Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علی توکلی گفت: تاکید رهبری بر خنثی کردن تحریم ها، این بود که اگر یک طرف تحریم کرد به طرف دیگری رویم و دلیل اینکه به سمت شرق رفتیم همین بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در شهرستان های استان کرمان برگزار شد؛ مشروح خطبه ها را در ادامه می خوانیم:
 
حجت الاسلام علی توکلی خطیب نماز جمعه کرمان گفت: با گذشت ۶ ماه از آغاز به کار دولت سیزدهم، وضعیت نامعلوم مدیران استانی یکی از مسائل و دغدغه‌های مهم مردم است، مردمی که رای دادند و با امیدواری منتظر تغییراتی بودند تا تغییرات ملموسی رخ دهد که متاسفانه اتفاقات چندانی نیفتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بعضی از مدیران میخواهند بروند، برخی از مدیران باید بروند و بعضی‌ها هم بلاتکلیف اند و این روند در پاسخگویی مردم تاثیر گذاشته است.
 
امام جمعه موقت کرمان  تصریح کرد: مردم مدیرانی میخواهند که انقلابی باشند و حرف و عملشان یکی باشد، پشت میز نشین نباشد، پاسخگوی مردم و پاکدست باشد.
 
 وی افزود: ما در جمهوری اسلامی شعار نه شرقی نه غربی را داشتیم اما براساس حفظ منافع کشور می توان هم با شرق و هم با غرب در ارتباط بود در گذشته همه نگاه‌ها به غرب بود اما چون وعده‌ها عملیاتی نشد، در دولت سیزدهم نگاه مشروط به شرق صورت گرفت.

خطیب نماز جمعه کرمان گفت: اگر دقت کنیم در همین مدت کوتاه هم صادرات نفتی و صادرات غیر نفتی افرایش یافت و اینگونه نبود که عزت ایران زیر سوال رود.
 
وی درخصوص سفر رییس جمهور به روسیه گفت: برخی‌ها به دنبال تخریب اند، اما روسیه سنگ تمام گذاشت و استقبال خوبی را انجام داد که حتی برای برخی از کشور‌های قدرتمند‌تر از ما هم انجام نمی‌دادند.
 
 وی گفت: تاکید رهبری بر خنثی کردن تحریم ها، این بود که اگر یک طرف تحریم کرد به طرف دیگری رویم و دلیل اینکه به سمت شرق رفتیم همین بود وا گر همسایگان و کشور‌های نزدیک ما به ما کمک می کنند و باهم تعامل خوبی داریم چرا باید به آن سر دنیا رویم؟ می‌رویم مگر آنکه منافع دیگری در میان باشد.
 
 حجت الاسلام توکلی در پایان خاطرنشان کرد: ما تسلیم فضا سازی‌ها نمی‌شویم، دروغ‌های فضای مجازی را باور نمی کنیم، دوران فریب سر آمده و مردم با حضور میدانی مسئولان به آینده امیدوار هستند.
 

امام جمعه جیرفت: جهاد تبیین نقشه تطهیرسازی پهلوی را نقشه برآب می کند

 حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته جیرفت اظهار کرد: ماه رجب و شعبان مقدمه ورود به ماه مهمانی خدا و درک شب‌های قدر است باید از معنویت و نورانیت ماه رجب نهایت استفاده را برد و لیله الرغائب شبی بسیار مهم است که باید با دعا و نیایش از آن بهره گرفت.
 
وی حضور رئیس جمهور در جیرفت، جنوب کرمان و در جمع مردم سیل زده را موجب امیدواری مردم و تقویت باور به پایبندی رئیس جمهور به شعارهای انتخاباتی عنوان کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین تارم گفت: سفر رئیس جمهور و بسیاری از وزرا و مقام‌های ارشد کشوری در جنوب کرمان و تصمیمات گره گشای آنان جای تقدیر دارد.
 
امام جمعه جیرفت در ادامه بیان کرد: جهاد تبیین از مهم‌ترین مطالبات رهبری و وظیفه مهم امروز است که باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم و حقایق مربوط به تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و رژیم پهلوی بیان شود زیرا عده‌ای به دنبل تطهیر رژیم پهلوی هستند و لازمه تبیین حقایق در این زمینه نیازمند کار جهادی و بصیرانه است.
 
وی گفت: نسل جوان، خاطراتی را که درباریان در خصوص رژیم پهلوی نوشته‌اند مطالعه کنند تا از زبان خود آنان و نه انقلابیون به حقایق آن دوران و جایگاه امروز ایران اسلامی پی ببرند.
 
حجت الاسلام والمسلمین تارم با اشاره به جنگ یمن، تصریح کرد: انصار الله با اقتدار خود ضعف و ناتوانی پدافند هوایی امارات را نشان داد و توانست نقاط حساس را مورد هدف قرار بدهد.
 
امام جمعه منوجان: هر عمل خبیث منافقین ملت ما را بیدار تر می کند
 
حجت الاسلام والمسلمین حمزه رضوانی امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان با اشاره به  هک شدن تلویزیون و نمایش دادن تصاویر سران منافقین به مدت ده ثانیه گفت: در این وضعیت تمام مردم مسلمان و آزاده به صورت مجازی و حقیقی هشتگ و شعار مرگ بر منافق را سر دادند اما هدف چیست این گروهک لعین ، جنایتکار و کثیف مردان و زنان و کودکان که هیچ پیشینه سیاسی نداشتند را در ایران اسلامی به خاک و خون کشیدند این خون ها را ریختند تا به حکومت برسند اما نرسیدند ملتی که رهبر و سکاندار دارد هیچ گاه از این خونها نمی هراسد بلکه هر خونی باعث تکثیر این مردمان مقاوم و ولایت مدار خواهد شد.
 
وی خطاب به منافقین بیان کرد: کارنامه شما مثل قلوب شما سیاه است و ملت ایران شما را به خوبی می شناسند و نخواهند گذاشت حتی برای لحظه‌ای در مخیله ی خودتان فکر ورود به ایران را داشته باشید و چه زیبا اسمتان از مجاهدین خلق به منافقین خلق تغییر یافت و این را بدانید و آگاه باشید هر عمل خبیث منافقین ملت ما را بیدار تر می کند.
 
 
امام جمعه موقت آسمینون(نودژ) تصریح کرد: قرآن کتاب راهنما برای رسیدن انسان به سعادت است و سفارش به خواندن آن شده ایم اهل بیت الگو و نمونه کامل در این مسیر معرفی شده اند تا انسان راه را گم نکند.
 
وی افزود: در زندگی اهل بیت و نیز امام رئوف حضرت رضا علیه السلام این نکته و این مهم آمده است قرآن را زیاد تلاوت می کردند و ایشان با قرآن چنان بود که جز از آن نمی‌گفتند و پاسخ ایشان از هر پرسشی، از قرآن بود.
 
امام جمعه انار: آل سعود تلاش می کند فریاد مظلومیت مردم یمن به گوش دنیا نرسد

حجت الاسلام منتظری در خطبه های نماز جمعه امروز به ولادت باسعادت  امام باقرعلیه السلام اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات امام باقر علیه السلام،  تربیت شیعیان به عنوان یک گروه مومن و پاسدار بر میراث حقیقی اسلام و شریعت و احکام قرآن بود.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: باید با جهاد تبیین توطئه ها و حرکت‌های دشمن را خنثی کرد؛ دهه فجر فرصتی برای تبیین حقایق و واقعیت های انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام منتظری افزود: هفته گذشته عربستان سعودی و وهابی‌ها و نیروهای متحدش در پی شکست های پی در پی، دست به یک جنایت بزرگ انسانی  زدند؛ بیش از ۶۰ نفر از زنان و کودکان و غیر نظامیان به دست نیروهای ائتلاف سعودی  به شهادت رسیدند.
 
وی خاطرنشان کرد: عربستان سعودی و حامیانش با انواع شگردها نمی‌گذارند فریاد مظلومیت ملت یمن به گوش جهانیان برسد، ولی در نهایت آنها شکست خواهند خورد.
 
حجت الاسلام منتظری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی دردیدار مداحان اهل بیت  گفت: جهاد  ائمه اطهار (ع) جهاد تبیینی بوده و هیئت ها باید محل تبیین و بیان مهمترین معارف اسلامی و علوی باشند؛ یک مداح می‌تواند با هنر مداحی اشکها را جاری  و دلها را صفا ببخشد و حقایق تاریخی و معارف دین و اخلاقی و سیاسی را به مستمعین بیان کند.
 
حجت الاسلام منتظری گفت: اقدام منافقین در هک کردن چند ثانیه ای شبکه تلویزیونی ایران با پشتوانه آمریکا و رژیم صهیونیستی  یادآور جنایات این گروه در به شهادت رساندن ۱۷ هزار نفر از ملت مظلوم ایران در سال‌های اول انقلاب بود.
 
 امام جمعه کوهبنان: خدمت به مردم از بالاترین اهداف سیاسی امام خمینی(ره) بود

نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی جعفری و با حضور جمعی از مسئولین اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی ، علما و روحانیون ، مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد صاحب الزمان (عج) کوهبنان برگزار شد.
 
حجت الاسلام مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: اطاعت از خدا، اجتناب از معاصی، شکر نعمت های الهی، صبوری در برابر بلایا و مصیبت ها تقوا را در وجود انسان نهادینه می کند.
 
وی یادآور شد: در آستانه ایام الله دهه فجر و میلاد باسعادت امام باقر (ع) هستیم در حالی که خدمت به مردم از بالاترین اهداف سیاسی حضرت امام (ره) بود.
 
حجت الاسلام جعفری ادامه داد: در آستانه ماه رجب ماه دعا و استغفار قرار داریم لذا از فرصت پیش آمده برای مطالعه زندگی ائمه اطهار و بکارگیری دستورات آنان در زندگی بهره ببریم.
 
وی ابراز کرد: موج ششم کرونا آغاز شده لذا به فرموده مقام معظم رهبری رعایت پروتکل های بهداشتی باید مد نظر همگان باشد حتما واکسن بزنیم‌ ، همواره از ماسک استفاده کنیم ، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم ، شستن دست ها هم مورد توجه همگان باشد.
 
امام جمعه کوهبنان بیان کرد: بارها شنیدید کشتار وحشتناک یمنی ها با همکاری و دست پلید آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام شده در حالی که بین آنان کودکان و زنان هستند.
 
وی ادامه داد: دل انسان به درد می آید که چرا باید جهان اسلام با هم متحد نباشند و چراغ سبز به رژیم صهیونیستی نشان بدهند تا چنین اتفاقاتی پیش بیایید لذا حمایت از مردم مظلوم یمن و اعلام بیزاری از دولت سعودی و امارات را با حضور در راهپیمایی بعد از نماز جمعه به نمایش خواهیم گذاشت.
 
امام جمعه قلعه گنج : دهه مبارک فجر بهار جهاد تبیین است
 
 ظهر امروز ۸ بهمن حجت الاسلام  والمسلمینرضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، گفت: امروز روز حمایت از مردم مظلوم و مقتدر یمن است که اخیراً ناجوانمردانه زنان و کودکان بی دفاع، آماج حملات وحشیانه آل سعود عبری عربی و غربی قرار گرفتند، این ائتلاف هدفش از این خیانت انحراف افکار عمومی است جهان از شکست های پیاپی خود در یمن است و تحت فشار قراردادن انصارالله یمن است که این رویا برای متجاوزان به کابوس تبدیل خواهد شد و آل سعود چاره‌ای جز پذیرش آتش‌بس با ذلت ندارند و قطعاً در صورت ادامه  این جنایات ها کشوری بنام  امارات دیگر روی نقشه وجود نخواهد داشت.
 
حجت الاسلام والمسلمین احمدی نیک با اشاره به بیانات گهربار رهبر حکیم و فرزانه جمهوری اسلامی ایران درباره جهاد تبیین، گفت: مقام معظم رهبری در روز اربعین، در دیدار با مردم قم و دیدار با مداحان به موضوع مهم جهاد تبیین اشاره کردند و تاکید کردند: از جمله مهمترین گام‌ها در جهاد تبیین و فهم دقیق تبیین و جهاد تبیین و ابعاد آن، به عنوان مقدمه لازم برای اقدام عملی در میدان است، چرا که امروز برای مقابله با دشمن در جنگ ترکیبی روایت ها وظیفه اصلی همه ما جهاد تبیین است و مبارزه با دشمن عنصر مقوم مفهوم جهاد است.
 
خطیب جمعه قلعه گنج تصریح کرد: علت و چرایی جهاد تبیین و تاکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب بر جهاد در این مقطع و برهه عظمت انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده بزرگ و نقش آفرین که موجودیت، استکبار را به خطر انداخته و انواع شکست های راهبردی و کوچک و بزرگ را در میادین مختلف سیاسی اقتصادی فرهنگی نظامی و امنیتی، به آنها تحمیل کرده و عملیات تحریف و روایت های ناقص و جعلی با رسانه  همت دشمن شده است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی نیک، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی امروزه در میان یک جنگ احزاب ترکیبی با محوریت جنگ رسانه ای و نبرد روایت ها قرار گرفته است، و دشمن همه ی ظرفیت های فرهنگی خود را به خدمت رسانه اورده که تاکنون هیچگاه انقلاب اسلامی به این اندازه در محاصره رسانه ای و شبهات قرار نگرفته است.
 
 امام جمعه قلعه گنج اظهار کرد: متاسفانه ما در حوزه جهاد تبیین ضعف داریم که باید همه متخصصین و نخبگان و مطلعین ورود کنند، خیلی از ما دستاوردها و داشته هایی انقلاب را به تعدادی موشک یا مباحث نظامی محدود کرده در حالیکه موفقیت های علمی اقتصادی فرهنگی و اجتماعی در طول ۴ دهه انقلاب اسلامی اتفاق افتاده که جایی در مصادیق جهاد تبیین روزمره ما ندارند، به همین جهت دهه ی مبارک فجر بهار جهاد تبیین هست هم برای مقابله با دشمن و هم برای تبیین حقایق و دستاوردهای انقلاب و نظام در عرصه های مختلف که مردم و نسل جدید بدانند امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان یک کشور تاثیرگذار هست و  بازیگری مهم است.
 
 خطیب نماز جمعه شهرستان، در خاتمه به  تعیین تکلیف استاندار، پلاک گذاری و تایید سوخت تراکتورهای مردم،نظارت اصناف بر برخی نانوایی ها و ترمیم موقت سیل بندها اشاره کرد.
 
 
امام جمعه ارزوئیه: با هرکشوری برپایه تامین منافع ملی و احترام ارتباط برقرار می کنیم

حجت الاسلام رسول خادمی پور امام جمعه موقت ارزوئیه در ابتدا ضمن توصیه و سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پیشاپیش با تبریک فرا رسیدن دهه فجر افزود: از ابتداء تاریخ در مواقع مختلف می‌بینید که هرکس و هرکشوری به آمریکا اعتماد کرد ضربه خورد، حال ما می بینیم که عده ای سنگ آمریکا را به سینه می زنند و می گویند ما داریم مستعمره چین و روسیه می شویم و با هیچ کشوری دیگر رابطه نداریم‌ ، که باید در پاسخ گفت ما با همه کشورها رابطه داریم به جز آمریکا و اسرائیل و هرکس بتواند منافع ایران را تامین کند یا احترام بگذارد می تواند با ایران رابطه برقرار کند.
 
امام جمعه موقت ارزوئیه تاکید کرد: پنجه استکبار بار دیگر برسر مردم یمن افراشته شده و منجر به جنایات علیه مردم یمن در این زمستان سرد و طاقت فرسا شده که نباید سکوت کرد و باید پیشگام در دفاع از حق طبیعی این مردم باشیم.
 
خطیب موقت نماز جمعه ارزوئیه گفت: هفته پیش رو ۱۲بهمن تا۲۲ بهمن دهه فجر را داریم که این روز را تبریک و گرامی میداریم و دو حادثه از مهمترین پیامدهای بازگشت امام (ره) که موجب پیروزی انقلاب شد اول اعلام دولت جدید دوم بیعت نظامیان با امام بود.
 
امام جمعه راور: یکی از شاخصه های مسلمانی به فکر مسلمان دیگر بودن است
 
امام جمعه راور در خطبه های نمازجمعه این هفته گفت: یکی از شاخصه های مسلمانی به فکر مسلمان دیگر بودن است.
 
حجت الاسلام علی زمانی امام جمعه راور در خطبه های نماز جمعه این هفته پس از سفارش به تقوای الهی گفت: یکی از شاخصه های مسلمانی به فکر مسلمان دیگر بودن است.
 
وی افزود: این یعنی در عرصه اجتماعی امروز مسلمانانی که در این حسینیه حضور به هم رسانده اند ظلمی که در یمن اتفاق افتاده است آنها را رنج دهد.
 
