Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-20@02:31:55 GMT

هشدار نماینده مجلس نسبت به بحران جدی اقتصادی

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۷۸۳۵

هشدار نماینده مجلس نسبت به بحران جدی اقتصادی

آفتاب‌‌نیوز :

روح‌الله متفکر آزاد نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فساد موجود در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار داشت: یکی از هدف‌های دولت سیزدهم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اصلاح روند تخصیص آن است،

متفکر آزاد گفت: دولت باید در نحوه جبران اصلاح تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی کالا‌های مورد نیاز و اساسی مردم را تضمین کند و نباید با اعطای یارانه نقدی که موجب افزایش نقدینگی در کشور می‌شود مسیر غلطی را برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت باید به مردم اطمینان بدهد که کالا‌های اساسی با قیمت مناسب در سبد زندگی آنان قرار گرفته و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به زندگی مردم صدمه‌ای وارد نمی‌کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: دولت باید قیمت برخی کالا‌های اساسی را تضمین کند تا خیال مردم بابت عدم گرانی آن و در دسترس بودنش راحت باشد و عملا اقشار مختلف جامعه سبد معیشتی روزانه خود را با امنیت کامل در دسترس خود ببینند که اگر این گونه باشد با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچگونه صدمه‌ای به زندگی مردم وارد نشده و آثار تورمی هم نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روح الله متفکر آزاد ارز ۴۲۰۰ تومانی ارز ۴۲۰۰ تومانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۷۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد

مسعود امراللهی، مدیرکل بازرسی و نظارت وزارت جهاد گفت: طی روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر افزایش ارزش افزوده عوارض و گمرکات کالاهای اساسی به ۱۰ درصد منتشر شد که بلافاصله دولت به این موضوع ورود کرد.

به گفته او، با ورود دولت و تصمیمی که در هیئت وزیران گرفته شد، حقوق و عوارض واردات گمرکی کالاهای اساسی و ارزش افزوده همان یک درصد تمدید شد.

امراللهی ادامه داد: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان به کالاهای اساسی و عدم تغییر عوارض وارداتی و گمرکات، قیمت کالاهای اساسی هیچ گونه تغییری ندارد.

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت جهاد گفت: هرگونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود که در بازرسی ها برخوردهای لازم با متخلفان در صورت افزایش قیمت صورت خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت کالا‌های اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است
  • نوسانات ارز همه ابعاد اقتصادی زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد/ دولت جدی ورود کند
  • حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • (ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی
  • ارتش مکتبی و قانون اساسی
  • مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی به یک درصد کاهش یافت
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود / با دلار ۶۷، ۶۸ هزار تومانی چه بلایی سر سفره مردم می آید؟