Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – آندره آ استراماچونی پاییز سال ۹۸ با مدیران وقت باشگاه استقلال دچار مشکلات جدی شد و تهران را ترک کرد.  همان زمان مشخص بود اگر مدیران استقلال از طریق تعامل وارد نشوند، مرد ایتالیایی راه تقابل را به خوبی بلد است و وکلای کاربلدی در اختیار دارد که پیش از آن هم حقوق این مربی ایتالیایی را از تیم‌های دیگر زنده کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار با مذاکره جلو نرفت و باشگاه استقلال هم مطالبات او را نپرداخت تا استراماچونی سراغ دادگاه عالی ورزش برود و پرونده در آنجا مطرح شود. شکایت انجام شد، هر دو طرف مدارک خود را ارائه کردند و حالا به نظر می‌رسد همه چیز برای صدورحکم مهیا شده است.

دوشنبه؛ روز اعلام حکم؟

بررسی پرونده شکایت  استراماچونی در دادگاه عالی ورزش آبان ماه امسال به پایان رسید و پرونده در اختیار قضات قرار گرفت تا پس از مطالعه اسناد ارائه شده توسط دو طرف، حکم نهایی را صادر کنند. حکمی که برخی از نزدیکان به استرا مدعی‌اند احتمال دارد روز دوشنبه یعنی یازدهم بهمن ماه اعلام شود و گروهی از اطرافیان باشگاه استقلال نیز قبلاً گفته بودند احتمال اینکه رأی دادگاه پیرامون سرمربی ایتالیایی بین روزهای ۱۱ تا ۲۲ بهمن اعلام شود، زیاد است. دادگاه عالی ورزش معمولاً برای صدور احکام خود تاریخ مشخصی را معین نمی‌کند چون تحقیقاتش گاهی اوقات زمان بیشتری می‌طلبد ولی گمانه‌زنی در مورد تاریخ‌های مذکور به صورت جدی مطرح است. کانال رسمی اطلاع‌رسانی باشگاه استقلال هم پاییز امسال صراحتاً از یازدهم بهمن به عنوان تاریخ احتمالی صدورحکم یاد ولی تأکید دارد احتمال به تعویق افتادن تاریخ مذکور کم نیست.

ماجراهای پس از صدور حکم  

استراماچونی تمام مطالباتی که در قرارداد ۲ ساله اش با باشگاه استقلال آمده را می‌خواهد و حتی خواهان خسارت هم شده ولی ادعای او به منزله قطعی شدن ماجرا نیست و در مورد تمام موارد مورد ادعای طرفین، حکم دادگاه عالی ورزش حرف اول و آخر را می‌زند. هر حکمی که صادر شود، مورد تأیید فیفا هم هست و این یعنی اگر استقلال محکوم شود، دقیقاً بر اساس ضرب‌الاجل تعیین شده باید آن را بپردازد در غیر این صورت تنبیهات سختی نظیر: بسته شدن پنجره نقل و انتقالات، کسر امتیاز و…  انتظار این تیم را می‌کشد.

جریمه پنج درصدی

دادگاه عالی ورزش پس از صدور رأی، برای طرف بازنده تاریخی تعیین می‌کند تا بدهی خود را بپردازد. اگر مبلغ مورد نظر طی آن زمان پرداخت شد که پرونده بسته می‌شود در غیر این صورت قانون «جریمه پنج درصدی» اعمال می شود. بر اساس این قانون، اگر طرف بدهکار تا پایان تاریخ مقرر در حکم تسویه حساب نکند، به ازای هر روز تاخیر  باید پنج درصد از کل مبلغ تعیین‌شده را هم تحت عنوان خسارت بپردازد. برای مثال اگر استقلال محکوم به پرداخت یک میلیون دلار شود  و این مبلغ را در تاریخ معین شده نپردازد، به ازای هر روز تأخیر باید علاوه بر اصل پول روزی ۵۰ هزار دلار هم خسارت بدهد!

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: استقلال آندره آ استراماچونی استقلال خبر ویژه دادگاه عالی ورزش باشگاه استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۷۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم به قتل در دادگاه: پشیمان نیستم

مرد جوانی که پس از بازگشت سرزده به خانه‌اش و مواجهه با مردی غریبه او را به قتل رسانده و همسرش را مجروح کرده بود عنوان کرد، اگر مقتول ۱۰ بار دیگر هم زنده شود باز هم او را می‌کشد.

