Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سفر استانی به گیلان مبلغ هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی استان گیلان مصوب شده است. - اخبار استانها -

‌به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، جواد ساداتی‌نژاد ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان رودسر، گیلان را یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی ایران و از محورهای امنیت غذایی کشور خواند و اظهار داشت: در حوزه توسعه کشاورزی، گیلان یکی از 10 استان برگزیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بررسی مشکلات کشاورزان در این سفر و با بیان اینکه مشکلات مربوط به کشت کیوی حل شده و تا هفته آینده مشکلات برطرف شود تصریح کرد: مبلغ هزار و 637 میلیارد تومان برای بخش کشاورزی استان گیلان مصوب شده است.

وی به سفر وزیر امور خارجه به کشور هند اشاره کرد و با بیان اینکه بنده نیز در این سفر حضور می‌یابم تا کارگروهی برای بررسی محصولات با خاک و بی‌خاک تشکیل شود گفت: یکی از موضوعات مهم وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم خودکفایی در محصول برنج است.

پانزدهمین سفر استانی دولت| مطالبات مردم استان گیلان از رئیس‌جمهور چیست؟ + فیلمرئیس مجمع نمایندگان گیلان: "حل معضل پسماند" مطالبه جدی مردم گیلان از رئیس جمهور استگزارش تسنیم از حضور اعضای هیئت دولت در استان گیلان/ از وعده جوان‌سازی باغات چای تا بررسی ‌مشکلات مردم

ساداتی‌نژاد عنوان داشت: با توجه به ظرفیت کشور در تولید برنج نباید واردات برنج داشته باشیم اما سالانه یک میلیون تن برنج به کشور وارد می‌شود از این رو با برنامه‌ای که در سه استان شمالی داریم سعی داریم با افزایش دوره کشت مقدار مورد نیاز کشور را تولید کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی از انعقاد قرارداد بین جهاد کشاورزی و قرارگاه سازندگی خاتم جهت افزایش تولید برنج خبر داد و افزود: پیش‌بینی ما هزینه 3 میلیارد دلار یا مبلغی بیش از 90 الی 100 میلیارد تومان از محل تهاتر نفت برای این امر در 5 سال است که در این سفر 700 میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

وی اذعان کرد: در این سفر 315 میلیارد تومان برای استخرهای ذخیره آب، شبکه‌های آبیاری زهکشی و بهسازی آب بندان‌ها، 75 میلیارد برای نوسازی باغات چای و 10 میلیارد تومان برای راه‌اندازی ایستگاه تحقیقاتی تولید کیوی و فندق اختصاص یافته است.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه 15 میلیارد تومان برای تجهیز 3 پست قرنطینه در این سفر در نظر گرفته شد گفت: 30 میلیارد تومان حفظ و نگهداری جنگل، 50 میلیارد تومان برای تجهیز مزارع ماهی، در بخش مبارزه با آفات مرکبات 2 میلیارد تومان و 10 میلیارد تومان جهت تجهیز یگان حفاظت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در این سفر استانی جهت توسعه باغات مرکبات 50 میلیارد تومان، برای ساخت دو ایستگاه پمپاژ در مناطق مختلف استان 150 میلیارد تومان، برای زیرساخت‌های حوزه کشاورزی در شهرک‌های کشاورزی 40 میلیارد تومان و برای آبخیزداری استان 40 میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام/614/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد تومان وزیر جهاد کشاورزی استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۷۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» که در روستای ایزی سبزوار اجرا می شود،‌ گفت: هدف وزارت جهاد کشاورزی، تبدیل هر خانه‌ روستایی به یک کارگاه تولیدی به منظور کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی است.

وی افزود:‌ وزارت جهاد کشاورزی با این طرح تلاش می‌کند با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغالزا، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص را متناسب با ظرفیت هر منطقه، امکان‌پذیر کند.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز گفت:‌ طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد»، برای نتخستین بار در استان خراسان رضوی،‌ با هدف بهبود معیشت خانوار روستایی در روستای ایزی از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار، به اجرا درآمده است.

علی اصغر امانیان افزود:‌ زنان عضو صندوق اعتباری خرد زنان روستایی، به عنوان زنان کارآمد در این طرح حضور دارند و توسعه نقش آفرینی زنان در عرصه اقتصادی و اجتماعی به عنوان بخش مهمی از جمعیت فعال جامعه یکی از ارکان مهم توسعه همه جانبه کشور و اهتمام بخشی به توسعه پایدار است.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی سبزوار این طرح را به منظور توسعه کشاورزی خانوادگی، توسعه مشاغل مکمل کشاورزی و بهبود معیشت خانوار روستایی به صورت نمونه در روستای ایزی به اجرا درآورده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اظهار کرد: با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغال‌زا و تشکیل زنجیره تولید پرورش مرغ بومی و تولید تخم مرغ، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص حاصل خواهد شد.

بازدید از چند طرح تولیدی زنان روستایی در روستاهای ایزی و دولت آباد از جمله برنامه های سفر مشاور وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان سبزوار است.

روستای ایزی، با جمعیتی حدود سه هزار نفر در پنج کیلومتری شمال شرق سبزوار قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم