Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «بسام مولوی» وزیر کشور لبنان امروز جمعه سخنانی را در خصوص انتخابات پارلمانی این کشور مطرح کرد. وی گفت: ما برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر از آمادگی کامل برخوردار هستیم.

بر اساس این گزارش، وزیر کشور لبنان در ادامه اظهاراتش در این زمینه عنوان کرد: در حال حاضر فراهم آوردن مقدمات لازم جهت برگزاری انتخابات در موعد مقرر آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما انجام اقدامات لجستیک را شروع کرده ایم.

از سوی دیگر «وئام وهاب» رئیس حزب توحید لبنان گفت: هیچکس توان به تعویق انداختن یا لغو انتخابات را ندارد و این انتخابات در موعد مقرر آن برگزار خواهد شد. وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: بحران در لبنان بدون برگزاری نشست فراگیر حل و فصل نخواهد شد.

این درحالی است که روز گذشته «جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی لبنان گفته بود: در صورتی که انتخابات پارلمانی آتی به تعویق بیفتد، مشکلات اقتصادی و سیاسی کنونی لبنان بیش از پیش تشدید خواهد شد.

جبران باسیل در ادامه نیز عنوان کرد: تصمیم سعد الحریری برای کناره گیری از عرصه سیاسی به دلیل شرایطی که او داشت، غافلگیر کننده نبود. متأسفانه در این میان، برخی تلاش‌های خارجی برای منفجر ساختن اوضاع در لبنان به چشم می‌خورد.

گفتنی است، سعد الحریری نخست‌وزیر سابق، پس از یک سِری شکست‌های مالی و سیاسی در سال‌های اخیر، فعالیت‌های سیاسی خود را «تعلیق» کرد. برخی این استعفا را یک ضربه به انتخابات پارلمانی لبنان می‌دانند و اینگونه تفسیر کردند حال که لبنان در یکی از بدترین فروپاشی‌های اقتصادی در تاریخ معاصر بسر می‌برد، حریری که از سوی عربستان حمایت می‌شد، اعتراف کرد که در جلوگیری از سقوط لبنان به سمت یک فروپاشی اقتصادی ویرانگر شکست خورده است.

این دیدگاه هم وجود دارد که این اقدام حریری به معنای بایکوت انتخابات از سوی سُنی‌ها است و احتمال دارد انتخابات به تعویق بیفتد. این حرکت تنش‌های فرقه‌ای را شعله‌ورتر می‌کند. لازم به ذکر است، بنا بر اعلام مقامات لبنانی، انتخابات پارلمانی این کشور در تاریخ ۱۵ ماه مِی سال جاری میلادی (۲۵ اردیبهشت ماه) برگزار خواهد شد.

کد خبر 5410980 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: سعد الحریری لبنان انتخابات لبنان 2018 ایالات متحده امریکا روسیه اوکراین عراق عربستان سعودی امارات متحده عربی سوریه جو بایدن ناتو مسکو واشنگتن ایران رژیم صهیونیستی جنگ 2015 یمن انتخابات پارلمانی موعد مقرر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۷۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخبار سفر رئیس‌جمهور به پاکستان / رئیسی: سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بامداد امروز دوشنبه پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا، با بیان اینکه این سفر به دعوت روسای جمهور دو کشور دوست انجام می‌شود، تصریح کرد: کشور پاکستان از جمله کشورهای مهم جنوب آسیا و دارای روابط دیرینه‌ تاریخی و تمدنی با ایران است که همواره روابط سیاسی و اقتصادی و نیز همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد توجه دو کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: رئیسی دوشنبه به پاکستان سفر می‌کند

رئیس جمهور با اشاره به نگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه حقوق بشر، دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با تروریسم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست همسایگی و توسعه روابط با کشورهای اسلامی و همسو، علاقمند به ارتقای روابط با کشور پاکستان است و در این سفر مسائل مختلفی از جمله مسائل اقتصادی و تجاری، انرژی و مسائل مرزی با دولت پاکستان مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

رئیسی همچنین با بیان اینکه سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست، از هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری مبادلات تجاری و اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه دو کشور در این زمینه خبر داد و گفت: مردم پاکستان، مردمی مومن، متدین و علاقمند به ارزش‌های انقلاب اسلامی بویژه به امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی هستند و محبت و ارادت خود به ایران اسلامی را بارها به اثبات رسانده‌اند، ما امنیت این کشور را امنیت خود می‌دانیم و معتقدیم تثبیت و ارتقای امنیت نقاط مرزی به نفع دو کشور و دو ملت خواهد بود.

رئیس جمهور همچنین توسعه روابط اقتصادی و تجاری با سریلانکا را از جمله اهداف سفر خود به این کشور عنوان کرد و با اشاره به رشد قابل توجه همکاری‌های دو کشور در حوزه فنی و مهندسی ابراز امیدواری کرد این سفر نقطه عطفی در ارتقای سطح روابط میان ایران و سریلانکا باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227974 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • برگزاری انتخابات دور دوم در ۸ حوزه کشور به صورت الکترونیک
  • اخبار سفر رئیس‌جمهور به پاکستان / رئیسی: سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود