Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@23:01:59 GMT

طلا ارزان شد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۷۶۹۵

افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در ماه مارس، ارزش دلار را بالا برد و سبب شد تا اونس طلا بیش از 13 دلار ارزان شود. ناطقان: به نقل از رویترز، فدرال رزرو در نظر دارد نرخ بهره را در ماه مارس افزایش دهد و این امر سبب شد تا ارزش دلار بالا برود، قیمت طلا در معاملات امروز به کمترین رقم در 3 هفته گذشته رسید و این فلز گران بها در مسیر بدترین عملکرد هفتگی از اواخر ماه نوامبر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هر اونس طلا با 13 دلار و 34 سنت افزایش 1784.09 دلار فروخته شد.

به دنبال تنش های اوکراین و افزایش نواسانات بازار که جذابیت امنیت طلا را بیشتر کرد، قیمت این فلز گران بها در اوایل هفته به بالاترین رقم 2 ماه گذشته رسید.

پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا طرح های خود برای پایان دادن به خرید اوراق قرضه در دوره کرونا را تایید کرد و از افزایش نرخ بهره در ماه مارس خبر داد، قیمت ها بیش از 3 درصد کاهش یافت.

افزایش نرخ بهره، هزینه های نگهداری طلا به عنوان دارایی بدون بهره را بالا می‌برد.

شورای جهانی طلا پیش بینی می‌کند، تقاضا برای جواهر، شمش‌های کوچک و سکه همچنان در 2022 قوی بماند و بانک‌های مرکزی به خرید طلا ادامه دهند، اما با سرعتی کمتر از سال 2021 خواهد بود. منبع: فارس برچسب ها: طلا ، ارزان ، بازار جهانی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: طلا ارزان بازار جهانی نرخ بهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۷۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

طلای جهانی با تمرکز بازار بر داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده، در بازه محدودی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، قیمت طلا امروز پنجشنبه در بازه محدودی قرار داشت زیرا سرمایه‌گذاران به داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده برای شفافیت بیشتر در مورد مسیر نرخ بهره فدرال رزرو تمرکز کردند.

هر اونس طلا در ۲۳۱۷ دلار و سه سنت ثابت بود. رالی مارس تا آوریل، شمش را با نزدیک به ۴۰۰ دلار افزایش به بالاترین قیمت تاریخی ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل رساند. هر اونس طلای آمریکا ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۲۳۲۹ دلار آمریکا رسید.

سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول ایالات‌متحده هستند که منتشر می‌شود و گزارش هزینه‌های مصرف شخصی ماه مارس در روز جمعه هستند.

اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو به عدم ضرورت کاهش نرخ بهره اشاره دارد. معامله‌گران اکنون انتظار دارند که اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو به احتمال زیاد در سپتامبر رخ دهد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۷.۱۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۰۳ دلار و ۲۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۹۹۵ دلار و ۷۶ سنت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