Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – تیم ملی فوتبال ایران در مصاف مقابل عراق به برد یک بر صفر دست یافت تا صعودش به جام جهانی را مسجل کند. ستار همدانی در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره شرایط صعود تیم ملی و لحظات شاد پایان دیدار ایران و عراق اظهاراتی را مطرح کرد:

تیم ایران به جام جهانی صعود کرد. بازی ایران و عراق را دیدید؟

ابتدا باید بابت این افتخار آفرینی دوباره به جامعه فوتبال و مردم عزیز کشورمان تبریک بگویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشحالم که بار دیگر اتفاقی رخ داد تا مردم غم و غصه اقتصادی و شرایط معیشتی شان را فراموش کنند.

مسابقه را چطور ارزیابی کردید؟

پس از سال‌ها حضور کی‌روش می بینیم که این حس به هواداران فوتبال داده شده که تیم ملی ما تیمی نیست که قرار باشد گل بخورد و این خیلی خوب است که در بازی‌های بزرگ و کوچک ما گل نمی خوریم. گرچه در دوران کوتاه مدتی که ویلموتس سرمربی ایران بود تیم دچار افت شد. اما اسکوچیچ شرایط را متفاوت کرد.

چطور؟

اسکوچیچ از زمانی که آمد کنترل و مدیریت صحیحی در اداره تیم ملی داشت و در سکوت مطلق و با آرامش کارش را پیش برد. نمونه بارز کار او برخورد با مهدی طارمی بود.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

شاید هر مربی دیگری غیر از اسکوچیچ بود در دو دیدار حساس مقابل لبنان و سوریه هرگز قید طارمی را نمی زد ولی اسکوچیچ با رفتار درستی که انجام‌داد ثابت کرد تیم ملی بر هر چیزی ارجحیت بیشتری دارد. مهدی طارمی عزیز همه ماست و مردم او را دوست دارند ولی شاید اگر در آن برهه اسکوچیچ به او اجازه می‌داد به تیم ملی بیاید شاکله تیم ایران به هم می ریخت و بازیکنان دیگری هم به خودشان اجازه می‌دادند علیه سرمربی موضع‌گیری کنند. آن وقت سنگ روی سنگ بند نمی شد.

تیم ملی را چطور دیدید؟

شکر خدا تیم ما جانی دوباره گرفته و با اقتدار در زمین بازی حضور پیدا می کند. به نظرم این حضور در جام جهانی بهترین اتفاق فوتبالی برای ما بود و سریعترین حضور ما در جام جهانی را رقم زد.

اما در دوره قبل ما دومین تیم پس از برزیل به جام جهانی رفتیم و این سریعتر این دوره نبود؟

منظورم از سریعترین دوره در مرحله مقدماتی داخل خود آسیاست. ما در سال‌های گذشته تیم مان تا هفته های پایانی باید صبر می‌کرد و بعضاً به مسابقات پلی آف می‌رفت ولی امروز در سه هفته مانده به پایان مسابقات مقدماتی جام جهانی بلیت جام جهانی را در جیب گذاشته ایم.

با توجه به تشریفاتی بودن بازی های بعدی به نظر شما می توان از سیاوش یزدانی و مهدی قائدی در دیدارهای آینده استفاده کرد تا تجربه شان بیشتر شود؟

اگر بخواهم صادقانه بگویم من مخالف این موضوع هستم. چون ما در شرایطی هستیم که شاید نتوانیم بعد از این سه بازی تا جام جهانی مسابقه دوستانه خوبی برای تیم ملی تدارک ببینیم. بنابراین باید در همین سه بازی ساختار دفاعی و حمله مان را تقویت کنیم تا به ثبات کامل فنی دست پیدا کنیم. شاید این سه بازی فرصت خوبی برای بازی دادن به یزدانی و قائدی و دیگر ذخیره‌های تیم ملی نباشد

 درباره لحظه تقدیر امیر عابدزاده از پدرش صحبتی دارید؟

من درود می فرستم به امیر عابدزاده که اینقدر پسر خوبی برای پدرش بود. در آن شرایط رفت و به دست پدرش بوسه زد. می دانم احمدرضا چقدر برای پسرش زحمت کشیده و همه آن روزها را یادم هست. امیر نشان داد که این موضوع را می فهمد. هر کسی به پدر و مادرش احترام بگذارد قطعاً در زندگی موفق می شود. عابدزاده درون دروازه تیم ملی هم با اعتماد به نفس نشان داد.