 امام جمعه راور خاطرنشان کرد: کشورهایی که ظلم ها را می‌بینند و هیچ تکانی نمی خورند از جرگه مسلمانی خارج هستند.
 
وی گفت: هفت سال است که ملت مظلوم یمن مورد تهاجم دشمن قرار گرفته است، دشمنانی که فقط یک کشور نیستند و بیش از ۴۴۰۰۰ غیر نظامی که ۴۲۰۰ نفر آنها کودک هستند را کشته و زخمی و ۱۸۰ دانشگاه، ۱۲۸ مدرسه و مرکز آموزشی و ۱۴۷۸ مسجد را تخریب کرده اند.
 
حجت الاسلام زمانی عنوان کرد: اگر با تشیع مشکل دارند چرا پایگاه های اسلام که مساجد هست را تخریب می کنند؛ پس دروغ می گویند و با تشیع مشکل ندارند بلکه دنبال اسلام آمریکایی هستند.
 
وی گفت: اگر مسلمان نیستند کاش حداقل آزاده بودند اما آزاده هم نیستند چون مهم ترین مراکز بیان آزادی، سیره و درس آزادی و آموزش آزادی که مراکز آموزشی هست را هم تخریب کرده اند.
 
امام جمعه می گوید: اگر آزاده نیستند و با اینها مشکل دارند کاش حداقل انسان بودند اما بخاطر کودک کشی، خود را از جرگه انسانیت هم خارج کرده اند.
 
به گفته وی: امروز ملت بزرگ ایران با لبیک گویی به ندای حضرت امام و پس از ایشان لبیک گویی به ندای رهبری مثل کوه ایستاده اند و این شعار را به جامعه بین الملل مخابره کردند که؛ "ظالم ها بدانید؛ دوران بزن در رو تمام شده است و اگر بزنید، میخورید".
 
امام جمعه فهرج: لزوم بیان خلاقانه دستاوردهای انقلاب
 
حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به در پیش رو بودن آغاز دهه مبارک فجر گفت: دهه فجر بهار جهاد تبیین است و ما در این دهه باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را بیان کنیم.
 
وی با تأکید بر اینکه تبیین و روشنگری مهم تر از انتقاد کردن است افزود: متأسفانه امروز بیان هنرمندانه و خلاقانه دستاوردهای انقلاب جایگاه پررنگی نزد فعالان انقلابی ندارد.
 
آقاملایی با بیان اینکه خدمات جمهوری اسلامی به جامعه و جنایات رژیم پهلوی باید به نحو مطلوبی بازگو شوند افزود: اگر جهاد تبیین را بکار نگیریم واقعیت ها را دشمن وارونه به جوانان انتقال می دهد.
 
امام جمعه عنبرآباد: محور عملیاتی جریان تحریف بزک کردن دوران نحس و خفت‌بار پهلوی است

حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون چندین بار است که امام جامعه و انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به موضوع مهم جهاد تبیین پرداختند و این‌ میزان از تاکید، سفارش و توصیه‌، حساسیت و اهمیت رسالت همه ما را در این ‌باره مشخص می‌کند.
 
امام جمعه عنبرآباد مهم‌ترین گام‌ در جهاد تبیین را فهم دقیق دانست و با بیان این مطلب که جهاد تبیین و ابعاد آن به‌عنوان مقدمه‌ای لازم برای اقدام عملی در میدان است، خاطرنشان کرد: امروز ما در جنگ ترکیبی روایت‌ها در مقابل دشمن قرار داریم و رسالت و وظیفه ما در این جنگ را امام جامعه مشخص کردند که همانا جهاد تبیین است پس باید درست و دقیق مسئله و موضوع را شناخت و تبیین کرد.
 
وی ایام‌ پیروزی انقلاب اسلامی را فرصتی مغتنم برای جهاد تبیین که مورد تاکید مقام ‌معظم رهبری است، برشمرد و افزود: ایام‌الله دهه فجر بهترین فرصت و بهار جهاد تبیین است بنابراین اهل بصیرت، فکر، اندیشه، تحلیل باید به میدان بیاییم.
 
حجت الاسلام بامری تصریح کرد: امروز محور عملیاتی جریان تحریف بزک کردن دوران نحس و خفت‌بار پهلوی است که به‌ صورت گسترده دشمن در این زمینه فعالیت می‌کند پس باید هوشیار، بیدار و در میدان بود.
 
