Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@03:48:28 GMT

درمان خانگی صرع

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۷۸۴۰

صَرع یا اپی‌لپسی (epilepsy) از زبان یونانی باستان به معنی تصرف کردن، تملک داشتن یا پریشان کردن آمده است. صرع عبارت است ازمجموعه‌ای از اختلالات عصبی مزمن پزشکی یا بلند مدت که با حمله صرع مشخص می‌شود. این حملات ممکن است بسیار خفیف و تقریباً غیرقابل شناسایی بوده یا برعکس طولانی مدت و با لرزش شدید همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صرع حملات به‌طور مکرر روی می‌دهد و هیچ دلیل ثابت و مشخصی ندارد، در حالی که حملاتی را که به دلایل خاص روی می‌دهد، نباید به عنوان حمله صرعی تلقی کرد.

خواص شگفت انگیز گردو؛ از کاهش وزن تا درمان صرع

درمان حمله صرع

تعداد زیادی از حملات صرع (بین 60 تا 80 درصد) با درمان دارویی و بدون بر جای گذاشتن عارضه خاصی درمان می شوند. در مواردی نیز این حملات نشانه وجود یک مشکل اساسی در روند کارکرد مغز است که در این صورت بایستی بیمار هر چه سریعتر تحت نظر پزشک قرار بگیرد.

معمولا اولین حمله صرع بدون نشانه خاصی بروز پیدا میکند و به همین دلیل معمولا نمیتوان اقدام پزشکی خاصی در رابطه با اولین حمله صرع انجام داد ولی با مراجعه به پزشک و شروع درمان، میتوان از بروز حملات بعدی جلوگیری نمود.

اجتناب از نوشیدن الکل، خواب مناسب ( بین 6 تا 8 ساعت در شبانه روز ) و مصرف به موقع داروها برای پیشگیری از بروز این حملات بسیار مهم است.

توجه داشته باشید که هرگز بدون تجویز پزشک اقدام به مصرف و یا قطع ناگهانی مصرف داروهای خود نکنید

توجه داشته باشید که با توجه به احتمال بروز حمله در هر موقعیتی، شما نبایستی تا پایان دوره درمان رانندگی کنید. هرگز به تنهایی شنا نکنید و زمانی در خانه حمام کنید که حتما فرد دیگری در خانه باشد که اگر خدای نکرده شما دچار حمله شدید بتواند به شما کمک برساند. به خاطر داشته باشید که حتی اگر یک بار دچار حمله صرع شده اید نبایستی بدون تایید نظرپزشک اقدام به رانندگی کنید.

علت صرع تب زیاد است که باعث شده آب مغز خشک شود و اکسیژن یه مغز نرسد. هنگام تب ۵ قطره روغن بادام شیرین روی سر بیمار (محل مسح وضو) بریزید و ماساژ دهید.

خبر خوش برای درمان صرع کمک به فرد گرفتار حمله صرع

بیشتر حملات صرع کمتر از سه دقیقه طول می کشند، اما همین زمان اندک هم برای کسی که دچار حمله شده بسیار طولانی به نظر میرسد. اگر فردی در کنار شما دچار حمله صرع شد هرگز دست پاچه نشوید.

توجه داشته باشید که فرد دچار حمله معمولاً غش کرده و روی زمین میافتد. اگر قبل از افتادن فرد، متوجه این حالت شدید، او را به آرامی روی فرش، تشک، مبل یا یک جای نرم دراز کنید. طراف بیمار را از صندلی، میز یا هر جسم دیگری خالی کنید. زیر سر بیمارحوله، بالش، یا دست هایتان را قراردهید تا در اثر تشنج، سرش دچار آسیب نشود. برای سهولت در تنفس بیمار، سر او را به عقب بخوابانید تا گردنش به حالت کشیده در آید. برخلاف باور عامه، نیازی نیست دستمال یا وسیله ای بین دندان های بیمار قراردهید.