بازی پیش روی استقلال مقابل هوادار را چطور می بینید؟

به نظرم استقلال باید از یک هفته فرصت تمرین برای دیدار با هوادار نهایت استفاده را ببرد و با قدرت دور برگشت را شروع کند تا از دیگر حریفانش عقب نیفتد. پرسپولیس بازی اش را برده و حالا هم‎امتیاز استقلال است. این بازی می‌تواند نقش مهمی در جدا شدن دوباره استقلال از رقبایش در جدول داشته باشد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۷۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواب محکم سعید عزت‌ به پاس گل قایدی!

به گزارش "ورزش سه"، تیم شباب الاهلی در حالی مقابل اتحاد کلبا به میدان رفته که این بازی تقابل بین دو بازیکن ایرانی این تیم، سعید عزت اللهی و مهدی قایدی، است که هر دو در ترکیب اصلی تیمشان به میدان رفته اند.

پس از پاس گل مهدی قایدی در شروع بازی و پیش افتادن، شباب الاهلی کنترل بازی را در اختیار گرفت و حملاتی را هم انجام داد اما بهترین فرصت این تیم در دقیقه 39 روی یک ضربه پنالتی بود اما ژسوس نتوانست دروازه اتحاد کلبا را باز کند.

ویدئو: 330651

با این حال در وقتهای تلف‌شده همه چیز به سود شباب الاهلی تغییر کرد؛ جایی که آنها در دقیقه 45+1 یک گل زدند و چهار دقیقه بعد نوبت به سعید عزت اللهی رسید که دروازه را باز کند.

بعد از ارسال کرنر عزت اللهی که جایگیری خوبی داشت، روی توپ سوم بی معطلی شوت خود را به گوشه دروازه اتحاد کلبا زد و توپ به شکلی دقیق در درون دروازه حریف قرار گرفت.

این در حالی است که سعید عزت در بازی قبلی از پشت محوطه جریمه با یک شوت دیدنی دروازه حریف را باز کرده بود و حالا بار دیگر موفق به گلزنی برابر این تیم شد.

عزت اللهی بعد از گل خوشحالی جالبی داشت و در حالی که دست خود را روی گیجگاه گذاشته بود، احتمالا به همین هوشمندی و جایگیری خود در صحنه استفاده از توپ سوم اشاره می‌کرد.

با این گل شباب الاهلی فعلا توانسته اتحاد کلبا را شکست دهد و بعد از غافلگیری اولیه، گام مهمی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بردارد.

دیگر خبرها

  • مهدی قایدی به پرسپولیس می‌پیوندد؟
  • خیال کورتوا راحت است: لونین به خوبی جایم را پر کرده
  • زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
  • زمان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
  • سپاهان قافیه قهرمانی را باخته است/ دل کندن از مورایس راحت نیست
  • سبک زندگی دکتر مرندی به روایت دخترش | ساده‌زیستی را از پدر و مادر یاد گرفتیم
  • یزدانی تغییر وزن می‌دهد؟ تصمیم کشتی‌گیر ملی پوش ایران
  • جواب محکم سعید عزت‌ به پاس گل قایدی!
  • برای المپیک برنامه داریم/انتقام بازیهای آسیایی را گرفتیم
  • تنها دو پیروزی تا رسیدن تارتار به رکورد اسکوچیچ در ملوان