خطیب جمعه عنبرآباد با تاکید بر این که  فعالیت جبهه مؤمن انقلابی در مقابل جریان تحریف انقلاب نیازمند تقویت است، خاطرنشان کرد: اگر چه به فضل خدای متعال تاکنون دشمن در رسیدن به اهدافش ناکام‌ مانده و رو سیاه شده اما مدام سعی می‌کند تا چهره‌ خاندان خبیث و منحوس پهلوی را بزک و آرایش کند، امروز پشتیبانی‌ها در جبهه مقابل نظام همان کسانی‌اند که با اصل انقلاب و با مردمی که انقلاب کردند، مخالف هستند.
 
وی ادامه داد: دشمنان با وفادارای این مردم به انقلاب مخالف‌اند و تاکنون به این امید بسته بودند ‌که بتوانند نسل دوم و سوم را انقلاب روی ‌گردان کنند و ان‌شاءالله با حضور عملی جوانان انقلابی، مؤمن و جهادی ما در میدان تبیین دشمن این ‌بار نیز همچون گذشته خوار، ذلیل روسیاه، شکست‌خورده و سیلی‌خواهد خورد.
 
حجت الاسلام بامری با اشاره به این که مردم یمن روزهای سختی را تحمل می کنند، عنوان کرد: در حملات روزهای اخیر سعودی و امارات بیش‌ از ۶۰ نفر از زنان، کودکان، غیر نظامیان و مردم یمن شهید شده و صدها نفر از مردم بی‌گناه نیز مجروح شدند.
 
وی اضافه کرد: آل‌سعود چاره‌ای جزء پذیرش آتش‌بس ندارد و باید شکست را قبول کند اما کجایند آن‌هایی که دم از حقوق‌بشر می‌زنند چرا امروز مهر سکوت بر دهان ها زدند چرا حرفی در از دفاع مردم یمن و حقوق بشر نمی‌زنند این ‌همه کودک، زن و مرد بی‌گناه به خاک و خون کشیده می‌شوند این‌ها بشر نیستند، چرا رسانه‌های آنها ساکت‌اند، چقدر این سکوت خفت‌بار و ننگ بار است و ما این جنایات را محکوم می‌کنیم.
 
حجت الاسلام بامری یکی از گلایه‌ها و مطالبات مردم مخصوصا جوان‌ها را گلایه از بانک ها‌ برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه بانک‌ها در ارائه خدمات به مردم و تسهیل‌گری، همکاری لازم را ندارند و برای پرداخت تسهیلات شرایط سخت و پیچیده‌ای را در پیش روی مردم می‌گذارند.
 
خطیب جمعه عنبرآباد اضافه کرد: نتیجه‌اش این شرایط سختگیرانه، عدم دسترسی به تسهیلات و خدمات است بنابراین از مسئولین و دولت می‌خواهیم که این مهم را پیگیری کرده و این گلایه مندی و دغدغه مردم را با نظارت رفع کنند.
 
وی تاکید کرد: البته که بانک‌ها موظف هستند به رسالت و وظیفه قانونی خود عمل کرده و با تخلفات برخورد قانونی کنند اما باید قدری از این پیچ‌ و خم‌ها و مقررات پیچیده اداری کم کنند زیرا جوانی که به بانک مراجعه می کند با وجود این شرایط نمی تواند از تسهیلات وام ازدواج بهره مند شود و این نوعی بی انصافی در حق جوانان است.
 
امام جمعه بردسیر: رسوایی مدعیان حقوق بشر با کشتار 17 هزار غیرنظامی در یمن

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: در پیش بودن ماه پرفضیلت رجب فرصت ویژه ای است برای خودسازی، در این ماه ولادت امیرالمؤمنین علیه السلام، ایام اعتکاف و مبعث پیامبر را در پیش داریم که سراسر خیر و برکت است.
 
وی ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالروز بازگشت امام به کشور گفت: دهه فجر بهار جهاد تبیین است که به معنی مبارزه همه جانبه با دشمن در مقابله با تحریف ها و تخریب باورها است.
وی افزود: دشمن به دنبال تحریف عقاید و حقایق انقلاب است و از هر فرصتی حتی مشکلات اقتصادی در جهت تخریب ذهن جوان‌ها و نسل امروز  استفاده می کند تا به آنها القا کند که قبل از انقلاب بهتر بود.
 