گرفتگی ماهیچه های آرواره بیماری که دچار تشنج میشود موجب میشود او دندان هایش را به هم فشاردهد و تلاش شما برای باز کردن دندان های بیمار ممکن است موجب شود که انگشت شما را گاز بگیرد. از طرف دیگر هم گاهی قرار دادن یک وسیله سفت بین دندان های بیمار میتواند موجب شکسته شدن دندان های بیمار شود.

منقبض شدن ماهیچه های آرواره و فشردن دندان ها شاید کمی روی زبان بیمار فشار وارد کند که در نتیجه میتواند موجب خونریزی شود اما نترسید، توجه داشته باشید که محل این خونریزی به مرور خوب میشود اما شکستگی دندان بیمار تا همیشه با او خواند ماند.

زمانی که حمله بیمار تمام شد او را به سمت چپ بخوابانید تا ترشحات دهانش به به درون شش ها نریزد.

درمان صرع با یک روش جدید در ایران

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: درمان صرع پارس نیوز تب بالا روغن بادام شیرین توجه داشته باشید دندان های بیمار دچار حمله حمله صرع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۷۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: برای نخستین بار در کشور زنی ۲۳ ساله که از بدو تولد مبتلا به "سندرم لی" بود برای کاشت الکترود عمقی مغز در بیمارستان شهدای تجریش جراحی شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا زالی؛ جراح مغز و اعصاب و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور زنی 23 ساله که از بدو تولد مبتلا به "سندرم لی" بود برای کاشت الکترود عمقی مغز در بیمارستان شهدای تجریش جراحی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره سندرم لی توضیح داد: این سندرم نوع بیماری نادر ژنتیکی است که فرد از همان بدو تولد به آن مبتلاست، عمده مشکلات در این بیماران مربوط به بخش میتوکندری یعنی بخش کارخانه درون سلول مغز است.

وی افزود: انواع بیماری‌ها شامل اختلالات عصبی، کاهش شنوایی، مشکلاتی در قوای عقلانی و ضریب هوشی، اختلالات چشمی و مشکلات قلبی، عروقی و تنفسی از جمله عوارض مبتلایان به سندرم لی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره وضعیت کلی بیمار اظهار کرد: بیمار زنی 23 ساله‌ است که به دلیل ابتلا به "سندرم لی" و مشخصاً عوارضی مانند اختلالات حرکتی در اندام‌ها که با درمان‌های متعارف هم بهبود پیدا نکرده بود، به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرد و بعد از بررسی کاندیدای جراحی شد.

وی با اشاره به بررسی وضعیت این بیمار توسط همکاران بخش اختلالات حرکتی بیمارستان شهدای تجریش، افزود: بعد از بررسی‌های تیم پزشکی تصمیم بر این شد که الکترود در بخش‌های عمقی مغز  این بیمار کار گذاشته شود.

انجام موفقیت‌آمیز جراحی پیچیده خارج کردن توده از بدن یک زن

به گفته زالی در این جراحی الکترود تحریک مغز در هسته‌های تالاموس قرار داده شد، با کمک این روش اختلالات و مشکلات مقاوم به دارو درمانی در این بیمار به میزان قابل توجهی کنترل می‌شود.

جراح مغز واعصاب با اشاره به اینکه نخستین جراحی سندرم لی در کشور توسط متخصصان بیمارستان شهدای تجریش انجام شده است، بیان کرد: خوشبختانه بیماری که تحت عمل جراحی درمان سندرم لی قرار گرفت، از طول عمر بالاتری در بین مبتلایان برخوردار است.

وی یادآور شد: اولین جراحی سندرم لی در دنیا توسط متخصصان جراحی اعصاب دانشگاه اکلاهما در ایالت اکلاهما آمریکا در بیماری 18 ساله انجام شده است.

در ادامه فیلم مربوط به انجام این جراحی را مشاهده می‌کنید:

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی (فیلم)
  • فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی
  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • کوچک‌ترین ایمپلنتی که با تحریک مغز اختلالات عصبی را درمان می‌کند
  • آخرین وضعیت مصدومان سپاهان/۴ بازیکن در حال درمان
  • اعزام بیمار از خارگ با یک بالگرد عملیاتی انجام شد