به گزارش مشرق، زمستان سال ۱۴۰۰ مردی ۵۰ ساله به نام اکبر در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ عنوان کرد که مردی غریبه و همسرش را با ضربات چاقو مجروح کرده است.

پس از آن مأموران پلیس اسلامشهر به محل که آپارتمانی ۴ طبقه بود، رفتند و با بررسی‌های اولیه مشخص شد، مردی حدوداً ۴۰ ساله به نام بهروز در محل جان باخته و همسر اکبر به نام مریم هم در حالت نیمه‌جان روی پله‌های راهرو افتاده است.

در ادامه جسد بهروز با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و مریم از سوی اورژانس به بیمارستان انتقال پیدا کرد و اکبر نیز در محل جنایت دستگیر شد.

وی پس از انتقال به پلیس آگاهی ضمن اعتراف به قتل، در تشریح ماجرا به مأموران گفت: از ۲ سال قبل به همسرم مشکوک شده بودم و بعد از مدتی در تلفن همراه همسرم به شماره و پیامک‌هایی برخوردم که با اسم یک زن ذخیره شده بود، اما وقتی با آن شماره تماس گرفتم یک مرد پاسخم را داد. در ادامه با شکایت من و محکومیت مریم به شلاق پرونده بسته شد و او قول داد که دیگر خطا نکند. تا اینکه روز حادثه سرزده به خانه برگشتم و صدای پچ‌پچ دو نفر راشنیدم. بعد هم همسرم در را باز کرد و نگرانی را در چهره‌اش دیدم. به سراغ اتاق‌ها و کمد دیواری رفتم اما کسی آنجا نبود و قرار شد همسرم را به کلاسش برسانم اما به یکباره احساس کردم کسی در خانه است و همسرم می‌خواهد به بهانه کلاس رفتن من را از خانه بیرون ببرد. همان موقع صدایی از داخل سرویس بهداشتی شنیدم و فهمیدم کسی داخل آنجاست، به باجناقم زنگ زدم و خواستم به خانه ما بیاید او هم ۵ دقیقه‌ای خودش را رساند. بعد به‌سرعت به آشپزخانه رفتم و چاقویی را برداشتم و به سمت سرویس بهداشتی دویدم که مریم سعی داشت مانع ورودم شود و در نهایت با زور در را باز کردم و مرد غریبه‌ای را دیدم و چند ضربه چاقو به او زدم. بعد هم سراغ مریم رفتم و به او هم چاقو زدم و با پلیس تماس گرفتم.

در ادامه مأموران سراغ خانواده مقتول رفتند و مشخص شد که او همسر و دو فرزند دارد.

با تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

نخستین جلسه دادگاه

در این جلسه مادر مقتول درخواست قصاص کرد. پس از آن متهم با پذیرش اتهامش گفت: از قتل نه‌تنها پشیمان نیستم بلکه اگر او ۱۰ بار دیگر هم زنده می‌شد باز هم او را می‌کشتم.

با پایان دفاعیات متهم، قضات ادامه رسیدگی به پرونده را به جلسه بعدی و تحقیقات بیشتر موکول کردند.

دومین جلسه دادگاه

در این جلسه بار دیگر مادر قربانی درخواست قصاص کرد. بعد از آن دوباره متهم به جایگاه رفت و اظهاراتش را در مراحل بازجویی و جلسه اول رسیدگی تکرار کرد.

با پایان دفاعیات متهم، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و متهم را به قصاص و همچنین حبس و دیه محکوم کردند.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • تکلیف میزبانی استقلال ملاثانی از سپاهان فردا مشخص می‌شود
  • حمودی: دعوای شخصی آقایان به شخصیت فوتبال خوزستان ضربه زد
  • یعنی چی که می‌خواهند استراماچونی را جانشین نکونام بکنند | پرسپولیس در کمین استقلال نشسته اما آقایان به دنبال حاشیه‌اند
  • تکلیف بازوبند کاپیتانی استقلال چه می‌شود؟
  • متهم به قتل در دادگاه: پشیمان نیستم
  • استقلال تکلیف نکونام را تعیین کرد
  • باشگاه استقلال تکلیف نکونام را مشخص کرد
  • بازگشت استراماچونی به دنیای مربیگری؛ یک تیم از سری‌آ دنبال سرمربی سابق استقلال!
  • درخواست «مهریه» یک ماه بعد از ازدواج
  • فروش سرخابی ها؛ خصوصی سازی یا رفع تکلیف؟