امام جمعه بردسیر تصریح کرد: با توجه بیانات مقام معظم رهبری، دشمن امروز با انبوهی از رسانه ها با پشتیبانی چشمگیر مالی و امنیتی به دنبال تضعیف باورهاست بنابراین وظیفه امروز همه ما به خصوص اهالی منبر و رسانه و ارتباطات روشنگری و جهاد تبیین است و دهه فجر فرصت ویژه ای برای بازخوانی پرونده انقلاب است.
 
وی کارنامه سیاه پهلوی، وابستگی شدید به انگلیس و آمریکا و عدم اراده و اختیار خاندان پهلوی حتی در کوچکترین امور خود، نقش نداشتن مردم در تصمیمات مهم کشور، ترویج خود کم بینی ملی و بزرگ نمایی غرب و بی اعتنایی به پیشرفت ملی و عادت دادن مردم به واردات از جمله عواملی بود که مردم به سراغ انقلاب رفتند.
 
حجت الاسلام کرمانی حمله شجاعانه انصارالله یمن به تاسیسات سعودی را لطف خدا دانست و گفت: اینکه یک کشور ضعیف توانسته است در مقابل یک ائتلاف بزرگ مقاومت کند و قادر است حتی نقاط حساس اسرائیل را بزند لطف خدا و قدرت مقاومت در برابر استکبار است.
 
وی گفت: بیش از 17 هزار کشته غیر نظامی در یمن در سایه سکوت مجامع بین المللی حقوق بشر اتفاق افتاده است و این دلیلی بر رسوایی مدعیان حقوق بشر است اما مردم ایران با راهپیمایی علیه این کشتار ناجوانمردانه ندای مظلومیت مردم یمن را به گوش جهان می رسانند.

امام جمعه بردسیر در پایان بر لزوم رعایت شرایط بهداشتی و تزریق دز سوم واکسن برای مقابله با پیک پنجم کرونا تاکید کرد.

امام جمعه فاریاب: تبیین و روشنگری امام حمینی(ره) دلیل تبعید 15 ساله ایشان بود

خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان فاریاب توسط حجت الاسلام گروهی امام جمعه اقامه شد.

خطیب نماز جمعه فاریاب ابتدا ولادت امام محمد باقر(ع)، ١٢ فروردین سالروز بازگشت امام خمینی (ره)، آغاز دهه فجر و پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان که یک پیروزی تاریخی بود، را تبریک گفت.

وی خاطر نشان کرد: دانشمندی که از دانش او سود برند بهتر از هفتاد هزار عابد است،
یکی از مصادیق علم و دانش، امام خمینی (ره) است که از علم و دانشش برای تمام جهان استفاده کرد.

حجت الاسلام گروهی بیان کرد: علت تبعید ١٥ ساله امام خمینی (ره) را می توان تبیین، روشنگری و افشای جنایات رضاخان و محمدرضاشاه دانست، نتیجه این تبیین و روشنگری و تحمل تبعید توسط امام خمینی (ره) پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ١٣٥٧ بود.

خطیب نماز جمعه فاریاب اظهار کرد: بیشترین تاکید مقام معظم رهبری تببین است، اهمیت جهاد تبیین که توسط اهل بیت (ع) صورت گرفت از آنجا مشخص می شود که پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) از طریق سخنرانی، خطبه ها، نامه ها و بیان حکمت ها، به تبیین و روشنگری می پرداختند.

وی افزود :امام سجاد (ع) با صحیفه سجادیه ،امام صادق (ع) با پرورش ١٢ هزار شاگرد به جهاد تبیین پرداختند و حضرت زهرا (س) در آن فتنه کور ثقیفه که سبب بوجود آمدن تردید در میان مسلمانان شده بود خفقان را شکست و چهره نفاق را برملا کرد.

حجت الاسلام گروهی ابراز کرد: این همه جنایت می شود، سعودی ها جنایت می کنند  اما کشورها سکوت کردند، جهاد تبیین یعنی باید حقایق بیان شود تا مشخص شود حق و باطل چیست؛ ظالم و باطل چه کسانی هستند.

خطیب نماز جمعه فاریاب با ابراز نگرانی از کمبود سوخت در شهرستان فاریاب بیان کرد:٨  روز است که در فاریاب به علت نبود سوخت با صف های طولانی پمپ بنزین مواجه هستیم، مردم یکی دو ساعت باید انتظار بکشند تا نوبتشان شود، مسئولان یا این پمپ بنزین را که سوخت ندارد تعطیل کنند یا پمپ بنزین جدیدی راه اندازی کنند.

