفاع مقدس نیز در یادمان شهدای هویزه گفت: زمانی که به جبهه اعزام شدم، آستانه عید نوروز بود و من در پایه اول دبیرستان یا به قول امروزی کلاس نهم مشغول تحصیل بودم.

وی افزود: در کمک‌های مردمی که به جبهه می‌فرستادند، نامه یک دختر دانش آموز سوم ابتدایی را دیدم که املایش را ارسال کرده و نوشته بود: «بضاعت مالی آن‌چنانی نداریم، تنها چیزی که می‌توانستم به شما هدیه کنم این املا بود که بیست گرفته‌ام. بیست برای شمایی که بیست هستید.» این نامه پرانرژی بود و با آن احساس غربت نکردم. این نامه نقش مردم در دوران دفاع مقدس را نشان می‌دهد که چه قدر انرژی بود.

این راوی دفاع مقدس گفت: یک روز دسته ما به صبحگاه رفته بود. پیش از اذان صبح یکی از بچه‌ها کتری را پُر کرده و روی چراغ گذاشته بود. تا نماز صبح و زیارت عاشورا بخوانیم طول کشی به خیمه برسیم. وقتی رسیدیم، دیدیم این کتری در حال خشک شدن است، در کتری بالا و پایین می‌رود، مرتضی جاویدی معروف به اشلو که فرمانده دسته بود با لهجه شیرازی به صورت فی البداهه بر حسب نوحه آهنگران خواند: «بچه ها می قُلَد و می‌جوشد کتری روی چراغُ»

کد خبر 6062637 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه کیش بر اهمیت روز جهانی قدس امسال
  • اهمیت زبان هنر در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی
  • محفل بزرگ قرآنی «امام حسنی ها» نوعی جهاد تبیین بود
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است
  • تجمع بانوان اصفهانی برای دفاع از مقاومت مردم فلسطین
  • اهمیت نظارت درون سازمانی و مبارزه با فساد/ لزوم کاهش زمان دادرسی و تکریم ارباب رجوع
  • تبیین آخرین دستورالعمل های مرتبط با حوزه عفاف و حجاب
  • تبیین آخرین دستورالعملهای مرتبط با حوزه عفاف و حجاب
  • اهمیت تحقق شعار سال نیازمند تبیین است
  • تبیین مبانی شعار سال برای مدیران دستگاه های اجرایی استان