وی در پایان گفت: با پیگیری مسئولان در بحث اسناد اراضی شهرستان فاریاب، پلاک ١٥٧ تعیین تکلیف شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام والمسلمین خطبه های نماز جمعه حجت الاسلام منتظری دستاوردهای انقلاب نماز جمعه این هفته امام جمعه بردسیر مقام معظم رهبری حجت الاسلام علی تبیین و روشنگری امام جمعه موقت امام جمعه راور خطیب نماز جمعه جمعه عنبرآباد انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی جمعه قلعه گنج دهه مبارک فجر جهاد تبیین علیه السلام جمعه فاریاب رژیم پهلوی امام خمینی غیر نظامی روایت ها حقوق بشر دهه فجر اهل بیت آل سعود مهم تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۷۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است

رئیس‌جمهور تقویت روابط اقتصادی و تجاری با پاکستان و سریلانکا را از جمله اهداف این سفر عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست همسایگی، مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه و ارتقای روابط با کشورهای همسایه و همسو است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله ابراهیم رئیسی پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا، با بیان اینکه این سفر به دعوت رؤسای جمهور دو کشور دوست انجام می‌شود، تصریح کرد: کشور پاکستان از جمله کشورهای مهم جنوب آسیا و دارای روابط دیرینه تاریخی و تمدنی با ایران است که همواره روابط سیاسی و اقتصادی و نیز همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد توجه دو کشور بوده است.

رئیس جمهور با اشاره به نگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه حقوق بشر، دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با تروریسم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست همسایگی و توسعه روابط با کشورهای اسلامی و همسو، علاقمند به ارتقای روابط با کشور پاکستان است و در این سفر مسائل مختلفی از جمله مسائل اقتصادی و تجاری، انرژی و مسائل مرزی با دولت پاکستان مورد بحث و گفت وگو قرار خواهد گرفت.

دکتر رئیسی همچنین با بیان اینکه سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست، از هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری مبادلات تجاری و اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه دو کشور در این زمینه خبر داد و گفت: مردم پاکستان، مردمی مؤمن، متدین و علاقمند به ارزش‌های انقلاب اسلامی بویژه به امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی هستند و محبت و ارادت خود به ایران اسلامی را بارها به اثبات رسانده‌اند، ما امنیت این کشور را امنیت خود می‌دانیم و معتقدیم تثبیت و ارتقای امنیت نقاط مرزی به نفع دو کشور و دو ملت خواهد بود.

رئیس جمهور همچنین توسعه روابط اقتصادی و تجاری با سریلانکا را از جمله اهداف سفر خود به این کشور عنوان کرد و با اشاره به رشد قابل توجه همکاری‌های دو کشور در حوزه فنی و مهندسی ابراز امیدواری کرد این سفر نقطه عطفی در ارتقای سطح روابط میان ایران و سریلانکا باشد.

دکتر رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در رأس هیأتی عالیرتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، دقایقی پیش با بدرقه معاون اول رئیس جمهور، معاون بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب و جمعی از وزرا عازم اسلام‌آباد شد.

رئیس جمهور در سفر ۲ روزه خود پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان، با محمد شهباز شریف دیداری خصوصی خواهد داشت و به اتفاق وی نشست مشترک هیأت‌های عالیرتبه دو کشور را برگزار خواهند کرد.

دکتر رئیسی در این سفر همچنین با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و علاوه بر آن با سفر به برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت وگو می‌کند.

سفر به شهر لاهور قلب فرهنگی پاکستان و شهر کراچی به عنوان قلب اقتصادی این کشور از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر خود به پاکستان خواهد بود.

کد خبر 746788

دیگر خبرها

  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • ارگران مهاجر در کشورهای همسایه ایران چقدر حقوق می‌گیرند؟
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • ◄ افزایش حجم تجارت ایران با 15 کشور همسایه در سال 1402
  • نگاه کرامت‌مندانه ایران به کشورهای همسایه برای تشکیل یک منطقه قوی
  • ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • تأکید بر ارتباط ستاد نماز جمعه و جامعه علمی و نخبگانی